Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :در حالی صبح امروز مدیرمالی فرآورده های نسوز ایران از احتمال انتقال نماد این شرکت به بازار پایه توافقی به دلیل تداوم ابهامات خبر داده بود که یک مقام مسئول در بورس اوراق بهادار تهران در این رابطه شفاف سازی کرد.

سید روح الله حسینی مقدم مدیر نظارت بر شرکت های بورس اوراق بهادار تهران به خبرنگار بورس24 گفت:نماد کفپارس تا اردیبهشت سال 94 به صورت مشروط در بازار دوم بورس باقی خواهد ماند.

وی توضیح داد:با توجه به تحولات رخ داده در فرآورده های نسور پارس این شرکت در حال از دست دادن شرایط حضور در بورس است،بنابراین هیات پذیرش برای این که شرکت شرایط تداوم حضور در بورس را احراز نماید به شرکت مزبور تا اردیبهشت 94 مهلت داده است.

وی در برابر این سوال که مدیرمالی شرکت به سفته بازی در سهام این شرکت معتقد است و شما چه نظری دارید؟پاسخ داد:در صورت این که سهام شرکت درگیر مسائل سفته بازی شده،بهتر است مراتب لازم به مراجع ذی ربط ارجاع داده شود.همچنین کاری که مدیران و سهامداران عمده شرکت برای شفاف شدن شرایط می توانند انجام دهند ارائه گزارش به موقع،انتشار اطلاعیه شفاف سازی و در صورت لزوم عرضه سهم توسط سهامداران عمده در شرایط بازگشایی نماد است.

حسینی مقدم درباره توقف نماد شرکت گفت:این شرکت دو مرتبه مجمع برگزار کرده که به دلیل اختلاف سهامداران هر دو مجمع به تنفس خورده و اساسا نماد شرکت تا زمان برگزاری مجمع هم متوقف خواهد ماند.

شایان ذکر است علیرضا منصوری، معاونت مالی "کفپارس" گفته بود که سهامدار عمده و هیات مدیره موافق با ورود "کفپارس"به بازار پایه نیستند اما با توجه به عدم تحقق بودجه تا پایان سال و برآورده نشدن انتظارات سازمان بورس احتمالا سهم به بازار پایه منتقل می شود. البته ما می دانیم جذابیت این سهم حضور در بازار دوم است.

او با اشاره به مشکلات این شرکت سفته بازی را یکی از مهمترین دلایل ضعف این سهم دانست و ابراز داشت: مشکل دیگر این شرکت به غیر از عدم تحقق بودجه سالانه ، سفته بازی زیاد روی این سهم است که نمی گذارد این سهم پا بگیرد. عده ای با دید های کوتاه مدت وضعیت سهم را خراب کرده اند باید بگذاریم سهم خودش ، خودش را پیدا کند.

تراژدی کفپارس چیست...؟!

گفتنی است که، در ابتدای سال 91 احیاءسپاهان برنامه خروج از شرکت های نسوز خود ازجمله نسوزآذر ،نسوز پارس و سرامیک های صنعتی اردکان را داشته است.در همین راستا شرکت نسوز پارس را به هلدینگ شیرکوه واگذار نمود.

کفپارس در آن مقطع وثیقه بانک (از جمله بانک رفاه )بوده است که مقرر شد پول از طریق خریدار پرداخت شود و احیا نیز وثیقه را آزاد کند تا در بورس این سهم به خریدار منتقل گردد.

لازم به ذکر است که، با توجه به این که بازار در سال 92 رشد داشته، احیاء شروع به فروش بخشی از این سهم دربازار نمود و توجیه شرکت این بود که ما خارج از بورس معامله کرده ایم و می توانیم سهام را در بورس عرضه نماییم. درصورتی که این سهم درگذشته به شخص دیگری واگذار شده است. شرکت با وجود یک خریدار(هلدینگ شیرکوه) در بازار معامله شده و حتی بخشی از این سهم هم وثیقه بانک بوده است. حال این شرکت به نوعی بلاصاحب مانده و تکلیف مشخصی ندارد. باید دید در نهایت سهامداران کنترلی چه تصمیمی خواهند گرفت!؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24