Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مجمع شرکت سرمایه گذاری صنعت بیمه صبح امروز با یک ساعت تاخیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ تعداد سهامداران حاضر در این مجمع پس از یک ساعت سرانجام به 50 درصد رسید. مجمع در نهایت به تقسیم سود 7 ریالی (معادل 10 درصد) رای داد. سود محقق شده این شرکت در سال مالی گذشته 71 ریال بود.
در این مجمع تلاش سهامداران خرد برای عدم تنفیض معاملات مشمول ماده 129 در اعتراض به وضعیت پروژه گلستان خیام قابل توجه بود. ماده 129 مشمول معاملات شرکت ها با اشخاص ذینفع در همان شرکت می شود. بیمه مرکزی به عنوان سهامدار عمده در پروژه گلستان خیام مشارکت کرده که سهامداران حقیقی و جزء این شرکت درخواست داشتند برخورد قاطعی با شریک پروژه خیام گلستان شود.
هیات مدیره شرکت در این مجمع پرتنش اعلام کرد که تا به حال چند بار اقدام به فروش پروژه مذکور کرده و در این رابطه با 13 نفر هم مذاکراتی داشته اند اما موفق نشده اند آن را به فروش برسانند. به همین دلیل هم شرکت مجبور شده پروژه را اجرایی کند. مجمع همچنین اعلام کرد که این شرکت قصد دارد از بازار ملک خارج شود تا ورود پررنگ تری در بازار سرمایه داشته باشد.
خبر تکمیلی...
مجمع عمومی عادی صاحبان سهام شرکت سرمایه گذاری بیمه در ساعت 10:30 دقیقه با حضور 50.17 درصدی پس حدود یک ساعت انتظار برای به حد نصاب رسیدن سهامداران، رسمیت یافت. ترکیب هیات رئیسه مجمع بدین شرح بود:
نماینده بیمه مرکزی ج.ا.ا به عنوان رئیس مجمع ( آقای عقدا)
نماینده بیمه مرکزی
نماینده صندوق بازنشستگی
مدیر عامل شرکت آقای خوشپور
در ابتدای مجمع ، اقای عقدا (نماینده بیمه مرکزی)به توضیح مواردی پرداخت که اهم آن بدین شرح است:
-تلاش مدیریت جدید برای اصلاح ساختار شرکت
-سوق دادن منابع شرکت به سوی سرمایه گذاری های بورسی و فرابورسی و خارج شدن از بازار ملک و مستغلات
-تلاش در جهت شفاف سازی شرکت های غیر بورسی زیر مجموعه
در ادامه آقای خوشپور (مدیر عامل شرکت) به ارائه گزارش فعالیت هیات مدیره پرداخت که از شاخص ترین موارد ذکر شده میتوان موارد ذیل را برشمرد:
-بیش از 80 درصد از ارزش پرتفوی شرکت در املاک و مستغلات سرمایه گذاری شده است. ( شرکت های غیر بورسی زیر مجموعه هم عمدتا در بازار مسکن فعال هستند.) با توجه به شرایط رکود حاکم بر بازار مسکن، شرکت با تنگناهایی روبه رو بوده است. ترکیب سرمایه گذاری های شرکت بدین شرح می باشد:

-در طی 8سال اخیر بهای تمام شده پرتفوی بورسی شرکت از 703میلیار ریال به 162 میلیارد کاهش پیدا کرده است. که عمدتا به جهت تامین مالی پروژه های ساختمانی و همچنین تامین هزینه های جاری بوده است.
-توضیح مبسوطی در مورد شرکت های غیر بورسی زیر مجموعه و پروژه های در دست داده شد که تماما در گزارش فعالیت هیات مدیره قابل مشاهده است.
-سرمایه گذاری های مستقیم در املاک و مستغلات به شرح زیر می باشند:
پروژه
درصد مالکیت
زیر بنای کل
بهای تمام شده در پایان سال مالی
مجتمع تجاری اداری گلستان خیام
75
58143
514019
مجتمع اقامتی تجاری دریادیم رامسر
50
5693
12533
زمین دیلمان گیلان- مزروعی
100
40488
234
(متراژ زمین دیلمان نسبت به سال قبل کمتر شده که به دلیل فروش زمین بوده است)
 
