اگر به صحبت مشتریان ناراضی ام فکر نمی کردم ، تغییر ایجاد نمی شد و اگر تغییر ایجاد نمی شد ، شرکت بقا پیدا نمی کرد. معتقدم که دنیا در حال تغییر است، پس شرکت ها نیز ناگزیرند که تغییر کنند. شرکت ها یا باید تغییر کنند یا نابود شوند...
بورس24 : باز هم سخنان بزرگان :
بیل گیتس مالک و مدیر عامل شرکت مایکروسافت بهترین پند زندگی خود را این گونه توضیح داده است: ناراضی ترین مشتریان شما، بهترین منبع یادگیری شما هستند.
پس از ورود به دانشگاه هاروارد در سال 1973، همواره به فکر تاسیس یک شرکت بودم. آن قدر به فکر این کار بودم که دانشگاه را نیمه رها کردم تا تمام انرژی خودم را صرف شرکت کنم.
پس از تاسیس شرکت ، اقدامات بسیاری انجام دادم . موفقیت شرکت را نمی توانم منوط به یک اقدام کنم اما یکی از اقداماتم که ناشی از یک پند بود ، بسیار موثر واقع شد. این پند را یکی از دوستانم به من داد. اوایل کار را به یاد می آورم که اعتراضاتی از سوی بعضی از خریداران محصولات ما وجود داشت. یکی از دوستانم گفت: (ناراضی ترین مشتریان، بهترین فرصت برای یادگیری هستند، خوب به نظرات آن ها فکر کن) مهم ترین تغییراتی را که من در شرکت اعمال کردم برگرفته از نظرات مشتریان ناراضی ام بود. آن جمله، امروز تبدیل به جمله مورد علاقه من شده است. بعد از آن، همواره تغییرات مهمی را به کمک نظرات مشتریان ناراضی در شرکت اعمال کردم. مشتریان ناراضی ایجاد تغییر کردند و تغییرات هم ایجاد موفقیت کردند.
اگر به صحبت مشتریان ناراضی ام فکر نمی کردم ، تغییر ایجاد نمی شد و اگر تغییر ایجاد نمی شد ، شرکت بقا پیدا نمی کرد. معتقدم که دنیا در حال تغییر است، پس شرکت ها نیز ناگزیرند که تغییر کنند. شرکت ها یا باید تغییر کنند یا نابود شوند.
نظرات :
شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.