Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

می توانید با گوش دادن به حرف های دیگران به سادگی درک کنید که در کدام چارک قرار دارند. وقتی نه ساله بودم کنار پدر پولدارم می نشستم و می دیدم که چطور با افراد مختلف برای استخدام مصاحبه می کند. با دیدن این مصاحبه ها یاد گرفتم که چگونه می توان با گوش دادن به افراد ، ارزش های درونی شان را شناسایی کرد. پدر پولدارم می گفت این ارزش ها به ویژگی های شخصیتی آن ها باز می گردد...

کارمند نمانید...برخی فکر می کنند کارمند نیستند!

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

در چهارمین فصل از کتاب تجارت قرن بیست و یکم می خوانیم: چارک های درآمدی فقط چارچوب های مالی نیستند. آن ها بیشتر نوع ذهنیتی هستند که دارید. این که کدام یک از این چارک ها را انتخاب می کنید، خیلی به شرایط بیرونی تان ارتباط ندارد. آن ها بیشتر به این بر می گردند که در درون چه می خواهید و ارزش های درونی تان چه چیزهایی هستند؛ این که ضعف ها و قوت های تان در کجاست و علایق تان چه هستند. مسئله ارزش های درونی تان است. این تفاوت های درونی است که ما را در چارک های مختلف قرار می دهد.

درک این نکته مهم است، چون در این صورت تغییر چارک های تان و ورود به چارک های جدید درست مثل تغییر دادن نشانی پستی تان است... هنگامی که به خانه ای جدید نقل مکان کرده اید. با تغییر این چارک ها، خود واقعی تان و نوع تفکرتان را تغییر خواهید داد.

برخی ممکن است دنیای کارمندی را دوست داشته باشند؛ در حالی که دیگران از آن بیزارند. برخی دوست دارند صاحب شرکت هایی متعدد باشند، اما دوست ندارند خودشان را درگیر مدیریت آن ها بکنند. برخی عاشق سرمایه گذاری اند، در حالی که دیگران ریسک سرمایه گذاری را زیاد می دانند. برخی بهترین سرمایه گذاری را ملک می دانند. در هر صورت بازده سرمایه گذاری برای همه مهم است و هر یک از ما بسته به نوع شخصیت مان در این گروه ها قرار داریم. مهم است که بدانید ممکن است در هر یک از این چارک ها میلیونر هایی وجود دارند و افرادی که ورشکسته شده اند. بودن در هر یک از این چارک ها به تنهایی موفقیت تان را تضمین نمی کند.

می توانید با گوش دادن به حرف های دیگران به سادگی درک کنید که در کدام چارک قرار دارند. وقتی نه ساله بودم کنار پدر پولدارم می نشستم و می دیدم که چطور با افراد مختلف برای استخدام مصاحبه می کند. با دیدن این مصاحبه ها یاد گرفتم که چگونه می توان با گوش دادن به افراد ، ارزش های درونی شان را شناسایی کرد. پدر پولدارم می گفت این ارزش ها به ویژگی های شخصیتی آن ها باز می گردد.

ارزش های درونی افراد در هر یک از این چارک ها ممکن است به این شکل باشد:

ارزش های چارک کارمندان

"من به دنبال شغلی امن هستم که درآمدش عالی باشد."

کسانی که در چارک کارمندان هستند به امنیت به عنوان یک ارزش مهم اهمیت می دهند.

ممکن است معاون شرکتی بزرگ باشید، اما ارزش های درونی تان با دربان همین شرکت یکی باشد، در حالی که این دربان یک دهم درآمدتان را دارد. شخصی که در چارک کارمندی قرار دارد بدون توجه به این که مدیر است یا دربان، جملاتی این چنین به زبان می آورد:"من به دنبال شغلی امن هستم که از آن کسب درآمد خوبی داشته باشم." یا "برای اضافه کاری چقدر می گیرم؟" یا "مرخصی استحقاقی ام چند روز در ماه است؟"

هنگامی که با شخصی در چارک کارمندی حرف می زنم و می گویم چقدر دوست دارم که تجارت خودم را شروع کنم، او ممکن است جواب بدهد:"بله... اما به ریسک هایش هم فکر کرده ای؟" در واقع بیشتر افراد علاقمند به کارمندی دنبال راههای کسب درآمد کم ریسک هستند. هر یک از ما با توجه به ارزش های درونی مان به زندگی نگاه می کنیم. چیزی که برای من هیجان انگیز است ممکن است برای دیگران ترسناک باشد. به همین دلیل هنگام معاشرت با افراد چارک کارمندی و تجارت های کوچک معمولا درباره ی آب و هوا، ورزش و برنامه های تلویزیونی حرف می زنم!

