Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

آگاهی از فرصت ها، لازمه جذب سرمایه گذاران خارجی

امیر هامونی مدیرعامل فرابورس ایران با تاکید بر این که " بورس24 " در سال 92 نیز عملکرد موفقی را از خود بر جا گذاشته است ، می گوید: یکی از جذاب ترین استراتژی های " بورس24 " سیستم ارسال پیام کوتاه است که پیگیری و فعال بودن این وب سایت خبری تحلیلی را نشان می دهد.

هامونی در عین حال پیشنهاداتی نیز برای بهبود عملکرد اطلاع رسانی در حوزه بازار سرمایه دارد . به عقیده وی رسانه ها نقش اساسی در فرهنگ سرمایه گذاری دارند و اطلاع رسانی دقیق می تواند به مدیران این امکان را بدهد تا در عین حال که مردم را به سرمایه گذاری در بورس تشویق می کنند ، هشدارهای لازم را نیز به آنها ارائه کنند.

هامونی معتقد است : در حال حاضر رسانه های بازار سرمایه باید مباحث تخصصی حوزه بازار سرمایه را در بهترین شکل ممکن و با روشی که برای عموم مردم قابل درک باشد، منتشر کنند تا افرادی که با بازار سرمایه آشنایی زیادی ندارند و متخصص نیستند نیز بهترین برداشت را از مطالب ارائه شده داشته باشند.

مدیرعامل فرابورس ایران یکی دیگر از الزامات رسانه های بازار سرمایه را مجهز شدن آن ها به سیستم چند زبانه می داند و در این باره می گوید: در حال حاضر با توجه به میزان سهام عرضه شده در بورس وحجم خصوصی سازی علاوه بر این که رسانه ها باید در ارائه اطلاعات به سرمایه گذاراران غیر حرفه ای داخلی فعال شوند ، لازم است تا برای ارائه اطلاعات به سرمایه گذاران خارجی نیز برنامه ریزی داشته باشند. به عقیده هامونی در حال حاضر جای خالی رسانه هایی که اطلاعات بازار سرمایه ایران را به زبان های دیگر از جمله انگلیسی و عربی منتشر کنند، احساس می شود چرا که آگاهی از فرصت های سرمایه گذاری یکی از الزامات جذب سرمایه گذاری خارجی است.

رسانه ها چشم و گوش بازارند

حمید رضا اسکندری مدیرعامل هلدینگ پتروشیمی ساتا هم در خصوص عملکرد و جایگاه " بورس24 " می گوید: یکی از نقاط مثبت " بورس24 " واکنش سریع آن به اتقاقات بورس است که در بخش خبرهای ویژه منتشر می شود و این اخبار کوتاه بسیار تاثیر گذار است.

البته مدیرعامل سابق سرمایه گذاری ساتا پیشنهاداتی را نیز در خصوص بهبود اطلاع رسانی در حوزه بورس دارد . به عقیده وی،با توجه به اهمیت ویژه بورس در اقتصاد کشور جا دارد تا رسانه هایی که به مقوله بورس و حوزه بازار سرمایه می پردازند بیش از پیش به کیفیت خبر و نه کمیت آن بپردازند.

وی در این باره می گوید: در بازار سرمایه معمولا اتفاقات مهم و بزرگی می افتد که رسانه ها باید با جسارت لازم ، ریسک پذیری زیادی در مواجهه با این اتفاقات داشته باشند.

وی که یکی از راه های رسیدن به این نقطه را پرداختن به عنصر تحقیق و کنکاش در اخبار و رویدادهای جاری بازار می داند ، می افزاید: بعضا برخی موضوعات در بازار سرمایه امواجی را ایجاد می کند که این امواج بر افکار عمومی سرمایه گذاران اثرات بسیار زیادی دارد و متعاقبا ممکن است باعث تصمیم گیری اشتباه سرمایه گذاران شود اما " بورس24 " و دیگر رسانه های تخصصی می توانند در پرداختن به واقعیات و اخبار موثق قدم های بسیار موثری بردارند.

