Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

عصر ایران با همکاری پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس ٢۴ در سلسه مطالب آموزشی که روزهای فرد هفته منتشر می شود، شما را با اصول سرمایه گذاری در بورس آشنا می کند.بعد از آن، در صفحه ای مشترک اطلاعات و تحلیل های لازم بورسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت...

بورس یاد بگیرید!

بورس24 : خیلی از ما، حتی اگر یک سهم هم در بورس نداشته باشیم، با نام «بورس» آشنا هستیم یا شاید هم از جلوی تالار اصلی بورس در خیابان حافظ رد شده باشیم. اما به طور قطع خیلی از ما این بازار را نمی شناسیم و اگر روزی پول مازادی را به دست آوردیم ، حاضر نیستیم آن را به بورس بیاوریم؛ طبیعی است چون شناختی از این بازار نداریم!
عصر ایران با همکاری پایگاه اطلاع رسانی و تحلیلی بورس24 در سلسه مطالب آموزشی که روزهای فرد هفته منتشر می شود، شما را با اصول سرمایه گذاری در بورس آشنا می کند.بعد از آن، در صفحه ای مشترک اطلاعات و تحلیل های لازم بورسی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.
نخستین مطالب از سری مطالب آموزش بورس در ادامه از نظرتان می گذرد.


سرمایه گذاری از دریچه تاریخ
وقتی به عمق تاریخ می رویم به شواهدی از وجود نوعی داد و ستد در مراکزی ویژه در دوره هخامنشی و کوروش به خصوص در شهر هگمتانه بر می خوریم که گفته می شود از نخستین بانک های دوره بشریت به حساب می آیند.
بانک همواره به عنوان یک مکان مطمئن برای سرمایه گذاری بشر تلقی می شد و در ایران نیز بانکداری از سال 1266 هجری شمسی معادل 1888 میلادی با تاسیس بانک جدید شرق به عنوان شعبه ای از یک بانک انگلیسی شروع به کار کرد و یک سال بعد با دستور ناصر الدین شاه نخستین بانک دولتی تحت عنوان بانک شاهنشاهی ایران جای خود را باز کرد.

این آغاز یک مرکز معتبر برای سرمایه گذاری در ایران بود اما وقتی نگاهی به تاریخچه لندن می اندازیم متوجه می شویم در زمان تاسیس بانک، بورس لندن بیش از 80 سال سن داشت.
ایرانیان در آن زمان فقط بانک را به عنوان محل سرمایه گذاری می شناختند اما همه چیز از سال 1346 تغییر کرد تا بورس اوراق بهادار به عنوان جایگاه جدید برای جذب سرمایه گذاری، کار خود را آغاز کند. در کشورهای توسعه یافته ، اوراق بهادار مهم ترین ابزار سرمایه گذاری به حساب می آید لیکن در ایران هنوز ضعف در شناخت و مزایای این اوراق، بانک را به رقیب شماره یک بورس و اوراق بهادار تبدیل کرده است.
فلسفه سرمایه گذاری در عصر امروز تغییر کرده است و استفاده از ابزارهای متنوع مالی سبب شده تا پول به توسعه اقتصادی و رشد صنعتی منتهی شود.
ابزارهای جدید را می توان در بازار سرمایه (که به بازار بورس شهرت دارد) به راحتی پیدا کرد. مختصر ترین تعریف برای سرمایه گذاری؛ خلق پول به وسیله پول است و این سرمایه گذاری اگر در مسیر درست صورت گیرد، نه تنها عایدات بیشتری برای سرمایه گذاران دارد بلکه به توسعه یافتگی کمک شایان توجهی خواهد داشت.
در علم اقتصاد، سرمایه‌گذاری یعنی خرید کالایی که در حال حاضر مصرف نمی‌شود اما در آینده فرد به آن نیاز پیدا خواهد کرد و آن کالا برای او سودآور خواهد بود. بورس این تعریف را به گونه ای خاص عملیاتی می کند.با این مقدمه کوتاه، سراغ مفاهیم کاربردی بورس می رویم تا به طور ملموس با این بازار آشنا شویم و اصطلاحاتش را به خوبی بشناسیم و سپس بتوانیم در این بازار، سود کنیم.

بخش بعدی                        سهام چیست و بازار سهام چگونه کار می کند؟

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24