ارزش های چارک تجارت های کوچک

"اگر می خواهید کاری درست انجام شود، خودتان انجامش بدهید."

ارزش مهم افرادی که در این چارک هستند استقلال است. آن ها دوست دارند آزاد باشند و کاری را که می خواهند ، انجام بدهند. وقتی کسی می گوید:" می خواهم کارم را رها کنم و روی پای خودم بایستم"، در حال مهاجرت از چارک کارمندی به چارک تجارت های کوچک است. افرادی که در چارک تجارت های کوچک هستند، صاحبان تجارت های کوچک هستند. دوستی دارم که تلویزیون های بزرگ، سیستم های تلفنی و سیستم های امنیتی در خانه ی ثروتمندان نصب می کند. او سه کارمند دارد و خوشحال است که رئیس سه نفر است. او به سختی کار می کند و در چارک صاحبان تجارت های کوچک است. فروشندگان درصدی، مثل افرادی که در کار فروش و اجاره ی ملک هستند و یا در شرکت های بیمه کار می کنند هم در این چارک قرار دارند. این چارک افرادی متخصص مثل پزشکان، وکلا و حسابداران را هم در خود دارد که برای خودشان کار می کنند.

افرادی که در این چارک هستند معمولا از استقلال شان خوشحالند و به آن افتخار می کنند. در پشت این استقلال نوعی عدم اطمینان وجود دارد که به نوع دیدگاه شان به زندگی باز می گردد.

هر گاه فردی را ملاقات می کنم که در این چارک است و برایش رفتن به چارک تجارت های بزرگ مشکل است، متوجه می شوم که در کارش تخصص کافی را دارد ، اما از مهارت های راهبری بی بهره است یا این مهارت ها در او ضعیف است. پدر ثروتمندم می گفت:" اگر تو رهبر تیمی هستی و در عین حال باهوش ترین فرد این تیم هستی، بدان که تیمت دچار مشکل خواهد شد." افرادی که در این چارک هستند معمولا کار تیمی را به خوبی بلد نیستند و احتمالا به خودشان مغرور هم هستند.

برای این که این افراد بتوانند از این چارک به چارک تجارت های بزرگ بروند، به تقویت مهارت های رهبری در خودشان نیاز دارند.

اگر تا به حال، به خودتان گفته اید:"اگر می خواهی کاری درست انجام شود، خودت آن را انجام بده" یا اگر به این شکل فکر می کنید؛ شاید وقت آن رسیده باشد که نگاهی دقیق تر به نوع ذهنیت تان در این مورد بیندازید.

ارزش های چارک تجارت های بزرگ

"به دنبال کسانی هستم که به تیم کاری ام بپیوندند."

کسانی که از هیچ شروع می کنند و صاحب تجارت های بزرگ می شوند، کسانی هستند که هدفی بزرگ در زندگی شان دارند. این افراد به کار تیمی اهمیت زیادی می دهند و می خواهند با تیمی هر چه بزرگ تر کار کنند.

افرادی که در چارک تجارت های کوچک قرار دارند، می خواهند کارشان را به بهترین شکل ممکن انجام بدهند، در حالی که افرادی که در چارک تجارت های بزرگ قرار دارند، می خواهند صاحب تیمی باشند که هر یک از اعضای این تیم کارش را به درستی و بهترین شکل انجام می دهد. هنری فورد خودش را به کسانی تسلیم کرد که از او باهوش تر بودند، در حالی که صاحبان تجارت های کوچک معمولا باهوش ترین فرد در گروه کاری کوچک شان هستند.

اگر در این چارک هستید، معمولا با افرادی باهوش تر ، با تجربه تر و قابل تر از خودتان در تماسید. پدر ثروتمندم تحصیلات دانشگاهی نداشت، اما به راحتی با وکلا، حسابداران، مشاوران مالی و کارشناسانی کار می کرد که همگی تحصیلات عالی داشتند. اگر او می خواست براساس این ذهنیت زندگی کند که "اگر می خواهی کاری درست انجام شود، خودت آن را انجام بده"، در زندگی کاری اش شکست می خورد.

