Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

بورس بازار آینده است. انتخاب بورس به عنوان راهی برای سرمایه گذاری آینده هم از دیدگاه فردی و هم از دیدگاه اجتماعی شایان توجه است. با بورس ٢۴ همراه باشید....

بورس آینده ساز است؟

بورس ، آینده ساز است؟

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 : آیا بورس آینده ساز است یا نه؟ این سوال را باید از کدام زاویه نگاه کرد؟

پاسخ این سوال را یکبار از نگاه فردی و یک بار از نگاه اجتماعی باید بدهیم، نخست به سراغ آینده اجتماعی می رویم.
آینده اجتماعی

مزایای سرمایه گذاری در بورس در حقیقت به صنعت و اقتصاد کمک شایان توجهی خواهد کرد. گاهی دولت ها بودجه عمرانی مشخص می کنند یا شرکت ها بخشی از وجوه نقد را صرف یک عملیات خاص و برگشت ناپذیر می کنند اما اگر از مزایای تامین مالی با استفاده از بانک یا موسسات مالی یا اوراق بهادار استفاده شود، نه تنها وجوه نقد درجای خود باقی می ماند بلکه وجوهی جدید وارد شرکت ها شده و متناسب با شرایط می توان از آن استفاده بهینه کرد. فروش سهام در بازار بورس اوراق بهادار توسط سهامدار عمده و خروج نقدینگی حاصل از آن، شرکت سهامداران در افزایش سرمایه ، انتشار اوراق تامین مالی مختلف و مانند آن از مزایایی ست که این وجوه را در اختیار صنعت قرار می دهد و موجب رونق در کسب و کار و رشد اقتصادی در کنار ایجاد اشتغال می گردد. در حقیقت استفاده از مزایای بازار بورس و سرمایه به خوبی چرخ شرکت، صنعت و اقتصاد را خواهد چرخاند و در آینده کشور مطمئنا اثر مستقیم خواهد داشت.

آینده فردی

تازه کاران و فعالان بازار سرمایه در ابتدای راه ورود خود به بازار سرمایه باید با مفاهیم اساسی آشنا شوند و به دنبال آموزش با کیفیت علوم و دانش بورسی باشند. در کنار آموزش و یادگیری باید امکانات تجربی نیز در اختیار تازه کاران قرار گیرد. همانگونه که راندن دوچرخه پس از فراگیری اصول اولیه مانند رکاب و فرمان و ترمز، نیاز به تجربه و سعی و خطا دارد، معاملات بورس نیز باید علاوه بر دانش و فراگیری مباحث علمی با توانایی های شخصی و سعی و خطا نیز تؤام گردد. مانند یک دوچرخه سوار که داشتن آگاهی در کنار ریسک پذیری، سعی و خطا و در نهایت تجربه می تواند به راندن دوچرخه و حرکت به جلو منتهی شود، معامله کردن در بورس نیز نیازمند همین بستر می باشد.

یک مزیت اصلی معامله گری در سهام و فعالیت در بازار بورس آن است که این فعالیت می تواند مادام العمر باشد بدان معنا که هیچ ممنوعیتی برای فعالیت شما از دوره جوانی تا پیری و بازنشستگی وجود ندارد و این یعنی همان نقطه قوت برای یک کار و درآمد ایده آل. در چنین شرایطی بهتر آن است که سال های نخست دوره سرمایه گذاری همراه با کسب دانش و تجربه همراه باشد و بی شک هیچ سرمایه گذاری از این موضوع مستثنا نخواهد بود. استراتژیهای معاملاتی 20 سال پیش حتی امروز هم کارا به حساب می آیند فقط ابزار جدید و تحلیل ها که نحوه انتخاب سهم و سلیقه بازار را نشان می دهند، تغییر کرده است اما تجربه معاملاتی، هنوز کاراست و کارا خواهد بود.

زمانی که دسترسی به سامانه معاملات بورس آنلاین را به آن اضافه کنیم حتی محدودیت جغرافیایی هم برداشته خواهد شد و این یعنی هر جا برای هر سن و هر قشر از انسان ها، سرمایه گذاری در بورس میسر خواهد بود. این موضوع سرمایه گذاری در دانش و تجربه را حتی افزایش می دهد چرا که اگر قدم های اول درست و در مسیر صحیح برداشته شود، یک عمر ثمره این اتفاق را می توان برداشت کرد به شرط آنکه آهسته و مطمئن در آن گام برداشت.

به زودی نکاتی را برای افرایش بهره وری در آینده فردی خواهم گفت.

مطلب قبل : کارمند نمانید.. برخی فکر می کنند کارمند نیستند.

عنوان بعد : ده قدم برای آغاز یک تحول (بخش اول)

منبع خبر: سازمان تحلیلی - خبری بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24