Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دومین کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن غرب کشور صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور و وزیر صنعت معدن و تجارت و هیات همراه افتتاح و راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 ، در این مراسم اسحاق جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری با اشاره به اینکه دولت و ملت باید دست به دست هم بدهند تا مشکلات و گره های بزرگ رفع شوند، تصریح کرد: که صبانور متعلق به بازنشستگان است و در چنین مقطعی که این قشر با مشکلات جدی پرداخت حقوق مواجه هستند ، سرمایه گذاری و راه اندازی مجموعه هایی نظیر صبا نور می تواند به کمک دولت در رفع نگرانی های مردم آیند.

وی با تاکید بر این امر که شرکت های دولتی نقش ویژه در هموار کردن مشکلات پیش روی دولت دارند اظهار داشت : امید داریم با همراهی دولت و بخش خصوصی شاهد رشد اقتصادی تا پایان سال 93 باشیم و سال 94 را با رونق آغاز کنیم .

معاون اول رئیس جمهور به بخش معدن و محوریت آن در اقتصاد کشور اشاره کرد و افزود: بدون تردید ایران داری پتانسیل بالایی در سراسر کشور در حوزه معدن است و اکنون پس از گذشت دوره های مختلف که بحث وجود ذخایر مطلوب معدنی در استان های همدان و کردستان مطرح بوده است، امروز فعالان در این حوزه خبرهای را درباره وجود معادن خوب در این منطقه می دهند که برای اقتصاد کشور خوشایند است.

وی با تاکید بر این امر که راه اندازی خطوط تولید کنسانتره و گندله فرصت طلایی برای بخش خصوصی است و تکمیل زنجیره ارزش از سوی این بخش فرصتی است که نباید از دست بدهند گفت: سرمایه گذار در این حوزه می تواند سنگ آهن را با قیمت مطلوب استخراج کرده و با ایجاد ارزش افزوده از دغدغه صادرات مواد خام کاسته و با بهره گیری از آن در داخل کشور مردم نیز منتفع شوند.

وی با اشاره به این مطلب که صندوق ها ی بازنشستگی باید از دارایی های خود به نحو احسنت استفاده کنند ، خاطر نشان کرد: چنانچه این مجموعه ها سرمایه های خود را در طرح های مناسب و سود ده متمرکز کنند رقم مطلوبی به مردم منتقل می شود جه بسا که در دنیا نیز این روال یک تجربه موفق به شمار می رود.

تاکید وزیر بر تکمیل زنجیره ارزش در استان همدان

در ادامه این مراسم نعمت زاده وزیر صنعت معدن و تجارت ضمن ابراز خرسندی از اینکه شهروندان استان همدان از اینکه دسترنج و زحمات مدیران صبانور به نتیجه رسیده است خوشحالند ، تصریح کرد : مجموعه صبانور به دلیل وجود معادن در استان همدان از شرایط خوبی برخوردار است و امید است که با راه اندازی واحد های تولید کنسانتره و گندله ، ادامه زنجیره ارزش در این استان تکمیل شود.

وی با اشاره به این مطلب که این تصمیم که از تولید معدن تا محصول نهایی یک ماه گذشته برای استان کردستان نیز گرفته شد تصریح کرد : این اقدام سبب می شود تا هزینه های اضافی بابت حمل و نقل حذف شود.

نعمت زاده بر این باور است که استان همدان پیرو آمادگی لازم در تکمیل زنجیره ارزش در صنایع پتروشیمی و کشاورزی را نیز داراست و به دلیل دسترسی به مرز کشور قابلیت و زمینه های لازم را در جهت توسعه و اشتغالزایی در کنار جاذبه های گردشگری خاص این استان داراست.

وی ابراز امیدواری کرد که تابستان آینده شاهد راه اندازی خط تولید گندله شرکت معدنی و صنعتی صبانور باشیم.

تولید گرایی در مقابل واردات گرایی

وزیر تعاون نیز با اشاره به این که دولت تدبیر و امید بر ابعاد تولید گرایی در مقابل واردات گرایی و رانت گرانی ارجحیت قائل است گفت: ایجاد فرهنگ کار و ساختن با علم و کار کارشناسی از اهداف این دولت است و از آنجایی که 56 درصد کسری رشد در این زمینه نسبت به برنامه داریم الزام در پیاده سازی این هد ف برای جلوگیری از بروز آینده ای بحرانی برای ایران وجود دارد.

