Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بازیگران عمده بازار از رئیس جدید چه می خواهند...؟

بورس24 :یک بازیگر عمده و ارشد بازار سهام خواستار تغییرات بنیادین در فرآیند معاملات بورس و فرابورس شد.

دکتر غلامرضا سلیمانی مدیرعامل شركت چند رشته ای سرمایه‌گذاری غدیر در گفت و گو با خبرنگار بورس24 ، در بیان انتظارات بازیگران عمده بازار سهام از رئیس جدید سازمان بورس، به جایگاه کنونی بازار سرمایه اشاره کرد که در مقایسه با 10 سال گذشته نشان می‌دهد طی این سال‌ها، گام‌های مثبت و بزرگی در راستای تعالی و پیشرفت این بخش مهم از اقتصاد در اجرای هدف غایی آن برداشته شده است.

وی بر تسریع در ایجاد ابزارهای مالی نوین تاکید کرد، اقدامی که در جهت کاهش ریسک بازار سرمایه از قبیل بازبینی در قوانین مربوط با اوراق تبعی اختیار فروش سهام، از جمله فراهم آوردن امکان معامله مجدد آن و عدم الزام خریداری سهام همراه آن می تواند صورت گیرد.همچنین مهیا کردن بستر ورود سایر ابزار مشتقه و گسترش بازار معاملات آتی سهام نیز می تواند اقدام دیگری باشد که از سوی ریاست جدید سازمان بورس به منظور پوشش ریسک سرمایه‌گذاران زمانی که بازار با بحران و روند نزولی مواجه است، مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل شركت سرمایه‌گذاری غدیر پس از ارایه پیشنهاد بازبینی در نحوه محاسبه شاخص، حذف حجم مبنا و حذف تدریجی دامنه نوسان شرکت‌ها، حفظ شأن و انجام بهینه mission اصلی سازمان بورس در مقام نهاد ناظر ، پیشگیری از هرگونه اعمال اختلال در روند طبیعی بازار، جلوگیری از هرگونه جهت‌دهی به رفتار سرمایه‌گذاران و کنترل دستوری بازار را به عنوان مطالبات بازیگران عمده بازار از رئیس جدید سازمان بورس مورد اشاره قرار داد.

به گفته سلیمانی؛ ایجاد بستر لازم و تسریع در جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بهبود روابط با سایر نهادهای مالی و بازار پول و هدایت منابع آزاد به سوی بازار سرمایه ازجمله جذب منابع آزاد بانک‌ها اقدامی است که می تواند راهگشای سرمایه‌گذاری در بورس و اعطای تسهیلات به شرکت‌های سرمایه‌گذاری جهت خرید سهام باشد.

وی راهکارهای جذب نقدینگی در بازار سرمایه را گسترش عمق بازار با پذیرش شرکت‌های اصل 44، تسهیل در صدور مجوز شرکت‌های سبدگردان، صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مکانیزه نمودن صندوق‌های بازارگردان عنوان کرد.

مدیرعامل شركت سرمایه‌گذاری غدیر ضمن اشاره به لزوم بازبینی در برخی قوانین و مقررات و یکسان سازی اجرای آن در کلیه شرکت‌های بورسی و ارتقای شفافیت گزارش‌دهی شرکت‌ها، تبدیل کردن بازار سرمایه به بزرگ‌ترین نهاد تامین مالی در کشور و ارتقای سهم بورس در GDP را یکی از مواردی نام برد که می تواند در سایه این اقدامات، تحقق پذیرد.

این فعال بازار سرمایه در پایان از زحمات کادر مدیریتی و ریاست سابق سازمان بورس و اوراق بهادار تقدیر کرد و پذیرش مسئولیت جدید را به دکتر فطانت فرد تبریک و تهنیت گفت و برای وی آرزوی توفیق روزافزون نمود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24