Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

بورس بازاری است که در آن خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در آن صورت می گیرد. بازاری بزرگ با دسترسی آسان و سریع که در همه کشورهای دنیا دیده می شود. مکانی که سرمایه گذاران با پذیرش ریسک معقول، پول را به سرمایه و سهام شرکت های مختلف تبدیل می کنند و منتظر بازدهی دارایی باقی می مانند...

سهام چیست و بازار سهام چطور کار می کند؟

بورس24 : در ادامه سلسله بحث های آموزش بورس به زبان ساده که با همکاری مشترک " عصر ایران " و " بورس24 " منتشر می شود، امروز بخش دوم "آموزش بورس به زبان ساده" منتشر می شود.
قبل از این که شما وارد بازار سرمایه بشوید و اقدام به خرید و فروش سهام کنید حتما این سوال را از خودتان پرسیده اید؛ سهام چیست و بازار سهام چطور کار می کند؟
پاسخ این سوال ساده نیست اما اگر بخواهیم به طور خلاصه و با زبان ساده سهام را توضیح دهیم باید بگوییم: شرکت های مختلف هنگام ورود به بازار بورس ، سهامی منتشر می کنند که کوچک ترین واحد دارایی شرکت به حساب می آید. سرمایه گذاران می توانند این سهام را بسته به نیاز و توانایی مالی خرید یا فروش کنند. در واقع، هر برگ سهام سندی است که مالکیت دارنده بر بخشی از شرکت را نشان می دهد.



اما این سهام ها کجا خرید می شوند؟
بورس بازاری است که در آن خرید و فروش سهام و اوراق بهادار در آن صورت می گیرد. بازاری بزرگ با دسترسی آسان و سریع که در همه کشورهای دنیا دیده می شود. مکانی که سرمایه گذاران با پذیرش ریسک معقول، پول را به سرمایه و سهام شرکت های مختلف تبدیل می کنند و منتظر بازدهی دارایی باقی می مانند.
البته در بازار سرمایه امکان ورود به بازار بورس اوراق بهادار و فرابورس ( اوراق بهادار )، بورس کالا، بورس انرژی ، معاملات آتی سکه نیز وجود دارد اما آنچه ما به شکل عام می شناسیم و با آن کار داریم بورس اوراق بهادار است که در آن سرمایه گذاری در سهام صورت می گیرد.
شرکت های بورسی جزو شرکت های سهامی عام محسوب می شوند و سایر شرکت های با مسوولیت محدود، تعاونی، تضامنی، مختلط، نسبی یا سهامی خاص باید پیش از ورود به بازار به سهامی عام تبدیل شوند تا برای همگان قابل معامله شوند.
شرکت های مختلفی در بازار سرمایه فعال هستند، از سهام شرکت های خودروساز، فولادی و پتروشیمی تا محصولات غذایی، پیمانکاران و خدمات انفورماتیک که در گروه بندی مشخص قرار گرفته اند.
بیش از 600 شرکت مختلف در بازار بورس مشغول به فعالیت هستند و صدها هزار سهامدار روزانه به داد و ستد سهام شرکت های مختلف می پردازند. مجموع افزایش یا کاهش قیمت سهام مختلف در نهایت روند کلی بازار را شکل می دهد.

بورس یاد بگیرید.

کد سهامداری چیست؟

منبع خبر: سازمان خبری-تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24