Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

او همواره می گفت که سعی کن اطراف خودت را از افراد حرفه ای و صادقی که از اهداف سازمان شما هم آگاهی دارند تشکیل دهی و سپس مسیرشان را باز کن تا بتوانند آزادانه عمل کنند...

مهره ها را درست انتخاب کنید

بورس24 : پندهای زندگی مخصوصا وقتی از دهان بزرگان و افراد موفق بیرون می آیند می توانند تاثیری شگفت داشته باشند. بد نیست به یکی از پندهای بزرگان گوش دهیم.

هکتور رویز مدیر عامل شرکت ای. ام .دی بهترین پند زندگی خود را با محوریت این جمله شروع کرده «اطراف خود را با افراد درست پر کن، سپس بگذار آزادانه عمل کنند.»

رویز می گوید: بهترین پند حرفه ای را از مدیر عامل شرکت موتورولا، باب گلوین دریافتم.او تاثیر عمیقی در زندگی حرفه ای ام داشت. روزی گفت:« اطراف خودت را از افراد درست پر کن، بعد بگذار آزادانه کار کنند.» منظور او از افراد درست، افرادی حرفه ای و صادق هستند که اگر به آن ها اطمینان شود، احساس مسئولیت و پاسخگویی بیشتری در مورد اتفاقات خواهند داشت.

او همواره می گفت که سعی کن اطراف خودت را از افراد حرفه ای و صادقی که از اهداف سازمان شما هم آگاهی دارند تشکیل دهی و سپس مسیرشان را باز کن تا بتوانند آزادانه عمل کنند. من این پند را در شرکت خود اعمال کردم. البته سال ها قبل از این که مدیر عامل این شرکت شوم، یعنی زمانی که کارمند شرکت صنایع تگزاس بودم، رئیسم،آل استین، نیز چنین ایده ای داشت. او به تمام کارمندان اعتماد داشت و به قول باب گلوین افراد درست را استخدام کرده بود. او یک روز از من پرسید:

اگر روزی در شرکت مرتکب اشتباهی شوی، چه اتفاقی خواهد افتاد؟

کمی فکر کردم و گفتم:«حتما اخراج خواهم شد.» بعدها متوجه شدم که چه جواب اشتباهی داده بودم. یعنی آن ها می دانستند که کارمندانشان هم حرفه ای و هم امین هستند، پس اگر اشتباهی رخ دهد، اگر از جنبه حرفه ای نگاه کنی، حتما اجتناب ناپذیر بوده زیرا آن ها به اندازه کافی دانش کاری دارند و اگر از جنبه صداقت هم نگاه کنی، حتما ناخواسته و سهوا بوده، پس بایستی اول سعی در حل مشکل و آموزش بیشتر آن ها داشته باشی و نه اخراج. اصلا آن ها به اخراج فکر نمی کردند!

راز موفقیت مدیر عامل زیراکس

بهترین پند زندگیم: یا درست کار کن یا خداحافظی کن

منبع خبر: برگرفته از کتاب بهترین پند زندگیم

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24