Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

مسئله ای که می خواهم در مورد آن صحبت کنم مشکل بسیاری از معامله گران است ؛ آن ها هرگاه که معامله ای زیان ده انجام می دهند(حال ٣٠٠ دلار ضرر و یا ٣٠٠٠دلار ضرر) تمایل دارند که سریعا ضرر خود را جبران کنند(ترجیحا در اولین معامله پس از ضرر) ولی نتیجه این عمل اثری نامطلوب بر روی ذهن شما خواهد داشت...

اگر در بورس ضرر کردید ، این روش را امتحان کنید

آموزش بورس همراه با عصر ایران و بورس24 : دوست خوب من الکساندر، چند وقت پیش نکته کوچکی را به من گوشزد کرد و من فکر می کنم هر معامله گری لازم است که آن را در ذهن داشته باشد.

جهت اطلاع شما باید بگویم که الکساندر یک معامله گر حرفه ای موفق است.یکی از علل اصلی موفقیت او، استفاده او از یکسری تکنیک های جالب است که به وی کمک می کند که در انجام معاملاتش فردی منضبط باشد. می خواهم در مورد یکی از آن تکنیک ها که شما به راحتی می توانید آن را در انجام معاملاتتان بکار گیرید، صحبت کنم.

مسئله ای که می خواهم در مورد آن صحبت کنم مشکل بسیاری از معامله گران است ؛ آن ها هرگاه که معامله ای زیان ده انجام می دهند (حال 300 دلار ضرر و یا  3000 دلار ضرر) تمایل دارند که سریعا ضرر خود را جبران کنند (ترجیحا در اولین معامله پس از ضرر) ولی نتیجه این عمل اثری نامطلوب بر روی ذهن شما خواهد داشت.

لحظه ای در این مورد فکر کنید، هنگامی که ما چیزی از دست می دهیم (مخصوصا پول) دوست داریم که هرچه سریع تر آن را بازیابیم. در ضمیر ناخودآگاه خود، با ناامیدی در پی راهی برای بازیابی هرچه سریع تر پول هستیم .مطمئنم که درک می کنید که این طرز فکر ، شما را از موفق بودن در معامله بعدی باز می دارد و در صورتی که با تصمیم گیری های ضعیف در معامله بعدی خود نیز شکست بخورید، نتیجه آن داشتن دو معامله زیان ده پشت سر هم بوده و تا هنگامی که بتوانید برخود مسلط شوید ، این چرخه می تواند ادامه یابد.

به همین علت است که می خواهم به شما انجام کاری جدید را پیشنهاد کنم و بر این عقیده هستم که بسیار مفید خواهد بود. این کاری است که باید بعد از معامله زیان ده بعدی خود ، انجام دهید ؛ معامله کاغذی! بله همین طور است، بگذارید معامله بعدی شما بر روی کاغذ انجام شود. معامله را به شکل معمول، ولی بر روی کاغذ انجام دهید. یعنی این که از اولین فرصت پیش آمده فقط بر روی کاغذ و نه به شکل واقعی استفاده کنید.

باید سعی کنید ، حتی تا حدی که می توانید تلفن را برداشته و وانمود کنید که با کارگزار خود صحبت می کنید .آن گاه معامله را به شکل معمول دنبال کنید و به خاطر داشته باشید که stop order خود را تنظیم نموده و به طور فرضی در پی ردیابی آن باشید.

اگر این کار را انجام می دهید، بسیار مهم است که آن را جدی بگیرید. اگر فقط به مشاهده تابلو اکتفا کرده و بگوئید که این یا آن کار را انجام می دهم ، فقط وقت خود را هدر می دهید.

این کار باید واقعی باشد. چه 5 دقیقه طول بکشد یا این که دو ساعت برای دنبال کردن بازار و ردیابی فرضی stop order ها وقت صرف کنید.

انجام این عمل دو فایده مهم برای شما دارد:

این کار به تقویت انضباط شما کمک خواهد کرد که تمایل برای جبران سریع معامله زیان ده را فراموش کنید.

این کار به ضمیر ناخوآگاه شما نیز کمک می کند که ضررها را فراموش کند. به عبارتی دیگر پس از هر معامله زیان ده شما احساس بدی خواهید داشت ولی با گذشت زمان این احساس نامطلوب ضعیف شده و انجام معاملات موفق آسان تر می شود.

پس از انجام ، این معاملات کاغذی به شما فرصتی می دهد تا معاملات زیان ده خود را فراموش کنید. دوباره می گویم که اگر کمی به خود وقت دهید، ناراحتی شما از بازار کمتر شده و دو معامله بد پشت سر هم را هم نخواهیم داشت. این کار شدنی است آن را امتحان کنید.

برگرفته از کتاب کیش و مات ( اسرار روانشناسی موفقیت در معاملات بورس ) اثر لاری لوین

مطلب بعدی : بدترین اشتباه در بورس

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • سینا شیرازی
    سینا شیرازی

    پیشنهاد جالبی است

    5 سال پیش
  • جلال ریاحی
    جلال ریاحی

    پیشنهاد تاثیر گذاری بود.

    4 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24