Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عوامل داخلی تاثیر گذار در روند نزولی بازار سهام اعلام شد و پیشنهاد شد که برای تشخیص دقیق تر وضعیت حاکم بر بورس از چند شاخص جدید استفاده شود.

حسن قالیباف اصل مدیرعامل شركت بورس اوراق بهادار تهران در گفت و گو با خبرنگار بورس24 از ریسک های سیستماتیکی همچون تغییرات در قیمت خوراك گاز طی سال 93 و همچنین بهره مالکانه معادن، سیاست اتقباضی دولت و به نتیجه نرسیدن كاهش نرخ سود بانكی به عنوان عواملی داخلی یاد می كند كه روند مستمر كاهشی بازار سرمایه را رقم زده است. بر این اساس وی اظهارداشت:‌ با توجه به شرایط موجود، بهترین اقدام برای توقف این روند آزاد گذاشتن بازار است تا به این واسطه شرایط برای متعادل شدن قیمت ها فراهم شود.

مدیرعامل بورس تهران كه تنها اقدام مدیران نظارتی و اجرایی بازار در شرایط موجود برای كاستن تاثیرات ركود بر فضای بازار سرمایه را انتشار اوراق تبعی عنوان می كند، گفت:‌ با توجه به تقاضاهایی كه در انتشار این اوراق وجود دارد، تلاش می كنیم تا با استفاده از حضور سهامداران عمده، اطمینان را بر بازار سرمایه حاكم كنیم. ضمن آن كه صندوق های بازار گردانی نیز به نقدشوندگی بازار نیز كمك شایانی می كنند.

با این حال وی با توجه به شرایط نوسانی بازار سرمایه، به سرمایه‌گذاران توصیه كرد كه به نوسانات شاخص توجهی نداشته باشند، اگرچه در این میان شركت بورس تهران برای جلوگیری از بروز هیجانات ناشی از نوسانات شاخص، آمادگی ارائه و انتشار شاخص های دیگری مانند شاخص قیمت، شاخص صنایع بر اساس قیمت، شاخص وزنی و شاخص بی وزن در بازار سرمایه را دارد تا با استناد به آن ها ضریب اطمینان سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

قالیباف اصل تصریح كرد:‌ این شاخص ها از سوی شركت بورس نیز طراحی شده اند و تنها در انتظار صدور مجوز انتشار از سوی سازمان بورس به عنوان نهاد ناظر است.

وی به منظور ترسیم چشم انداز مناسب بازار سرمایه تا پایان سال جاری، به بودجه 59 هزار میلیارد تومانی شركت های بورسی در سال جاری نسبت به بودجه 54 هزار میلیارد تومانی ناشران بورسی در سال گذشته اشاره كرد و بر این اساس خاطر نشان ساخت‌: در واقع بودجه ای كه شركت های بورسی در سال جاری به بازار ارائه كرده اند، نه تنها نسبت به سال قبل از كاهش برخوردار نبوده است بلکه حتی پیش بینی می شود كه اكثر شركت ها موفق به تحقق بودجه های خود تا پایان سال جاری شوند.

قالیباف اصل در این میان كاهش قیمت سهام شركت‌ها را مورد اشاره قرار داد تا در نهایت عنوان كند كه اگر قیمت ها در بازار سرمایه كاهش یافته، صرفا ناشی از كمبود نقدینگی در بازار بوده است و این روند رو به افول قیمت ها قادر به زیر سوال بردن ارزندگی شركت‌ها نبوده است.

بر این اساس بود كه وی به نسبت پی بر ای 7.1 مرتبه بازار در ابتدای سال جاری اشاره كرد كه اكنون با حركت نزولی، این نسبت از رقم 5.3 مرتبه برخوردار شده است تا به این واسطه تاكیدی بر جذابیت سهام و ورود به آن ها باشد.

در این راستا بود كه مدیر عامل شركت بورس تهران به سهامداران توصیه كرد كه نسبت به فروش سهام خود عجله نكنند و با توجه گزارش های 9 ماهه شركت ها ، به تصمیم گیری در این عرصه مبادرت ورزند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24