Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

شرکتی که از لحاظ درآمد زایی و سود آوری شرایط مطلوب تری داشته باشد عموما برای پرداخت سود، دست و دل باز تر عمل خواهد کرد. این سود که از سوی فعالین بازار به سود نقدی یا DPS شهرت دارد برای سرمایه گذاری های بلند مدت به مراتب جذاب تر از سرمایه گذاری های کوتاه مدت کمتر از ٣ ماه است. در خصوص سود نقدی در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد...

چگونه در بورس سود کنیم؟

در بحث قبلی سلسله مباحث آموزش بورس که با همکاری "عصر ایران و بورس24 " صورت می پذیرد، نگاهی داشتیم به مفهوم" سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه".
در هشتمین عنوان از این مطالب آموزشی نحوه شناسایی کردن سود در بورس را بررسی می کنیم:
سود کردن در بورس اتفاقی نادر یا تکرار نشدنی نیست. به روایت آمارها سرمایه گذاری در بورس در یک "دوره بلند مدت" از هر سرمایه گذاری دیگری سودآورتر بوده است و افرادی که در بازه 2 تا 5 سال در این بازار به شکل منظم فعالیت می کنند، می توانند در شرایط متعارف، بیش از سایر بازارهای موازی سود کسب کنند.افرادی که برای ورود و خروج سریع به بورس می آیند، احتمالاً موفقیت چندانی نخواهند داشت.
سرمایه گذاران در بورس اوراق بهادار از راه های مختلفی می توانند سود کنند که دو راه مرسوم آن را ذکر می کنیم.
نخست سود نقدی است به این صورت که تمام شرکت ها یکبار در سال مجمعی سالانه تشکیل می دهند و در آن رای به پرداخت سود نقدی به سهامداران می دهند.این سود نقدی که قابل دریافت از بانک در سررسید تعیین شده است می تواند ارقام متفاوتی داشته باشد و عموما با رای سهامداران مشخص خواهد شد.
شرکتی که از لحاظ درآمد زایی و سود آوری شرایط مطلوب تری داشته باشد عموما برای پرداخت سود، دست و دل باز تر عمل خواهد کرد. این سود که از سوی فعالین بازار به سود نقدی یا DPS شهرت دارد برای سرمایه گذاری های بلند مدت به مراتب جذاب تر از سرمایه گذاری های کوتاه مدت کمتر از 3 ماه است. در خصوص سود نقدی در آینده بیشتر صحبت خواهیم کرد.
نوع دوم سود کردن فعالین بازار سرمایه از محل تغییرات قیمت سهام به وجود می آید. به این صورت که از طریق رشد قیمت سهام و اختلاف قیمت خرید و فروش درآمدی عاید سهامدار می شود. البته این نوع درآمد ممکن است در شرایطی به زیان تبدیل شود چراکه نوسانات قیمت سهم شاید در خلاف انتظار سهامدار بوده و منجر به بازدهی منفی گردد اما این موضوع می تواند با رعایت قوانین و استراتژی های مؤثر تا حد زیادی خنثی گردد.
نکته حایز اهمیت آن است که نوع سود تا حدود زیادی وابسته به دوره سرمایه گذاری و ریسک پذیری افراد است. به شکلی که هر چه دوره سرمایه گذاری در سهام مطمئن و پر پتانسیل طولانی تر باشد ، ریسک آن کمتر خواهد شد و سرمایه گذاری در سهام ضعیف تر یا دوره کوتاه تر، ریسک سرمایه گذاری را افزایش خواهد داد.
بورس سهامدارانی با درجه ریسک پذیری متفاوت و با نگرش سرمایه گذاری بلند مدت و کوتاه مدت را درون خود جای داده است و افراد با هر سلیقه ای می توانند در این بازار فعال باشند لذا شما باید قبل از هر چیز مشخص کنید که جزء کدام دسته از سرمایه گذاران هستید.

درس قبلی: بگذار دیگران هم اعتبار کسب کنند.

درس بعدی: به کارگزار مراجعه کنید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24