مدیرعامل سابق سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیروهای مسلح با ابراز امیدواری نسبت به آینده رسانه های تخصصی همچون " بورس24 " ، خواستار تلاش هوشمندانه و آگاهانه بیشتر این رسانه ها شد.

عملکرد " بورس24 " فراتر از انتظار بوده است

سردار حسین دقیقی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح نیز در تشریح عملکرد" بورس24 " به خصوص طی سال 92 می گوید: سایت خبری – تحلیلی " بورس24 " تاکنون بسیار خوب عمل کرده و بسیار فراتر از انتظارات ظاهر شده است و به عنوان مجموعه نوپایی که فقط چند سالی است آغاز به فعالیت کرده ، بسیار قوی و منسجم بوده و من بسیار امیدوار هستم که به مرور زمان به شرایط بهترین نیز دست پیدا کند.

به عقیده وی،در کشورهایی همچون ایران که بازار سرمایه یکی از راه های رشد و توسعه اقتصاد کشور است، رسانه ها نقش بسیار مهمی دارند و فضای رسانه ای متناسب با این فضا می تواند اثر بسیار زیاد و مثبتی داشته باشد که خوشبختانه " بورس24 " نیز کمک بسیار خوبی برای بازار سرمایه ایران است که می تواند در هجمه های بی رحمانه و بعضا غیر منصفانه ای که علیه بازار سرمایه مطرح می شود به خوبی از این بازار حمایت کند.

مدیرعامل ساتا با تاکید بر این که متاسفانه تفکر اقتصاد دولتی باعث شده تا در برخی موارد شاهد عکس العمل های غیر منصفانه نسبت به بازار سرمایه باشیم، ابراز امیدواری کرد : رسانه های تخصصی بتوانند به خوبی در شرایط مذکور از بازار سرمایه حمایت کنند چرا که آسیب معنوی بعضا می تواند از آسیب های مالی بسیار بیشتر و خطرناک تر باشد که در این راه رسانه ها یکی از پشتوانه های اساسی بازار سرمایه هستند.

وی معتقد است : رسانه ها می توانند بازار سرمایه را از فضای اتهام زنی و برچسب زدن که از فضاهای دیگر به بازار سرمایه در حال ورود است ،حمایت کرده و از اخلاق حرفه ای بازار سرمایه دفاع کنند.

اطلاع رسانی به موقع نقطه قوت " بورس24 "

مصطفی امیدقائمی، مدیرعامل سرمایه گذاری آینده نگر و اداره کننده بازوی اجرایی صندوق بازنشستگی نفت در بازار سرمایه در خصوص اهمیت و جایگاه " بورس24 " در فضای رسانه ای بازار سرمایه نیز نظرات مثبتی دارد.

به عقیده وی،" بورس24 " به لحاظ زمانی بسیار دقیق و سریع عمل می کند و ارسال پیام های کوتاه اطلاعات به موقع و مهمی را به سرمایه گذاران و مدیران منتقل می کند.

قائمی با ابراز رضایت از این که این شرکت یکی از مشترکان ویژه " بورس24 " است ، می گوید: قطعا با توجه به این که بازار سرمایه بر روی زمان می چرخد و زمان بسیار در آن با اهمیت است ، " بورس24 " با این روش و استراتژی که از ابتدا به کار بسته بخش قابل توجهی از این نیاز را پوشش داده است.

