Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خرسی یا گاوی ؛ اصطلاحی رایج میان سرمایه گذاران است که نشان می دهد بازار یا سهم مربوطه در روند صعودی است یا نزولی. خرسی یا bearish به روند نزولی گفته می شود و گاوی یا bullish به روند صعودی گفته می شود. دلیل این نام گذاری به نحوه مبارزه خرس و گاو بر می گردد چرا که خرس در هنگام مبارزه از بالا به پایین ضربه می زند و به همین دلیل نشان از روند نزولی دارد و گاو برای شاخ زدن از پایین به بالا ضربه می زند که سمبلی از روند صعودی است. این اصطلاح عموما برای کلیت بازار و شاخص استفاده می شود اما گاها برای سهام نیز می تواند به کار رود...

خرس و گاو در بورس یعنی چه...!؟

کد سهامداری چیست؟

بورس24 : در چهارمین مطلب آموزشی مشترک سایت عصر ایران و پایگاه خبری – تحلیلی بورس24 درباره شاخص کل و اصطلاح بازار خرسی و گاوی می خوانیم؛ این اصطلاحات رایج ، ابزار و زبان گفت و گوی بورسی شما به حساب می آید.

شاخص کل ؛ نمایانگر میزان تغییرات بازار بورس است و بر مبنای واحد سنجیده می شود. حتما در اخبار شنیده اید که مثلا شاخص بورس تهران امروز 50 واحد افزایش یافت ... اما آیا با مفهوم آن آشنایید؟

کد سهامداری چیست؟

شاخص هر بورس نشان دهنده تغییرات شرکت های بازار می باشد که با توجه به بزرگی یا کوچکی هر شرکت ، نوسان قیمت و معاملات آن ها، در نهایت عددی را به عنوان برآیند نشان خواهد داد. این دماسنج اقتصادی کشور نسبت به تاریخ مبنا سنجیده می شود و در تابلو اصلی لحظه به لحظه تغییر می کند. اگر برای مثال شاخص از رقم 70 هزار واحد به 71 هزار واحد برسد در حقیقت نشان دهنده آن است که سهام بزرگ و اثر گذار توانسته اند اثر رشد قیمتی خود را بر شاخص گذاشته و آن را صعودی کنند تا در نهایت بازار 1000 واحد افزایش را تجربه کند.
انواع دیگری از شاخص نیز وجود دارد مانند شاخص قیمت ، شاخص آزاد شناور یا شاخص 50 شرکت بزرگ اما عموما شاخص کل به عنوان مرجع اصلی برای تشخیص روند روزانه به کار می رود.
خرسی یا گاوی ؛ اصطلاحی رایج میان سرمایه گذاران است که نشان می دهد بازار یا سهم مربوطه در روند صعودی است یا نزولی. خرسی یا bearish به روند نزولی گفته می شود و گاوی یا bullish به روند صعودی گفته می شود. دلیل این نام گذاری به نحوه مبارزه خرس و گاو بر می گردد چرا که خرس در هنگام مبارزه از بالا به پایین ضربه می زند و به همین دلیل نشان از روند نزولی دارد و گاو برای شاخ زدن از پایین به بالا ضربه می زند که سمبلی از روند صعودی است. این اصطلاح عموما برای کلیت بازار و شاخص استفاده می شود اما گاها برای سهام نیز می تواند به کار رود.

ریسک در بورس

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24