ربیعی به 7 هزار میلیارد تومان طرح توسعه که در دست اقدام در صندوق بازنشستگی فولاد است اشاره کرد و یادآور شد: در حال حضر 40 هزار نفر در شرکت های مربوطه دارای شغل هستند و امید داریم که در این بخش با تکمیل طرح های فرصت شغلی جدید رو به افزایش گذارد. وی افزود : این تحولات در شرایطی رخ داده است که صندوق بازنشستگی فولاد در زمان تحویل در دولت جدید با 100 روز عقب افتادگی حقوق مواجه بود و طی یک برنامه ریزی و جهت دهی مناسب سرمایه ها در شرکت های زیر مجموعه این امر به نحو مطلوبی میسر شد.

در حاشیه مراسم افتتاحیه

مهندس سعید تفضلی در برنامه افتتاحیه واحد کنسانتره شرکت معدنی و صنعتی صبا نور نیز با اشاره به ظرفیت 600 هزار تنی این واحد اظهار داشت: برای راه اندازی این واحد بالغ بر 35 میلیارد تومان و 7 میلیون یوروسرمایه گذاری ریالی و ارزی صورت گرفته است که خوراک واحد های تولیدی کنسانتره صبانور از دو معدن بابا علی و گلالی قروه تامین می شود و هر دو معدن دارای سنگ آهن مگنتیت با feo به میزان 14 درصد است که تمامی این خوراک به محصول کنسانتره با عیار بالای 68 درصد تبدیل می شود.

وی یادآور شد : با توجه به فعالیت های اکتشافی در صبا نور ، به ذخایر اطمینان بخشی در دو معدن رسیدیم که با اتکا به این ذخایر طرح توسعه کنسانتره و گندله را اجرا می کنیم . وی این نوید را داد که تا تیر ماه سال آینده واحد 550 هزار تنی گندله صبانورنیز به بهره برداری برسد.

وی با تاکید بر این امر که طرح های یادشده از محل درآمد های صادراتی صبانور و از محل سود طلب نشده سهامداران عمده شرکت یعنی صندوق بازنشستگی فولاد و توسعه معادن و فلزات تامین شده است ، خاطر نشان کرد: در شرایطی که خام فروشی صرفه اقتصادی ندارد ، صبا نور با ایجاد واحد های فرآوری از این بن بست خارج شد و نتیجتا با حمایت سهامداران ، صبانور در مسیر توسعه روزافزون قرار گیرد.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی صبانور در حاشیه این مراسم به اولین واحد تولید کنسانتره در غرب کشور که متعلق به صبانور است نیز اشاره کرد ودر این باره به خبر نگار دنیای اقتصاد گفت : این واحد با ظرفیت تولید به میزان یک میلیون تن در فاز نخست به میزان 325 هزار تنی در حال فعالیت است و فاز بعدی آن در شهریور ماه سال آینده با ظرفیت تولید به میزان 675 هزار تن آغاز به کار خواهد کرد .

وی در ادامه در خصوص شرایط حاکم بر بازار سنگ آهن تصریح کرد: با توجه به کاهش شدید قیمت ها ، نمی توان فقط به تولید سنگ آهن دانه بندی امید داشت ، بنابراین صبا نور با برنامه ریزی های به عمل آمده از سال 89 در طرح های فرآوری مشغول به کار شد که یکی یکی در حال بهره برداری از آنها هستیم.وی عامل خروج از بن بست در شرایط رکودی بازار سنگ آهن را منوط به طرح های فرآوری دانست و افزود: تبدیل تهدید به فرصت در شرایط بحران با ایجاد کارخانه های فرآوری امری است که در صبا نور محقق شده است.

سعید تفضلی خاطر نشان کرد: پیش بینی کرده ایم با روند پیش رو صبانور در سال 94 به 200 میلیارد تومان و در سال 97 به 340 میلیارد تومان سود دست یابد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24