رسانه ها و خودداری از بروز هیجانات کاذب در بازار

محمد علی احمد زاد اصل، مدیرعامل هلدینگ معدنی امید(امیدکو) نیز نظرات خود را در خصوص عملکرد " بورس24 " ارائه کرد. وی که یکی از نکات مهم در اطلاع رسانی حوزه بازار سرمایه را ارائه مشاوره و راهنمایی به سهامداران غیر حرفه ای تر می داند با اشاره به این نکته که کلیت عملکرد " بورس24 " مثبت و برای بازار سرمایه لازم است، گفت : با وجود رشد وب سایت های خبری – تحلیلی حوزه بازار سرمایه از جمله " بورس24 " به نظر می رسد همچنان مواردی برای بهبود عملکرد این رسانه و دیگر رسانه های بازار سرمایه وجود داشته باشد.

احمد زاد اصل در این باره توضیح داد: نکته مهمی که به نظر می رسد رسانه های حوزه بازار سرمایه باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند پرهیز از ایجاد هیجانات کاذب در بازار سرمایه است که این رسالت اصلی آنان نیز محسوب می شود.

وی به عنوان مثال به موضوع شایعات اشاره کرد و گفت : یکی از مواردی که به نظر می رسد رسانه ها باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند موضوع شایعات بازار و تبدیل آن به اخبار است . این شایعات که بعضا می تواند هیجانات کاذبی را به بازار سرمایه تحمیل کند حتی اگر تنها یک درصد از کل اخبار رسانه ها را نیز تشکیل بدهد در نهایت می تواند اثرات بسیار منفی بر عملکرد سرمایه گذاران حقیقی داشته باشد، چرا که بسیاری از سرمایه گذاران حقیقی و غیر حرفه ای اطلاعات دقیقی از بازار ندارند و اخبار و شایعات هیجانی بر تصمیم گیری آنان اثر می گذارد.

احمد زاد اصل با تاکید بر این که شایعات و اخباری که صحت و سقم آن ها قابل تایید نیست در بلند مدت به همه ارکان بازار ضربه می زند، افزود : البته این شایعات ممکن است بیش از اندازه به یک موضوع به دید بسیار مثبت و یا دید منفی نگاه کرده باشد که در هر صورت زیان بار است و در این میان وجود رسانه ای که بتواند این اخبار صحیح و نادرست را از یکدیگر جدا کند، بسیار حائز اهمیت است.

اطلاع رسانی سریع نکته مثبت " بورس24 "

در ادامه این گزارش ، نظرات سعید باقر زاده، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری بوعلی را در خصوص عملکرد " بورس24 " جویا شدیم.

وی با اشاره به این نکته که مهمترین نقطه قوت " بورس24 " ارسال پیامک اخبار لحظه ای بازار است ،در خصوص دیگر نقاط مثبت این وب سایت خبری- تحلیلی نیز گفت: تحلیل های بنیادی و تحلیل های تکنیکال که نگاهی اجمالی به شرکت های بورسی دارد ،خوب و قابل قبول است و اطلاعات خوبی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

باقر زاده گفت : البته این به معنی این نیست که به موقع بودن و سرعت اخبار تنها نکته با اهمیت اخبار و اطلاعات حوزه بورس است، بلکه اخباری که در این حوزه منتشر می شود علاوه بر سرعت باید با نهایت اصل بی طرفی همراه باشد.

وی در این باره توضیح داد : اخبار و مطالبی که رسانه های حوزه بازار سرمایه منتشر می کنند نه از جنبه منفی و نه از جنبه مثبت، نباید بیش از اندازه هیجانی باشند و اظهار نظر ها و تحلیل ها باید کاملا بر اساس اسناد صورت گیرد.

سرعت اطلاعات در حد انتظار است

در همین حال،بهزادی پور، مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری امید با تایید عملکرد مثبت " بورس24 " در ارائه اخبار و اطلاعات به روز بازار معتقد است ،سرعت عمل بالای این وب سایت عامل موفقیت آن طی سال های اخیر بوده است.