یک صاحب تجارت بزرگ که کارش را بلد است، می تواند به سادگی و بدون کار کردن تجارتش را پیش ببرد. در بسیاری موارد صاحبان تجارت های کوچک اگر کار کردن را متوقف کنند، در آمدشان نیز متوقف می شود. به همین دلیل ممکن است از خودتان سوال کنید که "اگر همین امروز کار کردن را متوقف کنم، در آمدم تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟" اگر درآمدتان تا شش ماه یا کمتر متوقف شود، در چارک کارمندی یا تجارت های کوچک قرار دارید. کسانی که در چارک تجارت های بزرگ هستند می توانند با خیال راحت سال ها کار نکنند و درآمدشان ادامه یابد.

ارزش های چارک سرمایه گذاری

"بازگشت سرمایه ام چقدر است؟:

آن چه برای افراد در این چارک مهم است رهایی مالی است. سرمایه گذاران عاشق این ایده هستند که پول شان به جای خودشان کار کند.سرمایه گذاران در حوزه های مختلف سرمایه گذاری می کنند. آن ها ممکن است در بازار طلا، املاک یا بازار بورس سرمایه گذاری کنند. آنان در کل دنبال بهترین سرمایه گذاری هستند و بازده سرمایه گذاری برایشان خیلی مهم است.

اگر منبع درآمدی تان حقوق بازنشستگی است تا سرمایه گذاری، در چارک کارمندان قرار دارید. به عبارت دیگر هنوز رئیس یا شرکت قبلی تان است که مخارج زندگی تان را پرداخت می کند.

جملاتی که سرمایه گذاران به زبان می آورند عبارت است از "در این سرمایه گذاری 20 درصدی سود می برم" یا " ارزش افزوده ی این ملک چقدر است؟"

چارک های متفاوت؛ سرمایه گذاران متفاوت

در دنیای امروز همه ی ما باید سرمایه گذار باشیم. با این حال سیستم آموزشی مان چیزی در این مورد به ما آموزش نمی دهد. می دانم برخی از مدارس درباره ی سرمایه گذاری در بازار سهام چیزهایی یاد می دهند، اما آن چه آن ها یاد می دهند به نظرم شبیه به قمار است تا سرمایه گذاری!

سال ها قبل پدر ثروتمندم به من گفت که بسیاری از کارمندان در بانک هایی که سپرده ها سود می دهند، سرمایه گذاری می کنند. او هم چنین می گفت که" اگر در چارک کارمندی یا تجارت های کوچک موفق هستی، به این معنا نیست که در چارک سرمایه گذاری هم موفق خواهی بود. پزشک ها معمولا بدترین سرمایه گذارانند!"

اگر می خواهید ثروتمند باشید، باید نقل مکان کنید. شما به شغل جدید نیاز ندارید؛ بلکه باید نشانی تان را عوض کنید.

پدر ثروتمندم به من نشان داد که چارک های متفاوت در جاهایی متفاوت سرمایه گذاری می کنند. برای مثال صاحبان تجارت های کوچک دوست ندارند در بازار ملک سرمایه گذاری کنند، چون نمی خواهند توالت تعمیر کنند؛ در حالی که صاحبان تجارت های بزرگ به راحتی در بازار ملک سرمایه گذاری کرده و کسب درآمد می کنند و برای تعمیر توالت هم پیمانکاری مناسب استخدام می کنند. افراد مختلف، ذهنیت هایی مختلف دارند و چارک های متفاوت، ارزش هایی متفاوت دارند.

شاید تا حالا متوجه شده باشید که منظورم چیست... اگر می خواهید ثروتمند باشید باید نقل مکان کنید. شما به شغل جدید نیاز ندارید؛ بلکه باید نشانی تان را عوض کنید.

اگر می خواهید کنترل زندگی و سرنوشت تان را به دست بگیرید، اگر آزادی واقعی می خواهید تا زمان کافی برای خودتان و خانواده تان داشته باشید و کارهایی را بکنید که دوست دارید، اگر خواهان زندگی ای هستید که آرزویش را دارید، اگر می خواهید ثروتمند باشید و ثروتمند زندگی کنید؛ زمان آن رسیده که اسباب و اثاثیه تان را جمع و نقل مکان کنید...!

مطلب قبل : مدیریت ریسک ، شاه کلید روزهای خوش بازار

مطلب بعد : بورس آینده ساز است؟

منبع خبر: سازمان خبری تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24