Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

تعداد کسانی که چنین اتفاقی برای آن ها افتاده ، بسیار است... اگر بخواهیم صادق باشیم، تقریبا برای تمام معامله گران چنین چیزی حداقل برای یک بار رخ داده که متاسفانه برای بسیاری از آن ها شروع یک پایان بوده است... او ۴ ماهه ۶٠ هزار دلار ضرر کرد ، در حالی که می توانست تا پایان سال ٢٠٠ هزار دلار درآمد داشته باشد...

بدترین اشتباه در بورس ؟

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 :

سرمایه گذار بورس قبل از هر چیز باید نحوه سرمایه گذاری در بورس را یاد بگیرد.

تعداد کسانی که چنین اتفاقی برای آن ها افتاده ، بسیار است. اگر بخواهیم صادق باشیم، تقریبا برای تمام معامله گران چنین چیزی حداقل برای یک بار رخ داده که متاسفانه برای بسیاری از آن ها شروع یک پایان بوده است.

همانگونه که همه می دانیم برای موفق بودن در بازار سهام باید مطابق یکسری قوانین خود ساخته عمل کنیم .این قوانین از آنجا که به ایجاد یک ساختار کارآمد برای انجام معاملات ما کمک می کنند و همچنین ما را در تصمیم گیری برای آنچه باید انجام دهیم و یا نباید انجام دهیم یاری می کنند، بسیار مهم هستند.

اگر قوانینی ساختار یافته و منسجم برای معاملات خود وضع کرده اید و آن ها را به صورت جدی دنبال می کنید .آنگاه می توان نتیجه گرفت که سود کردن و اجتناب از ضررهای زیاد هدفی سهل الوصول برای شما خواهد بود. ولی از طرف دیگر، اگر از قوانین خود پیروی نکنید ، دچار زیان های بسیار خواهید شد و اینجاست که دچار اشتباه بزرگی می شوید. من شاهد بوده ام که این مشکل برای بسیاری از معامله گران پیش آمده است.

اگر از قوانین خود پیروی نکرده و در معامله موفق باشید ، در هنگامی که آن معامله پایان می یابد نفس راحتی خواهید کشید. ولی در حقیقت ، نباید چندان احساس راحتی کنید زیرا ممکن بود با یک اشتباه، به سرعت دچار آنچنان ضرر سنگینی شوید که باور کردن آن برایتان مشکل می شد.

ببینید، اگر این معامله (که در آن از قوانین خود پیروی نکرده اید) سرانجام خوبی داشت، پس از این، ناخودآگاه تشویق خواهید شد که در معامله بعدی نیز این قوانین را نادیده بگیرید و در اینجا دوباره بدترین اشتباه ممکن را تکرار خواهید کرد ، زیرا چنین کاری بدتر از هر اشتباه دیگری منجر به ضرر و زیان شما خواهد شد و بزرگترین اشتباه این است که تصمیم بگیرید فقط همین یک بار قوانین تان را زیر پا بگذارید. ولی باید بدانید که این ، تنها بار آخر نخواهد بود. باید قوانین خود را همیشه و بدون استثنا دنبال کنید.

همانگونه که قبلا گفتم این مسئله برای بسیاری از معامله گران رخ داده است. برای مثال معامله گری را به خاطر می آورم که با معامله در بازار s&p futures به طور متوسط روزانه بین 500 تا 1000 دلار درآمد داشت. او در طول روز فقط به دنبال هدف های مشخص بود ولی طمع کرد و با خود گفت که می تواند بیشتر از این درآمد داشته باشد (به نظر شما درآمدی روزانه معادل 500 تا 1000 دلار کم است؟) او به این نتیجه رسید که قوانین اش بسیار محدود کننده بوده و با دنبال کردن آن ها فرصت های بسیاری را از دست داده است.

بنابراین تصمیم گرفت که با کنار گذاشتن قوانین خود ، معاملات انجام داده و سود بیشتری کند.

او برای چند روز قوانین خود را نادیده گرفت و به همین علت در انجام معاملات ریسک بیشتری را تحمل کرد. ولی او همچنان فکر می کرد حال که روزانه 2000 دلار درآمد دارد، می تواند آن را بیشتر کند. مطمئنم که می توانید حدس بزنید در انتها چه اتفاقی افتاد؟

در طول یک ماه او هرآنچه را که در مدت چهار ماه به دست آورده بود (در حدود 60000دلار) از دست داد در حالی که اگر همچنان به روش قبل ادامه می داد تا پایان سال 200 هزار دلار درآمد داشت. این مسئله نه به خاطر این که او از قوانین خود سرپیچی کرد، رخ داد. بلکه علت این بود که به نادیده گرفتن قوانین ادامه داد و چنین کاری به او اعتماد به نفسی نابجا بخشید.

مطمئن هستم که در طول مدتی که در بازار سهام مشغول به کار هستید زمانی خواهد رسید که وسوسه می شوید قوانین خود را نادیده بگیرید. نمی توانم به اندازه کافی به شما هشدار دهم که چنین اشتباهی تا چه حد بزرگ است مخصوصا اگر از این کار نتیجه مثبت بگیرید و در معاملات سود کنید. پول درآوردن با قانون شکنی ممکن است برای شما برای مدتی سودآور باشد و پس از آن به راحتی شما را وادار خواهد کرد که دوباره قوانین تان را زیر پا بگذارید.

این وسوسه همواره وجود دارد ولی دوری از این وسوسه و مقاومت در برابر چنین اشتباهی می تواند برای شما بسیار سودمندتر باشد.

پیروی از قوانین تان ، تنها راه برای موفقیت است .اگر تصمیم بگیرید که فقط یکبار این قوانین را نادیده بگیرید ، دور نخواهد بود که شما نیز به جمع 80 تا 90 درصد از معامله گرانی بپیوندید که همواره ضرر می کنند. اجازه ندهید که شما هم جزیی از این آمار باشید. همیشه از قوانین خود پیروی کنید.

مطلب قبل : اگر در بورس ضرر کردید این روش را امتحان کنید.

مطلب بعد : اینجا بورس است. اشتباهات خود را بپذیرید و حد ضرر را افزایش ندهید.

منبع خبر: برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس) اثر لاری لوین

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24