وی سیستم ارسال پیام کوتاه را یکی از اصلی ترین نقاط مثبت این وب سایت می داند و در این خصوص می گوید: مصاحبه های متوالی با افراد و مسئولان ذی صلاح نگاه بهتر و چشم انداز دقیق تری از آنچه در بازار می گذرد به سهامداران و کارشناسان ارائه می کند و به خصوص در بخش اخبار ویژه گزارش های مورد استفاده و خوبی وجود دارد.

" بورس24 " تحلیل داده ها را به کاربران آموزش می دهد

مرتضی شبانی، رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه نیز یکی از نقاط قوت " بورس24 " را جمع آوری و تحلیل به موقع اطلاعات مالی می داند. وی در این خصوص می گوید: جمع آوری و تحلیل اطلاعات مالی وظیفه مهم و حساسی است که به نظر می رسد " بورس24 " توانسته به خوبی از عهده این امر خطیر برآید.

وی تاکید کرد : باید قبول کرد که بیش از دسترسی به اخبار و اطلاعات ، یادگیری روش صحیح تحلیل داده ها و برقراری ارتباط میان متغیرهای تاثیرگذار است که برای سهامداران اهمیت ویژه ای دارد و در این خصوص نیز " بورس24 " با تحلیل های بنیادی و تکنیکال توانسته متدولوژی تحلیل را به کاربران خود بیاموزد هر چند که در برخی موارد ممکن است برخی پیش بینی های ارائه شده منطبق با واقعیت نباشد اما نمی توان منکر این موضوع شد که بیش از پیش بینی ، تحلیل در بازار سرمایه جایگاه ویژه دارد که در این حوزه " بورس24 " به خوبی عملکرد خود را به نمایش گذاشته است.

شبانی در ادامه به ارائه نقطه نظرات دیگر کارشناسان فولاد مبارکه پرداخت. وی در این راستا پیشنهاد داد تا جهت استفاده همزمان از مطالب سایت و تابلوهای بورس ، امکان مشاهده همزمان قیمت ها در سایت بورس24 فراهم شود.

بورس24 " یکی از تاثیر گذارترین رسانه های بازار سرمایه است

مدیر روابط عمومی شرکت فرابورس نیز در پاسخ به سوال خبرنگار " بورس24 " در خصوص نقاط ضعف و قوت و همچنین پیشنهادات خود در خصوص بهبود عملکرد این رسانه گفت: به نظر می رسد سایت بورس24 به عنوان یک رسانه فعال در حوزه بازار سرمایه کامل و جامع است و ایرادی را به عملکرد و مطالب منتشره آن نمی توان گرفت.

رسول شریفی ضمن اشاره به قدرت تاثیرگذاری " بورس24 " در بازار سرمایه و توجه سهامداران به آن تاکید کرد: به جرات می توان گفت که این سایت یکی از تاثیرگذارترین و پر مخاطب ترین رسانه های حوزه بازار سرمایه است و رسالت اصلی خود را که همان اطلاع رسانی بی طرفانه و گزارشگری است ، پیگیری می کند.

نمی توان از عملکرد " بورس24 " ایرادی گرفت

محمودرضا الهی فرد ،مدیرعامل کارگزاری سی ولکس کالا که اهالی بازار سرمایه او را به عنوان یکی از کارگزاران قدیمی بورس می شناسند نیز با تاکید بر عملکرد مثبت وب سایت " بورس24 " در خصوص راه های بهبود هر چه بیشتر فعالیت آن در حوزه های تخصصی گفت : واقعیت امر این است که نمی توان ایرادی به عملکرد سایت " بورس24 " گرفت و به بیانی دیگر نقطه ضعفی نیز در ارائه اطلاع رسانی و تحلیل های آن وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد: دست اندرکاران این رسانه فعال در حوزه بازار سرمایه به حرکت خود در جهت در مسیر فعلی ادامه دهند.

