Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

دبیر مجمع در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گفت: از آبان ۹۴ این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت، گزارش کارشناسی در این مورد گرفته شد و این امکان به وجود آمد که در سال ۹۵ نهایی شود، گزارش برای سازمان بورس ارسال شد، قانون در بورس وجود داشت که چنان چه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منجر به خروج از ماده ۱۴۱ نشود، اجازه ثبت ندارد. متاسفانه مبلغ تجدید ارزیابی ایران خودرو دیزل منجر به خروج ماده ۱۴۱ نشده و ما نتوانستیم این افزایش سرمایه را عملیاتی کنیم...

خبرهای مجمع «خاور» اینجاست

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو‌دیزل با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیر عامل نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

به گزارش بورس24 ، در ابتدای این جلسه علیرضا ساجی مدیرعامل جدید شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و‌گفت: شرکت در نظر دارد تا تولیدات خود را افزایش دهد اما در ابتدا باید تقاضای مورد نظر را بسنجد. مشارکت شرکت با شریک خارجی هیوندای در زمینه کامیونت و مینی بوس آخر مرداد ماه قرارداد منعقد می کند.

وی ادامه داد: شرکت با دو برند معروف اروپایی برای تولید پیکاپ و اتوبوس وارد مذاکره شد که این شرکا به شرکای تجاری ما اضافه و یا حتی جایگزین خواهند شد.ساجی خاطر نشان کرد: میزان تولید شرکت در سه ماهه ابتدای سال ۹۶ در مقایسه با ۹۵ کاهش داشته و این در حالی است که ما شاهد افزایش فروش در این مقطع در مقایسه با سال گذشته هستیم.

وی خبر داد: مینی بوس و کامیونت هیوندای وارد ایران می شود. سال ۹۶ محصولات هیوندای، اتوبوس گاز سوز C1230 ، مینی بوس ۷ متری، اتوبوس پرسیکا تولید خواهد شد. لازم به ذکر است بیشترین ساخت داخل از خودروهای تجاری در اختیار ایران خودرو دیزل است. همچنین در نظر داریم تا تعداد صادرات در سال ۹۶ به ۳۳۰ عدد برسد.

در ادامه جلسه شیخی رئیس مجمع و‌نماینده سهامدار عمده عنوان کرد: ادامه اخبار:

شرکت در نظر دارد تا قرارداد همکاری خود با بنز را مجددا منعقد نماید. این قرارداد متفاوت از قرارداد قبلی است.

وی در پاسخ به سوال سهامداران درباره میزان مطالبات شرکت گفت: ۱۰۰۰ میلیارد تومان مانده طلب ایران خودرو از ایران خودرو دیزل است. شرکت هزینه های ثابت زیادی دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت چرا که موجب به کاهش تولید می شود. به همین دلیل تا پایان شهریور مجمع فوق العاده ای برای برون رفت شرکت از ماده ۱۴۱ برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه گزارش حسابرس قرائت شد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

دبیر مجمع در خصوص افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی گفت: از آبان ۹۴ این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت، گزارش کارشناسی در این مورد گرفته شد و این امکان به وجود آمد که در سال ۹۵ نهایی شود، گزارش برای سازمان بورس ارسال شد، قانون در بورس وجود داشت که چنان چه افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی منجر به خروج از ماده ۱۴۱ نشود، اجازه ثبت ندارد. متاسفانه مبلغ تجدید ارزیابی ایران خودرو دیزل منجر به خروج ماده ۱۴۱ نشده و ما نتوانستیم این افزایش سرمایه را عملیاتی کنیم.

در ادامه بنا به درخواست سهامداران ساجی مدیر عامل جدید شرکت خاور در مورد قرارداد با بنز گفت: قرارداد با بنز مشابه به سال های گذشته نیست قطع رابطه با بنز منجر به مشکلات زیادی شد، به گونه ای که ۱۶۰۰ میلیارد از زیان شرکت به علت قطع ارتباط با بنز بوده، مذاکرات با بنز بار دیگر آغاز شده اما این مذاکره متفاوت با قرارداد قبلی است، دو هفته گذشته مذاکرات نهایی شده و ما جوینت ونچر با بنز خواهیم داشت. به گونه ای که واردات قطعه ( اکسل و موتور) از بنز انجام خواهد شد. این جونت ونچر با بنز بار دیگر وضعیت را بهتر خواهد کرد.

وی ادامه داد: این قرارداد تا پایان شهریور نهایی می شود، بحث فنی رفع شده و بحث حقوقی باقی مانده که تا پایان شهریور رفع می شود.

مدیر عامل در خصوص میزان صادرات در سال ۹۶ عنوان کرد: در سه ماهه ابتدای سال موفق به شرکت در مناقصه ای برای حضور در بازار صادراتی شده ایم، این مناقصه منجر به صادرات ۶۰۰ اتوبوس خواهد شد. نتیجه مناقصه به احتمال ۹۰ درصد به نفع ایران خودرو دیزل خواهد بود.

ساجی در باره تغییرات فروش در سال ۹۵ عنوان کرد: کل تولید سال ۹۴ تنها ۱۴۰۰۰ خودروی تجاری بوده که این میزان در سال ۹۵ به ۲۰۰۰۰ عدد افزایش پیدا کرد، ما سال ۹۴ با تولید ۲۱۹۰ خودرو بود و به شدت دچار کمبود نقدینگی بودیم که ایران خودرو و تسهیلات منجر شد تا مجددا تولید کنیم به همین دلیل پایان سال تولید خوبی داشتیم.

وی درباره تولید سال ۹۶ تاکید کرد: سه ماهه ابتدای سال متاسفانه متناسب با پیش بینی ها نبوده، این موضوع در سه ماهه دوم هم وجود خواهد داشت اما طبق مصوبه هیئت وزیران و حمایت ها برای خرید محصولات، این تولید و فروش در سه ماهه سوم متناسب و رو به رشد خواهد بود

شیخی رئیس مجمع و‌نماینده سهامدار عمده در باره طلب از لیزینگ خودرو کار بیان داشت: ما از این شرکت ۱۰۰ میلیارد تومان طلبکاریم که جای نگرانی نیست، این لیزینگی بالای ۲۴۰ میلیارد تومان پرونده وصول از اشخاص دارد که به تدریج وصول می شود و ما به دنبال این هستیم که پرونده ها را با ضریب ۷۰ تا ۸۰ درصد در اختیار بگیریم تا در جریان واگذاری ما به صورت اقساط بگیریم و یا آن را با بدهی های ایران خودرو تهاتر کنیم.

وی تاکید کرد: این پرونده در سال ۹۶ بسته خواهد شد.

در پایان نیز به علت زیان دهی سودی بین سهامدران تقسیم نشد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24