Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

نشست اعلام موجودیت کانون کارآفرینان امروز با حضور بزرگان بخش خصوصی ایران از جمله سید محمد صدر هاشمی نژاد بنیانگذار بانک اقتصاد نوین و مدیرعامل گروه استراتوس ،کاظم سماک رئیس هیات مدیره سندیکای شرکت های ساختمانی،منوچهر ملکیانی فرد رئیس سندیکای شرکت های ساختمانی ایران،محمد پارسا رئیس سندیکای برق، محمد علی کریمی مدیرعامل سابق شرکت سهامی فرش،مروج حسینی رئیس انجمن نساجی ایران و افراد شناخته شده دیگر در تهران برگزار شد.

سید محمد صدر هاشمی نژاد، عضو هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه گرا درخصوص جزئیات اجرا و راه اندازی این تشکل اقتصادی متعلق به بخش خصوصی به خبرنگار بورس24 گفت: جای خالی چنین تشکل منسجمی از مدت ها پیش احساس می شد و ما به این نتیجه رسیدیم نیاز به کسانی است که به مقوله تجارت و اشتغال بپردازند و در قالب تشکلی با همراهی هم در سرنوشت خود و اقتصاد کشور نه تنها موثر بلکه تعیین کننده باشند.

به گفته وی، اساس این راهبرد ها برای تحقق اهداف بخش خصوصی در توسعه اقتصاد شامل تبیین و ترویج اقتصاد رقابتی، بسط فرهنگ کار آفرینی، تبیین و ترویج مبانی اقتصاد بازار به عنوان محور توسعه ، ایجاد فضای امن برای بخش خصوصی و ترویج و تشویق بخش خصوصی برای ایفای نقش هر چه بیشتر در حوزه مسئولیت های اجتماعی می باشد.

صدر هاشمی نژاد با اشاره به بخش های مختلف اقتصاد گفت: در قانون اساسی ،اقتصاد کشور شامل سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی است اما امروز مدعی هستیم که اقتصاد کشور یک بخش دارد و آن هم خصوصی است. بنابراین این که می گوییم تحقق توسعه با محوریت بخش خصوصی یعنی شمولیت عام دارد و در راستای تامین منافع ملی ، کانون کارآفرینان توسعه گرا با تمام وجود می کوشند تا ایران به یک کشور توسعه یافته تبدیل گردد. شاید امروز یک روز تاریخی برای اقتصاد ایران باشد . امیدواریم این تفکر بسط و گسترش یابد و شاهد اقتصادی شکوفا در سال های آتی باشیم.

بنیانگذار بانک اقتصاد نوین در پاسخ به این سوال که چگونه باید راهبردهای قانون از شبه قانون به قانون تبدیل شود؟ گفت: آنچه کانون آغاز کرده و مبتکر آن است خط کشی روشن بین اندیشه ها و اقتصاد صریح بازار است و ما صراحتا با توجه به تمام اصول اقتصاد بازار در این کانون پا گذاشته ایم. اقتصاد متعلق به مردم است و مردم باید این اقتصاد را تعریف کنند.

در این خصوص حسین سلطانی نیا سخنگوی کانون کارآفرینان توسعه گرا هم در اظهاراتی گفت:ما نمی خواهیم چرخ را دوباره اختراع کنیم الگوی سپردن اقتصاد به بخش خصوصی از گذشته در کشور های توسعه یافته بوده و آن ها جواب لازم را گرفته اند. در شرایط فعلی تنها نسخه ای که می تواند اقتصاد کشور را از رکود تورمی خارج کند همین سپردن امور به بخش خصوصی است و با اقتصاد دولتی عبور از رکود امکان ندارد و با منابع نفتی فقط می توان در کوتاه مدت مشکل اقتصاد را حل نمود.

عضو هیات موسس کانون کارآفرینان توسعه گرا در پاسخ به این سوال که آیا تشکل ها موازای ایجاد تشتت نمی کنند؟ گفت: به نظر بنده بهتر است که به جای واژه تشتت بگوییم بالندگی . جامعه در حال یادگیری است که مسئولیت ها را به NGO ها بسپارد که جایگزین مناسبی برای مدیریت جامعه است.

وی در برابر سول خبرنگار بورس24 ، درخصوص استراتژی کانون در انتخابات اتاق بازرگانی و عملکرد کانون در این مدت گفت: اتاق بازرگانی به عنوان محور برنامه کانون نیست و اساسی ترین کاری که در دستور کار ما است متشکل کردن کارآفرینان در یک مجموعه مدنی است. از این تجمع ،نیروی بزرگی ایجاد می شود که این نیرو می تواند در بخش های مختلف اقتصاد نقش ایفا نموده و سیاست گذاری کند. همچنین با مسئولین دولتی و اتاق بازرگانی همفکری نماید این یعنی ما هیچگاه در دولتی کردن اقتصاد شریک نمی شویم.

به گفته وی، همچنین اهداف این موسسه بالاتر از آن است که فقط به موضوعات اتاق بازرگانی بپردازد، صرف نظر از این که چند نفر از ما در اتاق بازرگانی حضور یابد . اتاق بازرگانی یکی از پروژه های کانون است و کانون نیز با وجود انتخاب هر چند نفر در اتاق بازرگانی فردی عمل نمی کند.

صدر هاشمی نژاد در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص استراتژی کانون در خروج از رکود و برنامه های آن گفت: امروز جلسه اعلام موجودیت است و ما وارد بحث های تخصصی اقتصادی نمی شویم و در آینده ای نزدیک در این خصوص نقطه نظرات از طریق بولتن و یا برنامه ها ونشست ها مطرح خواهد شد.

همچنین در این نشست شبنم بهرامی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در خصوص حضور زنان در این تشکل اظهار داشت: در دهه اخیر فضا برای خانم ها بیشتر از گذشته باز شده است و حتی در سمت های مدیر عاملی نیز ایفای نقش کرده اند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24