بازار روی " بورس24 " حساب باز کرده است

در ادامه مرتضی علی اکبری مدیرمالی و اقتصادی، سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در خصوص عملکرد این وب سایت نیز نظرات خود را ارئه داد . وی با بیان این که " بورس24 " عملکرد خوب و راضی کننده ای برای مخاطبان و مشترکان ویژه خود دارد ، افزود : " بورس24 " طی مدتی که از فعالیتش می گذرد عملکرد خوبی داشته و بازار روی آن حساب باز کرده است و ما هم به سهم خودمان از اطلاعات و اخبار آن رضایت کافی داریم.

وی ضمن تایید روند اطلاع رسانی این سایت به سهامداران و سرمایه گذاران حوزه بازار سرمایه یاد آور شد : البته پیشنهاد می شود تا همچنان برای پویایی بیشتر این سایت خبری – تحلیلی تغییرات و امکانات بیشتری روی آن انجام شود و به خصوص در بخش تحلیل ها از کارشناسان مجرب بیشتری در حوزه بازار سرمایه بهره ببرد.

سرعت انتقال اخبار ، نقطه مثبت " بورس24 " است

جلال امانی کارشناس صنعت نفت و پتروشیمی و از مدیران سابق تاپیکو هم یکی از نقاط مثبت عملکرد " بورس24 " را ارتباط خوب ، سریع و فعال آن با فعالان بازار سرمایه می داند و می افزاید: به طور کلی ارزیابی مثبتی از عملکرد این وب سایت خبری تحلیلی دارم چرا که ارتباط خوب ، سریع و فعالی با بازار سرمایه دارد و در موضوعات کلیدی و روز بازار سرمایه ورود پیدا می کند.

وی افزود : البته هر سازمان و مجموعه ای قابل بهبود است از این رو ضمن آرزوی موفقیت برای این وب سایت توصیه می شود تا بیش از پیش تحلیل محور شده و در زمینه تحلیل ها و دیدگاه های کارشناسی به خصوص در حوزه فاندامنتال فعال تر شود.

وی با تاکید بر این که در بدنه بازار سرمایه کشورمان تحلیل گران و کارشناسان خبره ای وجود دارند که می توان برای تحلیل محور تر کردن اخبار و اطلاعات از نظرات آنان استفاده کرد ، یاد آور شد : " بورس24 " به طور کلی در تمامی بخش ها قوی است و امیدوار هستم در سال 93 در بخش های مختلف بیش از پیش تقویت شود.

مرز خبر و تفسیر شفاف تر شود

علیرضا عسکری مارانی مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری ملی ایران هم ضمن تایید عملکرد " بورس24 " در زمینه اطلاع رسانی و به خصوص ارسال اخبار جدید به بازار سرمایه پیشنهاداتی را نیز در خصوص بهبود بیشتر آن ارائه کرد.

وی گفت : یکی از نکاتی که باید رسانه های بازار سرمایه به آن توجه داشته باشند تفسیرهایی است که بر روی اخبار و اطلاعات ارائه می شود چرا که بازار بر روی تفسیرها حساس است و اصولا تفسیرها ضمن این که باید کاملا کارشناسی باشند باید برای درک بهتر مخاطبان از خبرها جدا شده و در فضایی جدا منتشر شوند.

وی در ادامه یکی دیگر از پیشنهادات خود را مطرح کرده و گفت : علاوه بر این باید دقت شود تا با تکرار بیش از حد یک مطلب و به خصوص به صورت ضدو نقیض ، جذابیت و اهمیت آن از بین نرود.

طبقه بندی اخبار منطقی و قابل دسترس است

محسن محمود زاده مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دانایان پارس هم در مجموع عملکرد " بورس24 " را در حوزه اطلاع رسانی و تحلیل بسیار مثبت ارزیابی کرده و می گوید: یکی از نکات مثبت این سایت، اطلاع رسانی و ارسال اخبار خلاصه به صورت پیام کوتاه است که می توان در صورت نیاز به مشروح اخبار در سایت نیز مراجعه کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری نسبت به آینده " بورس24 " افزود : در این سایت، اخبار و مطالب بسته به این که به چه گروهی تعلق دارند از بازار داخلی تا بازار جهانی به خوبی طبقه بندی شده اند و به راحتی و با تفکیک موضوع برای مخاطبان قابل دسترسی هستند.