-اصلی ترین پروژه شرکت: گلستان خیام (واقع در منطقه 22تهران)
این پروژه بیش از دو سال متوقف بوده است. در سال 88 با شراکت با آقای لالوی و سهم الشرکه 50/50 شروع به کارکرده اند. درحال حاضر با محاسبه جرایم تاخیر و هزینه های انجام شده نسبت شراکت به 75 درصد وبیمه و 25 درصد شریک سازنده رسیده است.
از اردیبهشت امسال پس از تلاش ناموفق مدیریت جدید در جهت فروش و واگذاری پروژه (مذاکره با 17 متقاضی خرید) ،  اقدام به فعال کردن مجدد پروژه کردند. و البته عنوان شد که به محض اینکه اولین خریدار بیاید پروژه فروخته خواهد شد.
-پروژه دریا دیم رامسر:از 52 واحد پروژه 44 واحد تا پایان سال مالی فروخته شده و اعلام شد که تا روز قبل از مجمع همه واحدها به فروش رسیده است. در این پروژه با بانک مسکن و شریک پروژه تسویه حساب شده است.
در پایان گزارش ارائه شده مدیر عامل و قبل از قرائت گزارش حسابرس به درخواست سهامداران به سوالات پاسخ داده شد:
*درمورد دلیل  قرارداد مجدد با آقای لالوی (شریک گلستان خیام) بعد از فسخ قرارداد سوال شد و همچنین درخواست شفاف سازی در مورد مشارکت با بیمه مرکزی در این پروژه:
در پاسخ این طور توضیح داده شد که قرارداد پروژه در خرداد 91 باید پایان می یافت در دی ماه 90 لالوی طبق قرارداد صورت وضعیت ارائه میدهد ولی شرکت از پرداخت پول امتناع میکند و اختلاف به وجود میآید. ( بی تدبیری مدیریت قبلی به دلیل ایجاد اختلاف قبل از پایان مهلت قرارداد). در تاریخ تیر91 شریک اقدام به خرید کل پروژه با پرداخت مبلغی نقد و 6 چک کرده است که یکی از این چک ها پاس نشده و مدیریت با اقدام عجولانه اقدام به فسخ قرارداد کرده است. و همچنین 7 میلیارد تومان شریک را جریمه کرده است که از این محل سهم شرکت از 50 درصد به 75 درصد افزایش یافت. در بهمن 91 تفاهم نامه جدیدی با لالوی منعقد شد.همچنین مدیریت تاکید کرد که هیچ بدهی به لالوی نداریم و امتیازی به او نمی دهیم و مطمئنا قاطعانه برخورد می کنیم.
*نماینده سرمایه گذاری گل گهر ضمن تشکر از مدیریت جدید و با تذکر این نکته که میراث بد مدیریت قبلی را به گردن مدیران جدید نیاندازیم در مورد قرارداد مشارکت با بیمه مرکزی در این پروژه سوال کرد:
مدیر عاما پاسخ دادند که این پروژه 75 درصد متعلق به وبیمه است ولی به دلیل تامین مالی از بیمه مرکزی ضمن عقد مشارکت، سود این پروژه به نسبت 60 به 40 بین سرمایه گذاری بیمه و بیمه مرکزی تقسیم می شود.( با لحاظ حداقل سود 25 درصد برای بیمه مرکزی)
*سوال شد که چرا درسال 88 که مبلغ 15میلیار تومان از بیمه مرکزی تسهیلات گرفته شده این مبلغ از بانک با نرخ 17 درصد تامین نشده است . که مدیریت پاسخ دادند اگر از بانک وام میگرفتیم در صورت عدم توانایی در بازپرداخت بانک به هیچ وجه مراعات شرایط شرکت را نکرده و به هر صورت بدهی را وصول میکرد.
گزارش حسابرس:
بند4- در توجیه مدیر مالی شرکت بیان داشتند به دلیل فاصله زمانی بیش از 3 ماه سال مالی شرکت های تابعه با سال مالی شرکت اصلی محاسبه از روش ارزش ویژه مقدور نیست.مجمع تکلیف به تغییر سال مالی شرکت های تابعه کرد.
بند5- شرکت اعتراض به مالیات داشته است و در حال پیگیری است.
بند6- مبلغ 92 میلیارد ریال مربوط به صبا مه ایرانیان و مطالبات سال های قبل است که درحال پیگیری حقوقی می باشند. و رقم 3 میلیارد ریال به دلیل شرکت های بورسی بوده است که اکنون از بورس اخراج شده اند و نقد شونده نیشتند که به فروش برسد.
بند7-3 چون با آقای لالوی قرارداد ندارند و تفاهم نامه است به جای صورت وضعیت فاکتور ارائه میشود و رقم این فاکتور با تایید ناظر میرسد.
در انتهای مجمع و در زمان تنفیذ معاملات مشمول ماده 129، به دلیل اعتراض سهامداران خرد به قرارداد مشارکت منعقده با بیمه مرکزی در سال 1388 ، تنفیذ به رای گذاشته شد که در ابتدا از 30 درصد حاضرین با حق رای در تنفیذ کمتر از 7 درصد به تنفیذ رای دادند که با سپری شدن زمان و مذاکرات انجام شده  با سهامداران این درصد به بالای 15 درصد رسید و تنفیذ شد.
از نکات قابل توجه در مجمع:
-اعتراض و نارضایتی سهامداران خرد از قرارداد مشارکت با بیمه مرکزی در گلستان خیام
اعتراض سهامداران خرد به عدم حمایت سهم از سوی سهامداران عمده
اذعان مدیریت شرکت به مشکل شدید نقدینگی در شرکت و همچنین متخصص نبودن شرکت در امر ساخت و ساز
اقدام شرکت  برای افزایش سرمایه 100 درصدی (منتظر گزارش حسابرس هستند)

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24