Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / اهداف‌ جهانی‌ به دنبال آن است که بر «مسكن‌ كافی‌ برای‌ همه» و تبدیل‌ اسكان‌ بشر به‌ محلی‌ امن‌، بهداشتی‌تر، داشتن‌ قابلیت‌ بیشتر برای‌ زندگی‌، عادلانه‌تر، پایدار و مثمرتر صحه‌ گذارد. دو موضوع‌ مهم با عناوین، «سرپناه‌ كافی‌ برای‌ همه‌» و «توسعه‌ پایدار اسكان‌ بشر در دنیای‌ شهرگرا» ملهم‌ از منشور سازمان‌ ملل‌ است‌ و با هدف‌ تایید مجدد مشاركت‌های‌ موجود و ایجاد مشاركت‌های‌ جدید جهت‌ عمل‌ در سطوح‌ بین‌المللی‌، ملی و محلی‌ برای‌ بهبود محیط‌ زیست‌ زندگی‌ انسان‌ است‌. این دو موضوع خود را به‌ اهداف‌، اصول‌ و توصیه‌های‌ مندرج‌ در «دستور كار «هبیتات» (مرکز اسکان بشر سازمان ملل)» متعهد دانسته‌ و حمایت‌ همه‌‌جانبه‌‌ای را برای‌ اجرای‌ آن‌ اعلام‌ می‌کند‌.

برای‌ بهبود كیفیت‌ زندگی‌ در اسكان‌ بشر، باید با بدتر شدن‌ اوضاعی‌ كه‌ در غالب‌ موارد، خصوصا در كشورهای‌ در حال‌ توسعه‌ به‌ نقطه‌ بحرانی‌ رسیده‌ است‌، مبارزه‌ كنیم‌. به این‌ منظور باید به طور جامعی‌ مصرف‌ الگوهای‌ تولید ناپایدار خصوصا در كشورهای‌ صنعتی‌، تغییرات‌ ناپایدار جمعیت  شامل‌ ساختار و توزیع‌، دادن‌ اولویت‌ به‌ جمعیت‌ مازاد، بی‌‌خانمانی‌، فقر فزاینده‌، بیكاری‌، محرومیت‌های‌ اجتماعی‌، عدم‌ ثبات‌ خانواده‌، منابع‌ ناكافی‌، كمبود ساختار و خدمات‌ اساسی‌، كمبود برنامه‌ریزی‌ كافی‌، عدم‌ امنیت‌ و خشونت‌ رو به‌ رشد، تنزل‌ محیط‌‌زیست‌ و آسیب‌پذیری‌ رو به‌ رشد را مورد بررسی‌ قرار دهیم‌.
چالش‌ اسكان‌ بشر موضوعی‌ جهانی‌ است‌، ولی‌ كشورها و مناطق‌ نیز با مسائل‌ خاصی‌ كه‌ راه‌ حل‌های‌ خاصی‌ را می‌طلبد، مواجه‌ هستند.
با توجه به اینکه توسعه‌ شهری‌ و روستایی‌ به هم‌ وابسته‌ است‌. علاوه‌ بر بهبود اسكان‌ شهری‌، باید كاری‌ كنیم‌ كه‌ ساختار كافی‌، خدمات‌ عمومی‌ و فرصت‌های‌ شغلی‌ را به‌ مناطق‌ روستایی‌ ارائه‌ دهیم‌ و به این وسیله‌ مهاجرت‌ از روستا به‌ شهر را كاهش‌ دهیم‌. شهرك‌های‌ كوچك‌ و متوسط‌ نیازمند توجه‌ خاص‌ هستند. اساس‌ اقدام‌ ما در جریان‌ اجرای‌ دستور كار «هبیتات»‌ انسان‌ است‌. ما نیازهای‌ خاص‌ زنان‌، بچه‌ها و جوانان‌ را به‌ شرایط‌ امن‌ و سالم‌ درك‌ می‌كنیم‌ و باید بر مساعی‌ خود جهت‌ ریشه‌كنی‌ فقر و تبعیض‌ بیفزاییم‌ و از تمام‌ حقوق‌ بشر و آزادی‌های‌ اساسی‌ برای‌ همه‌ حمایت‌ كرده‌ و آن‌ را ارتقا دهیم‌ و به‌ نیازهای‌ اساسی‌ نظیر آموزش‌، تغذیه‌ و خدمات‌ بهداشتی‌ و خصوصا مسكن‌ كافی‌ برای‌ همه‌ پاسخ‌ دهیم‌. همچنین بر تعهدات‌ خود نسبت‌ به‌ تحقق‌ حق‌ مسكن‌ مناسب‌ مندرج‌ در اسناد بین‌المللی‌ تایید مجدد داشته باشیم. در این‌ راستا خواستار مشاركت‌ شركای‌ دولتی‌، خصوصی‌ و غیردولتی‌ در تمام‌ سطوح‌ بوده‌ تا امنیت‌ شغلی‌ با اجتناب‌ از تبعیض‌ و دسترسی‌ مساوی‌ به‌ مسكن‌ مناسب‌ قابل‌ خرید برای‌ همه‌ و خانواده‌هایشان قابل تضمین‌ باشد‌. از طرفی باید در جهت‌ گسترش‌ عرضه‌ مسكن‌ قابل‌ تحمل‌ از طریق‌ توانمندسازی‌ بازار برای‌ عملكرد كارآمد بكوشیم‌ و به‌ آنهایی‌ كه‌ قادر به‌ مشاركت‌ در بازارهای‌ مسكن‌سازی‌ نیستند كمك‌ کنیم‌.  به‌ منظور پایدار کردن‌ محیط‌زیست‌ جهانی‌ و بهبود كیفیت‌ زندگی‌ در مساكن‌ خود، ما خود را نسبت‌ به‌ رعایت‌ الگوهای‌ پایدار تولید، مصرف‌، حمل‌ و نقل‌ و توسعه‌ اسكان‌، جلوگیری‌ از آلودگی‌، احترام‌ به‌ ظرفیت‌ اكوسیستم‌ و حفاظت‌ از فرصت‌ها برای‌ نسل‌های‌ آینده‌ ملزم‌ می‌کنیم‌.
 
ایرج رهبر
عضو هیات مدیره تشکل انبوه‌سازان

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24