از " بورس24 " راضی هستیم

محمد علی شیرازی مدیر عامل سرمایه گذاری اعتلای البرز نیز عملکرد " بورس24 " را مثبت ارزیابی می کند . وی در این باره گفت : در تمامی بخش ها اعم از ارسال پیام کوتاه ، اخبار ویژه و تحلیل ها به خوبی اطلاع رسانی می شود و در کل نمی توان به نحوه پوشش اخبار و اطلاعات و تفسیرهای ارائه شده در این سایت ایرادی گرفت.

وی در پایان برای بهبود و توسعه بیشتر این وب سایت خبری تحلیلی ابراز امیدواری کرد.

از همه نظر راضی کننده است

علی محمد بد مدیرعامل هلدینگ سیمانی غدیر نیز " بورس24 " را یکی از تاثیرگذاری ترین رسانه های بازار سرمایه می داند و از عملکرد آن رضایت کامل دارد. وی با اشاره به این که به لحاظ سرعت و به روز بودن و ارائه تحلیل های متنوع " بورس24 " از ابتدای فعالیتش به خوبی بازار سرمایه را حمایت کرده است، ابراز امیدواری کرد: این وب سایت در ارائه اخبار و رویدادها روز به روز پیشرفت کرده و دقیق تر از قبل عمل کند.

رسانه پرمخاطب بازار سرمایه

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز " بورس24 " را رسانه ای پر مخاطب دانسته و می گوید: این سایت رسانه ای فراگیر و سریع است و اخبار را با سرعت بالایی به مخاطبانش که فعالان بازار سرمایه هستند، منتقل می کند و در این حوزه می توان آن را رسانه ای موفق دانست.

سعید مستشار خاطر نشان کرد : " بورس24 " رسانه ای است که در حال حاضر علاوه بر اطلاع رسانی به انجام امور مشاوره سرمایه گذاران و راهنمایی آنان نیز می پردازد که قطعا دریافت مجوز مشاوره از سوی این رسانه می تواند اثرگذاری آن را در بازار نظام مند و هدفمند کند؛ ضمن این که نقش این رسانه را در بازار سرمایه تقویت خواهد کرد.

وی در ادامه از کارشناسان و مسئولان " بورس24 " در خواست کرد تا متن پیام ها را با جزئیات بیشتری که بتواند خبر را جامع تر به اطلاع سهامداران برساند ارسال کنند؛ چرا که به گفته وی در برخی شرایط امکان دسترسی به متن کامل خبر وجود ندارد و به همین دلیل پیام ها در صورتی که جامع تر باشد می تواند به درستی افراد را در تصمیماتی که اتخاذ می کنند ، راهنمایی کند.

سرعت دسترسی بالاست

فضل اله معظمی مدیرعامل بانک کارآفرین و عضو سابق شورای بورس نیز در پاسخ به سوال خبرنگار " بورس24 " در خصوص نظرات و انتقاداتی که نسبت به این رسانه دارد، گفت : این سایت عملکرد خوب و قابل قبولی دارد و سرعت ارسال اخبار بسیار بالاست و دسترسی به اخبار لحظه ای و روزانه به راحتی امکان پذیر است.

امکان بهبود سایت وجود دارد

در ادامه این گزارش با ایوب باقر تبار ، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفتگو کردیم . وی با اشاره به این که سرعت دسترسی به اخبار روز بازار در این سایت بسیار سریع و مثال زدنی است ، گفت : البته برای تحلیل بهتر آن باید ببینیم که " بورس24 " دقیقا چه زاویه ای دارد و آیا صرفا رسانه ای خبر رسان است یا مشاور؟

وی افزود : در حوزه خبر رسانی سرعت دریافت اخبار و پیام های کوتاه بسیار بالاست اما در بخش تحلیل و مشاوره هم به نظر می رسد همچنان باید در زمینه بالا بردن حجم تحلیل ها تلاش شود.

