Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

با توجه به شکست خط بنفش توسط قرمز، سیگنال خروج کوتاه مدت در قله صادر می شود و با شکست خط بنفش توسط سبز رنگ رسما سیگنال خروج کامل برای سهامداران میان مدتی نیز صادر می شود...

نقطه عطف بازار (بخش چهارم)

نقطه عطف بازار ( بخش سوم )

بورس24 : وقتی صحبت از روند های کوتاه مدت می شود عموما منظور بازه حداکثر 2 الی 3 ماه است البته گاها روندهای زیر 1 ماه را نیز کوتاه مدت می نامند ولی بسته به شرایط عموما مدت زمان بیش از 1 ماه را باید در بازه کوتاه مدت جای داد. این استراتژی بهتر بعد از گرفتن سیگنال میان مدت یا بلند مدت استفاده شود چرا که هدف، معامله در جهت ترند است و برای تشخیص نقطه مناسب تر برای ورود می توان از بازه های کوتاه مدت تر استفاده نمود. در چنین شرایطی پیشنهاد تجربی آن است که برای کاهش ریسک، بعد از گرفتن سیگنال به خصوص در دوره کوتاه مدت از وضعیت میان مدتی و نقطه عطف ترند در یک دوره بالاتر اطلاع حاصل کنید چراکه ممکن است سهم پس از یک روند نزولی صرفا در مسیر صعودی برای اصلاح قرار گیرد و بعد از یک اصلاح موقت دوباره به کاهش قیمت ادامه دهد.

همانگونه که در یافتن نقاط عطف ترند در آموزش های قبل اشاره شد تقاطع میانگین ها برای تحلیل و بررسی شرایط از اهمیت بالایی برخوردار است و در این تایم فریم و برای سیگنال های کوتاه مدت نیز همین گونه خواهد بود اما نکته مهم آن است که ممکن است در بازه های کوتاه مدت روند قیمت سهم خلاف جهت میانگین ها باشد لذا اول از همه پیشنهاد می شود جهت بازار را شناسایی کنید که خنثی، نزولی یا صعودی ست و ثانیا هر دو تایم فریم کوتاه و میان مدت را برای کاهش ریسک با یکدیگر بررسی کنید.

میانگین های متحرک پیشنهادی برای بررسی دقیق شرایط از نوع میانگین 5 و 20 هستنید بدان معنی که در نمودارهای روزانه، میانگین متحرک 5 و 20 روزه را ترسیم کنید و به تحلیل شرایط بپردازید. در صورتی که میانگین متحرک سریع تر یعنی 5 روزه بالای 20 روزه قرار گرفت نقطه عطف ترند برای روند صعودی ایجاد خواهد شد اما بهتر است قطعیت این سیگنال را منوط به قطع کردن میانگین 50 روزه توسط میانگین 20 روزه ( نقطع عطف ترند میان مدت- در قسمت قبل آموزش ) بدانید.

در مثال زیر روند قیمتی برق عسلویه مپنا طی حدودا یک سال اخیر نشان داده شده است و بازه های کوچکی در این میان در کادر قرمز مشخص شده اند که محل تحرکات میانگین ها و آمادگی برای ایجاد نقطه عطف ترند به حساب می آیند. لازم به ذکر است میانگین 5 روزه با رنگ قرمز، 20 روزه با رنگ بنفش و 50 روزه با رنگ سبز نشان داده شده اند.

همانگونه که ملاحظه می گردد در کادر 1 با تایید سیگنال کوتاه مدت و شکست میانگین 20 روزه توسط میانگین 5 روزه ، پس از چند نوسان خط بنفش با میانگین 20، خط سبز رنگ یعنی 50 روزه را هم به بالا می شکاند تا نقطه عطف ترند میان مدت هم سیگنال کوتاه مدت را تایید کند و از نقطه 1 به عنوان نقطه خرید بتوان یاد کرد. در نقطه 2 علیرغم از دست رفتن سیگنال کوتاه مدت اما از آنجا که هنوز ترند میان مدت پابرجاست می توان معامله را باز نگه داشت و روی سهم اندکی صبر کرد و در قیمت های بالاتر فروخت. در نقطه 3 با توجه به شکست خط بنفش توسط قرمز، سیگنال خروج کوتاه مدت در قله صادر می شود و با شکست خط بنفش توسط سبز رنگ رسما سیگنال خروج کامل برای سهامداران میان مدتی نیز صادر می شود. پس از نقطه 3، سهم بارها در نقاط 4، 5 یا 6 تلاش برای ایجاد یک نقطه عطف ترند و برگشت قیمتی می کند اما چون توسط خطوط میان مدت، سیگنال تایید نمی شود هر بار کف قیمتی، پایین تر می آید و با استراتژی نقطه عطف ترند، عملا سیگنالی برای این نقاط صادر نمی گردد.

این قسمت آخرین بخش از استراتژی معاملاتی با نقاط عطف ترند بود. شما می توانید بخش های قبل را در بخش آموزش سایت مطالعه نمایید.

منبع خبر: سازمان تحلیلی خبری بورس 24 - سیاوش صبور

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24