Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

با گذر زمان و ورود تکنولوژی رایانه ای به حوزه معاملات بورس، امروزه تابلو معاملات از یک مکان فیزیکی به درون کامپیوتر ها و ابزار الکترونیکی نقل مکان کرده است...

با ادبیات بورس آشنا شوید!

بورس24 : در چهاردهمین مطلب آموزشی الفبای بازارسهام ( کار مشترک عصرایران و بورس24 ) شما را با ادبیات بازار سهام آشنا می کنیم. تابلو معاملات همان تابلویی است که عموما در تالارهای بورس قرار گرفته است.

شهرهای بزرگ عموما دارای یک ساختمان بورس هستند که خدمات مربوطه در این مکان متمرکز شده است و تابلو معاملاتی بزرگی در آن نصب شده است. در تابلو بورس آخرین قیمت سهام شرکت های بورسی نشان داده شده است، اگرچه شرایط معاملات، حجم معاملات و قیمت های تقاضا و عرضه همگی از جمله اطلاعات دیگری است که در سامانه معاملاتی نشان داده می شود اما تابلو معاملات به طور کلی به معنای تابلویی شامل نام سهم و قیمت آن در مفهوم فیزیکی است.

با گذر زمان و ورود تکنولوژی رایانه ای به حوزه معاملات بورس ، امروزه تابلو معاملات از یک مکان فیزیکی به درون کامپیوتر ها و ابزار الکترونیکی نقل مکان کرده است و به بیان دیگر پیشرفت های یارانه و انفورماتیک این مفهوم را به داخل خانه ها کشانده است به طوری که شما می توانید از داخل خانه یا محل کار یا حتی خیابان صرفا با داشتن یک کامپیوتر، تبلت یا گوشی هوشمند متصل به اینترنت، تابلو معاملات بازار را مشاهده کنید. معاملات در سایت های سازمان بورس و همچنین فرابورس نشان داده می شود اما سایت www.tsetmc.com در این میان از سایرین پر طرفدار تر است. از دیگر سایت های پر مراجعه سایت بورس، فرابورس و سپرده گذاری مرکزی و همچنین سامانه کدال است. در بازار سرمایه شرکت ها می توانند در بازار بورس یا فرابورس معامله شوند که هر یک دسته بندی جداگانه ای دارند اما شرکت های بزرگتر و شفاف تر در بازار بورس وارد می شوند و شرکت های کوچک تر مطابق استانداردهای سازمان به بازار فرابورس منتقل می شوند که البته در هنگام معاملات تفاوت خاصی از این حیث برای خریداران وجود ندارد.

درس قبل: به استراتژی ها پایبند باشید.

درس بعد: چه قانونی از سهامداران در بورس حمایت می کند؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24