Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 : پذیره نویسی۱۰۰میلیارد تومان صکوک مرابحه شرکت مگا موتور به زودی آغاز خواهد شد.

این سخن را علی تیموری مدیر عامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران گفت و افزود: این مهم از دوشنبه همین هفته تا اوایل هفته آینده صورت خواهد پذیرفت.

او در شروع این نشست با بیان اینکه برگزاری جلسه گفتگو با اهالی رسانه با توجه به عملیاتی شدن کارهای در دست اجرا اندیشیده شده، تصریح کرد: پیرو تصویب قانون جدید بازار سرمایه شرکت هایی شرکت هایی که خریدهای زیادی را در برنامه خود دارند، می توانند برای سرمایه در گردش خود از اوراق مرابحه استفاده کنند. به همین جهت تامین سرمایه لوتوس پارسیان تلاش می کند تا ابزارهای جدیدی را منتشر کند. 

استقبال بازار 

او گفت: انتظار ما این است، که بازاراستقبال خوبی نسبت به انتشار این اوراق از خود نشان دهد، البته وقتی که این اوراق توسط شرکت ما منتشر شد، برای خرید آنها در انتظار بازار نخواهیم ایستاد.

تیموری افزود: متعهد پذیره نویسی و بازارگردان این اوراق تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بوده و ضمانت این مهم نیز بر عهده بانک پارسیان می باشد. وی خاطر نشان کرد: این اوراق با سود تضمینی 20 درصدی، دارای موعد پرداختی 3 ماه یک بار بوده و با سررسیدی 2 ساله ، بدون نرخ جریمه شکست خواهند بود.  

به گفته او نرخ بازدهی 6 ماهه این اوراق در کمترین حالت 23 درصد خواهد بود و برای خریدارانی که از زمان پذیره نویسی تا 6 ماه اقدام به نگهداری اوراق کنند، نیز 25 درصد تعیین گشته است. همچنین 20 درصد از بازدهی از محل سود اوراق خواهد بود و مازاد آن نیز (3 تا )5 درصد نیز از طرف بازارگردان تضمین شده که در زمان بازخرید پرداخت خواهد گردید.

این مقام مسئول در لوتوس پارسیان گفت: اوراق اجاره معمولا اوراقی 4 ساله است؛ اوراق مرابحه برای مواد اولیه هم معمولا دو ساله است. ناشر در این موارد منابع خود را هر جایی که بخواهد، منتشر می کند. این مهم به طور معمول برای سفارش خرید کالا است. 

انتشار دومین اوراق 

وی ادامه داد: تامین سرمایه ها در کشور ما بسیار جوان هستند، و مردم به خوبی آنها را نمی شناسند. وقتی صحبت تامین سرمایه می شود، مردم بلافاصله به یاد بانک می افتند و برای اینگونه کارها سراغ بانک ها می روند.

تیموری گفت: سازمان بورس بایستی دایره شمولیت این اوراق را گسترش دهد، شرکت هایی هستند، چنین ویژگی را دارند ولی رکن بازار برایشان فراهم نمی شود. سازمان بورس خواستار این است، که بانک ها ضامن چنین شرکت ها شوند. برخی شرکت ها هم آنقد به بانک ها بدهکارند که بانکی ضمانت آنها را بر عهده نمی گیرد.

وی ادامه داد: طی سال جاری این دومین اوراقی است، که ما منتشر می کنیم. نخستین اوراق ما برای کاوه صکوک، با رقم 200 میلیارد تومانی بود. اوراق صکوک مگاموتور نیز همان طور که گفتم، 100 میلیارد تومان خواهد بود. همچنین برنامه انتشار 500 میلیارد تومان اوراق را نیز برای سال آینده در دستور کار خود داریم. 

پارکینگ پول بازار سرمایه 

به گفته او استراتژی شرکت انتشار اوراق در حجم بالا و تنوعی از ابزارها برای آحاد مردم است. یکی از این موارد، اولین ای.تی.اف با درآمد ثابت با حداقل تضمین است که می تواند به پارکینگ پول بازار سرمایه بدل گردد، چون که قابلیت معامله در سیستم آنلاین بازار سرمایه را داراست.

تیموری افزود: سعی ما بر این است، تا بتوانیم بازارگردانی خوبی را برای این ای.تی اف داشته باشیم. همچنین برنامه دیگرمان راه اندازی صندوق ذخیره ارزی است. با این مهم خواهیم توانست منابع ارزی پارک شده در داخل خانه ها را به چرخه اقتصاد کشور بیاوریم و سود معقولی را نیز نصیب آنها گردانیم. او گفت: اگر این مهم اجرایی شود، ما نخستین صندوق ارزی کشور را دراختیار خواهیم داشت. 

به بورس خوشبین بودم، اما... 

مدیرعامل تامین سرمایه لوتوس پارسیان همچنین درباره شرایط کنونی بازار سهام نیز گفت: من به شخصه قبل از کاهش نرخ نفت به بازار خیلی خوشبین بودم، اما قیمت نفت افتاد. کاهش نرخی که اقتصاد ما را کوچک خواهد کرد. 

وی افزود: واکنش سهامداران به کاهش نرخ نفت امری طبیعی است. چنین کاهش نرخی 70، الی 80 درصد درآمد اقتصاد ایران را کاهش می دهد و 20 الی 30 درصد باقی مانده در کسب و کار شرکت ها تاثیر خواهد گذاشت. این مهم در حال حاضر نیز کلان بازار را با چاش مواجه ساخته است. 

وی خاطر نشان کرد: نرخ نفت روی افزایش را به خود نبیند، سال آینده سود شرکت ها نیز مشکل جدی خواهد داشت. من معتقدم اگر نرخ نفت همین طور باقی بماند، کاهش نرخ ها نیز ادامه دار خواهد شد.  

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24