Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

خدمات منحصر به فرد بفروشید مثل شرکت خدمات مالی و رتبه بندی اعتباری مودیز ، شرکت خدمات مالیاتی اچ اند آر بلاک ، شرکت خدمات مالی کارت های اعتباری و چک های مسافرتی امریکن اکسپرس ، شرکت خدمات منازل مسکونی و مراکز تجاری سرویس مستر و بانک ولز فارگو و شرکاء . مانند پزشکان و وکلا این شرکت ها خدماتی را ارائه می کنند که مردم به آن ها نیاز دارند...

وارن بافت به سراغ چه سهم هایی می رفت...!؟

بورس24 : در بخش دیگری از کتاب « وارن بافت و تفسیر صورت های مالی ، در جستجوی شرکتی با مزیت رقابتی پایدار» نوشته ماری بافت و دیوید کلارک و ترجمه مجتبی فریدونی می خوانیم:

قبل از آن که به دنبال شرکت هایی- با مزیت رقابتی پایدار- باشیم که ما را ثروتمند می کنند باید بدانیم کجا می توان آن ها را پیدا کرد. وارن بافت متوجه شد که این شرکت های برتر در سه دسته پایه ای مدل های کسب و کار قرار دارند: ‌آن ها یا محصولات منحصر به فرد می فروشند یا خدمات منحصر به فردی ارائه می کنند و یا خریدار و فروشنده کالاها و خدمات ارزان قیمتی هستند که دائماً مورد نیاز مردم است.

کالای منحصر به فرد بفروشید: مثل کوکا کولا ، پپسی ، آدامس ویگلی ، شکلات هرشی ، ماالشعیر بادوایزر ، ماالشعیرکورز ، صنایع غذایی کرفت ، روزنامه واشنگتن پست ، محصولات آرایشی و بهداشتی پراکتر و گمبل و سیگار و تنباکوی فیلیپ موریس . به واسطه پیشرفت مداوم و تدریجی نیازها و تجارب مشتریان و توسعه تبلیغات ، تولید کنندگان این کالاها شرح و توصیف محصولاتشان را در ذهن ما جا داده اند و بدین وسیله در برآورده کردن و ارضاء‌ نیازهایمان ما را وادار می کنند که به محصولات آن ها فکر کنیم. می خواهید آدامس بجوید؟ شما به ویلگی فکر می کنید. بعد از یک روز کاری گرم احساس می کنید به یک نوشیدنی خنک نیاز دارید، ‌شما به بادوایزر فکر می کنید و مزه هر چیزی با کوکا کولا بهتر می شود.

وارن بافت دوست دارد این شرکت ها را مالک بخشی از ذهن شما تصور کند و هنگامی که یک شرکت بخشی از ذهن مشتریان را مالک باشد هرگز مجبور نیست که محصولش را تغییر دهد که این هم چنانچه درخواهید یافت چیز خوبی است. شرکت همچنین قادر است که قیمت های بالاتری روی محصولاتش بگذارد و مقدار بیشتری بفروشد و انواع رویدادهای اقتصادی شگفت انگیزی به وجود آورد که در صورت های مالی شرکت نمایان می شود.

خدمات منحصر به فرد بفروشید مثل شرکت خدمات مالی و رتبه بندی اعتباری مودیز ، شرکت خدمات مالیاتی اچ اند آر بلاک ، شرکت خدمات مالی کارت های اعتباری و چک های مسافرتی امریکن اکسپرس ، شرکت خدمات منازل مسکونی و مراکز تجاری سرویس مستر و بانک ولز فارگو و شرکاء . مانند پزشکان و وکلا این شرکت ها خدماتی را ارائه می کنند که مردم به آن ها نیاز دارند و حاضرند بهای آن را پرداخت کنند. اما برخلاف پزشکان و وکلا که ویژگی های یک شخص حقیقی را دارند این شرکت ها ویژگی های یک موسسه را دارند. زمانی که شما می خواهید امور مالیاتی خودتان را انجام دهید شما به اچ اند آر بلاک فکر می کنید. شما به جک، شخصی که در اچ اند آر بلاک کارهای مالیاتی شما را انجام می دهد فکر نمی کنید. زمانی که وارن بافت بانک سرمایه گذاری سالومن برادرز ( که اکنون بخشی از سیتی گروپ می باشد) را خریداری کرد و بعد آن را فروخت او با اندیشه خرید یک بنگاه این کار را انجام داد. اما زمانی که نخبگان به همراه مشتریان بزرگ شروع به ترک شرکت کردند، او متوجه شد که این شرکت، خصوصیات فردی داشته است. در شرکت های با خصوصیات فردی کارکنان می توانند بخش زیادی از سود شرکت را درخواست کرده و به خود اختصاص دهند و بخش کوچکتر را برای صاحبان سهام یا مالکان بگذارند و دریافت بخش کوچک باقیمانده چیزی نیست که سرمایه گذاران را ثروتمند کند.

از نظر اقتصادی فروش یا ارائه خدمات منحصر به فرد بسیار عالی و شگفت انگیز است. شرکت لازم نیست مقادیر بسیار زیادی پول برای طراحی مجدد محصول بپردازد. همچنین نیاز ندارد که مبالغ قابل توجهی برای ساختن کارخانجات تولیدی و انبارهایی که محصولات خود را در آن نگهداری می کند، پرداخت نماید. شرکت هایی که خدمات منحصر به فردی را ارائه کرده و بخشی از ذهن مشتریان را تصاحب کرده اند می توانند نسبت به شرکت هایی که محصولات منحصر به فرد می فروشند حاشیه سود بهتری را ایجاد کنند.

نوشته های عروس وارن بافت درباره او را در قالب یک کتاب کاربردی از پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 بخواهید...

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24