نیاز صنعت سیمان به توجه بیشتر رسانه ها

در ادامه اکبر مجید پور مدیرعامل سیمان داراب نیز با اشاره به این که " بورس24 " مجموعه خوبی است و اطلاع رسانی و تحلیل های به روزی دارد، افزود : البته با توجه به ارزش صنعت سیمان و جایگاه مهم آن به لحاظ ارزش جایگزینی لازم است تا رسانه هایی همچون" بورس24 " بیشتر به آن بپردازند و حمایت بیشتری از این صنعت صورت گیرد.

این رسانه ،سیرتکاملی و صعودی خوبی داشته...

هاشمی نژاد مدیر آموزش بورس تهران در پاسخ به این سوال که عملکرد " بورس24 " را به خصوص در سال 92 چگونه ارزیابی می کنید؟ گفت : " بورس24 " از زمان آغاز فعالیتش تاکنون سیر تکاملی و صعوی خوبی داشته و در پوشش کلیه اخبار و تحلیل های روز بازار سرمایه به خوبی عمل کرده است.

وی افزود : البته چند پیشنهاد برای بهبود این رسانه دارم؛ نخست این که با توجه به این که سازو کار آن تا حدود زیادی برای کاربرانش جنبه تحلیلی و مشاوره ای دارد ، به نظر می رسد با دریافت مجوز مشاوره و تحلیل گری بیش از پیش می تواند برای مخاطبانش قابل اتکا شود.

هاشمی نژاد همچنین از مدیران این رسانه درخواست کرد تا قبل از عرضه های جدید مانند همیشه به ارائه تحلیل های جامع از امیدنامه و صنایع مرتبط، اقدام کنند. وی گفت : " بورس24 " رسانه ای پر مخاطب و قابل اتکا برای بازار است و می تواند یکی از مراجع خوب و قابل اعتماد پیش از عرضه های اولیه بازار سرمایه باشد تا سهامداران از آن چه که در صنایع می گذرد به خوبی اطلاع کسب کنند.

وی همچنین درخواست کرد تا بخش های بیشتری از وب سایت " بورس24 " برای استفاده عموم به صورت رایگان منتشر شود . وی ضمن آرزوی موفقیت بیشتر برای این سایت از دست اندرکاران " بورس24 " در خواست کرد تا اخبار و مطالب ویژه بعد از یک دوره زمانی برای عموم سهامداران و افرادی که کاربر ویژه " بورس24 " نیستند، قابل دسترسی شود تا مشترکان جدید با زوایا و عمق مطالب " بورس24 " آشنا شده و به جمع مخاطبان مطالب ویژه ملحق شوند.

" بورس24 " اصل را بر سرعت گذاشته است

در ادامه با محمود رضا خواجه نصیری گفت و گو کرده ایم . مدیر نظارت بر بازارهای سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در فضای امروز بازار ، اطلاع رسانی بهترین و مهمترین نقش را دارد، تاکید کرد : در این میان " بورس24 " نیز اصل را بر سرعت انتشار اخبار و اطلاع رسانی گذاشته است و توسعه این جنبه می تواند برای بازار مثمر ثمر باشد.

وی افزود: البته در عین حال از رسانه های بازار سرمایه به خصوص " بورس24 " انتظار داریم تا از انتشار تیترهایی که صرفا جنبه ژورنالیستی دارد و ممکن است موجب ابهام سرمایه گذاران شود، خودداری کنند؛ ضمن این که دوری کردن از شایعات یکی از وظایف رسانه ها محسوب می شود.

