Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :محمد رضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت یکی از مهمان های ویژه امروز همایش بین المللی صنعت خودرو بود. او در این همایش گفت: برنامه ده ساله صنعت خودرو برای افق سال 1404 تدوین شده. شورای سیاستگذاری خودرو در چند جلسه این موضوع را بررسی کرد و در نهایت به تصوی وزارت صنعت معدن و تجارت رسید. در چارچوب این سیاست ها و برنامه ها مسائلی مانند رسیدن به جایگاه نخست صنعت خودرو در منطقه، دستیابی به رتبه پنجم آسیا و تولید سه میلیون دستگاه خودرو سبک اعم از سواری و وانت در افق 2025 و صادرات حداقل یک میلیون دستگاه خودرو و صادرات 5 تا 6 میلیارد دلار قطعه از سوی تولیدکنندگان داخلی در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: یکی از اهداف تعیین شده در این سند، صادرات 30 هزار دستگاه خودرو تجاری به بازارهای هدف و کسب حداقل 4 درصد از سهم ارزش افزوده تولید ناخالص ملی و کسب سهم ارزش افزوده صنعت خودرو به حداقل 20 درصد از ارزش افزوده تولیدات صنعتی کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گردش مالی صنعت خودرو کشور را 12 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده تولید خودرو رشد 30 درصدی داشته باشد. سهم اشتغال صنعت خودرو 12 درصد از اشتغال صنعتی کشور است. برنامه تولید سال جاری 1.2 میلیون دستگاه پیش بینی شده و در 8 ماهه اول امسال، 724 هزار دستگاه تولید شد که توانستیم 95 درصد برنامه پیش بینی شده را تحقق بخشیم. از صنعتگران می خواهیم که در جهت رشد کمی و کیفی تا پایان سال تلاش کنند. صنعت خودرو ایران در سال 2014 بالاترین رشد را در جهان داشته است. وزارت صنعت در جهت کاهش وابستگی تولید به درآمدهای نفتی و تکیه بیشتر به اقتصاد صادرات محور از طریق تولید و صادرات غیر نفتی، درصدد صنعت خودرو رقابت پذیر و ارتقای زنجیره تامین است. یکی از راهبردهای دستیابی به چشم انداز صنعت خودرو، جذب سرمایه گذار خارجی از طریق توسعه زیرساخت ها در صنعت خودروسازی و قطعه سازی است.
نعمت زاده گفت: همکاری با شرکت های بزرگ جهان برای سرمایه گذاری در ایران یکی از سیاست ها و محورهای اصلی ماست. ضمن تولید محصولات مشترک با استاندارهای دنیا، صادرات قطعات و خودرو محقق خواهد شد. در راستای جذب سرمایه گذار خارجی به ارایه مشوق های مالیاتی مانند 50 درصد بخشودگی مالیات برای سرمایه گذار خارجی که بتواند حداقل 30 درصد محصولات خود را به بازارهای جهانی صادر کند در دستور کار قرار گرفته است. همچنین واگذاری سهام شرکت های داخلی به خارجی ها به شرط صادرات 30 درصد از محصولات از جمله برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه ضرورت سرمایه گذاری در موتورهای کم حجم و خودروهای برقی و هیبریدی در دستور کار خودروسازان قرار گرفته، در مورد خط تولید موتورهای بنزینی و پایه cng گفت: ایجاد خط تولید موتورهای بنزینی و پایه cng با استاندارد یورو5 و یورو 6 با ظرفیت سالانه یک میلیون دستگاه طراحی و تولید خودروهای صادراتی ترجیحا با مشارکت خودروسازان جهان به میزان 500 هزار دستگاه در سال، تولید ون چند منظوره با ظرفیت تولید 50 هزار دستگاه در سال برای مصارف داخلی، ایجاد خط تولید گیربکس های اتوماتیک با 200 هزاردستگاه در سال ظرفیت، ایجاد خط تولید موتورهای سبک دیزلی به تعداد کافی با توجه به روند افزایش مصرف آنها، نوسازی و ایجاد خط تولید موتورهای دیزلی برای مصارف خودروهای تجاری با ظرفیت 100 هزار دستگاه در سال، ارتقا توان کمی و کیفی ساخت قطعات پلمیری و کامپوزیت خودرو، افزایش توان طراحی و تولید مجموعه های کنترلی و مدیریت از نوع الکترونیکی خودرو از دیگر برنامه های وزارت صنعت در سند چشم انداز خودرو است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24