Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

در هنگام انتخاب استراتژی هرگز فراموش نکنید که هدف شما از ورود به بازار سرمایه چیست؟! اگر هدف بهبود شرایط مالی و رفاه بیشتر است پس باید از آن لذت ببرید لذا اگر در شیوه های معاملاتی بجز استرس و فشار عصبی برایتان چیز دیگری به ارمغان نیامده است، حتما در بازنگری استراتژی خود جدی باشید...

استراتژی های معاملاتی در بورس

بورس24 : در دوازدهمین مطلب آموزشی الفبای بازار سهام ( کار مشترک عصر ایران و پایگاه خبری بورس24 ) به اهمیت داشتن استراتژی در بازار سهام پرداخته شده است.
به عنوان یک سرمایه گذار بسته به شرایط خود می توانید استراتژی های معاملاتی ویژه ای در بازه های زمانی پیاده کنید . بدان معنا که علاوه بر تعیین نوع تصمیم گیری برای خرید یا فروش باید از لحاظ زمانی هم قوانین و مقرراتی برای خود وضع کنید.
برای تعیین استراتژی ها عموما علاوه بر خبر ها و شنیده ها باید بیشترین وزن را به تحلیل وضعیت شرکت ها بدهید بدان معنا که باید از ذات و پتانسیل های شرکت به همراه نقاط ضعف آن آگاهی داشته باشید تا در تصمیمات، گام های محکم و اساسی برداشته شود.

علاوه بر فاکتورهای تصمیم گیری، بازه های زمانی برای سرمایه گذاری هم از اهمیت زیادی برخوردار است. بازه های زمانی در خرید و فروش سهام عموما شامل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت هستند که کوتاه مدت را می توان به کمتر از 1 ماه نسبت داد اما گاها مدت زمان کمتر از 3 ماه را نیز کوتاه مدت می دانند، میان مدت بازه های کمتر از 6 ماه است و سهامداران بلند مدت افرادی هستند که حداقل یک سال مالی را به عنوان سهامدار یک شرکت باقی می مانند.
باید دقت داشت که استراتژی های شما در خرید یا فروش الزاما با هیچ کس دیگری مشابه نخواهد بود و با توجه به میزان ریسک پذیری و بازده مورد انتظارتان می توانید به مرور زمان روش های معاملات مناسب را برای خود بیابید.
نکته حائز اهمیت آن است که در هنگام انتخاب استراتژی هرگز فراموش نکنید که هدف شما از ورود به بازار سرمایه چیست؟! اگر هدف بهبود شرایط مالی و رفاه بیشتر است پس باید از آن لذت ببرید لذا اگر در شیوه های معاملاتی بجز استرس و فشار عصبی برایتان چیز دیگری به ارمغان نیامده است، حتما در بازنگری استراتژی خود جدی باشید.

درس قبل: چرا بورس؟

درس بعد: نیمکت نشین نباشید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24