به " بورس24 " نمره مثبت می دهم

علی صحرایی معاون نظارت و عملیات بورس تهران هم با بیان این که " بورس24 در سرعت و حرفه ای عمل کردن عملکرد قابل قبولی دارد ، می گوید: من در مجموع به " بورس24 " نمره مثبت می دهم ، به خصوص که تیم خبرنگاران و تحلیل گران آن هم از جنس بازارند و هم متخصص.

وی با بیان این که یکی از انتظارات تحلیل گران بازار از رسانه های بازار سرمایه این است که اخبار قطعی و موثق را منتشر کنند، گفت : باید توجه داشت که رسانه ها نباید در هر صورت کیفیت را فدای سرعت انتشار اخبار کنند و لازم است تا زمان اطمینان کامل از قطعیت خبر آن را منتشر نکنند.

صحرایی در پایان ضمن تشکر از تیم " بورس24 " ، ابراز امیدواری کرد : در سال 93 این رسانه با کیفیت تر و بهتر از گذشته و با روند رو به رشد فعالیت خود را ادامه دهد.

تلاش و جدیت در پوشش اخبار صنعت سیمان

عبدالرضا شیخان دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان هم ضمن تشکر از دست اندرکاران " بورس24 " ابراز امیدواری کرد: در سال جدید این رسانه در پرداختن به صنعت سیمان همچنان جدی و پر تلاش عمل کند.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ارقام مختلفی در ارائه اخبار و اطلاعات مربوط به صنعت سیمان منتشر می شود، از رسانه های حوزه بازار سرمایه و به خصوص " بورس24 " در خواست کرد تا پس از دریافت اخباری که شامل آمار و ارقام مربوط به تولید ، صادرات و ... می شود ، صحت اطلاعات را از سوی انجمن سیمان که مرجع رسمی این صنعت محسوب می شود، جویا شوند.

" بورس24 " تعیین کننده ترین رسانه بازار سرمایه

 امین کیان ارئی مدیر پرتفولیوی سرمایه گذاری سعدی نیز با اشاره به این که " بورس24 " تعیین کننده ترین سایت تحلیلی و خبری بازار سرمایه است، می گوید: به نظر می رسد با توجه به رویه ای که این رسانه دنبال می کند در حال تبدیل شدن به مرجع بورس ایران است و از این بابت باید به دست اندرکاران آن تبریک گفت.

لزوم انتشار جامع تر اخبار بورس کالا

عباس یعقوبی مدیر امور ناظرین و تالارهای بورس کالای ایران هم در خصوص جایگاه " بورس24 " در انتشار اخبار و تحلیل های بورس کالایی نیز نظراتش را ارائه داد.

وی با بیان این که " بورس24 " با توجه به نفوذی که بین سرمایه گذاران دارد می تواند در انتشار اخبار بورس کالا بیش از پیش فعال باشد ،گفت: انتشار اطلاعیه های بورس به خصوص اخبار مربوط به سایت بهین یاب وزارت صنایع از جمله این موارد است.

یعقوبی تاکید کرد : انتظار می رود تا رسانه های بازار سرمایه از جمله" بورس24 " در زمان مطرح شدن یک موضوع همزمان نظرات تمامی موافقان و مخالفان را منتشر کنند و به بیانی دیگر تحلیل شرایط به چند فرد خاص محدود نشود.

از همه نظر راضی هستیم

احمد مهدوی ابهر دبیر انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی نیز از تلاش " بورس24 " برای اطلاع رسانی در حوزه های مختلف اقتصادی تشکر و قدردانی کرد و افزود : می توان از هر نظر مهر تایید به عملکرد این رسانه زد و امیدوارم سال جدید با ارتقای آن روبرو باشیم، اما در حال حاضر نیز تیم " بورس24 " به خوبی در حوزه های مختلف فعالیت می کند.

اظهار نظرهای مهم 50 مدیر ارشد بازار سرمایه درباره بورس24