Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه ، در نگاه اول به کسی اطلاق می شود که از محل ورود پول به این بازار، مازادی در ازای آن کسب کند.این سود می تواند در نگاه اول معیار موفقیت سرمایه گذار یا سهامدار باشد اما همه این اتفاقات در حالت تئوری صحیح است و در واقعیت ممکن است علیرغم کسب سود، سرمایه گذار چه در بازار بورس یا چه خارج از آن (بانک یا اوراق) ضرر کند، لذا بهتر است در کنار میزان سود، متغیر دیگری هم همزمان بررسی شود که آن را با نام "تورم" می شناسیم...

سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه کیست؟

در ادامه بحث های آموزش بورس که با همکاری "عصر ایران و بورس24 " صورت می پذیرد ، امروز نگاهی خواهیم داشت به مفهوم" سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه".

سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه ، در نگاه اول به کسی اطلاق می شود که از محل ورود پول به این بازار، مازادی در ازای آن کسب کند. این سود می تواند در نگاه اول معیار موفقیت سرمایه گذار یا سهامدار باشد اما همه این اتفاقات در حالت تئوری صحیح است و در واقعیت ممکن است علیرغم کسب سود، سرمایه گذار چه در بازار بورس یا چه خارج از آن (بانک یا اوراق) ضرر کند، لذا بهتر است در کنار میزان سود، متغیر دیگری هم همزمان بررسی شود که آن را با نام "تورم" می شناسیم.

تورم عموماً به معنی افزایش غیرمتناسب سطح عمومی قیمت در نظر گرفته می‌شود؛ به عبارت دیگر تورم، روند فزاینده و نامنظم افزایش قیمت‌ها در اقتصاد است. زمانی که یک سرمایه گذار بتواند از محل سرمایه گذاری در بازار سرمایه سودی بیش از تورم کسب کند برنده خواهد بود. این موضوع حتی در خصوص سرمایه گذاری در سایر دارایی ها یا سپرده ها نیز مفهوم پیدا می کند.

سرمایه گذار موفق در بازار سرمایه

برای مثال فرض کنید شما در یک سال از بانک سودی معادل 20 درصد دریافت می کنید، روی کاغذ برنده 20 درصد سود هستید ولی وقتی نرخ تورم برابر 15 درصد باشد یعنی ارزش پول شما به همین نسبت کاهش یافته است و بازده واقعی شما از سپرده گذاری در بانک 5 درصد بوده است. منطقی ست که سود سپرده بانکی باید بیش از نرخ تورم باشد تا ارزش دارایی شما حفظ شود.
برنده واقعی در بازار بورس نیز با همین معیار سنجیده می شود و در زمانی که تورم به شکل افسار گسیخته افزایش یابد به دلیل وجود محدودیت در پرداخت سود در بانک ها و همچنین محدودیت های خاص سایر بازارها، عموما بازار های سرمایه رونقی بی سابقه پیدا می کنند چرا که از معدود بازارهایی ست که امکان سودآوری بالاتر از نرخ تورم در مدت زمانی حتی کوتاه تر از حالت متعارف برای سرمایه گذاران ایجاد می کند. در نهایت سرمایه گذار موفق به کسی اتلاق می شود که بتواند بر نرخ بهره غلبه کند و بازدهی بیشتری نسبت به آن کسب کند.

درس قبل : شما چگونه سرمایه گذاری هستید؟

درس بعد: بگذارید دیگران هم اعتبار کسب کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24