Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت کارگزاری بانک صنعت ومعدن به لزوم پرداخت عوارض کسب و پیشه  توسط  صاحب حرفه یا پیشه  فعال در سطح یک شهر اشاره  کرد که در پی بهره مندی آنها از خدمات و تسهیلاتی ارائه شده توسط شهرداری صورت می گیرد.

میثم کریمی در گفت وگو با خبرنگار بورس24 ، اظهار داشت: در واقع به تعبیری با پرداخت این عوارض، صاحبین حرف و مشاغل، شهرداری را در اداره بهتر شهر یاری می رسانند.
وی تاریخ تصویب عوارض "کسب و پیشه" را مربوط به یکی از مصوبات شورای اسلامی شهر تهران  در  بهمن ماه سال   1386  دانست که به موجب این مصوبه، شهرداری تهران موظف است از حرف و مشاغل فعال در محدوده قانونی شهر تهران با تعرفه جدید و بر اساس نوع شغل و با عنایت به تعرفه ای که شورا مصوب کرده عوارض " کسب و پیشه " را اخذ کند.
وی هدف شورای اسلامی شهر تهران از اخذ این عوارض را افزایش منابع، جهت ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری تهران ذکر کرد و گفت: این عوارض در گذشته نیز از کسبه دریافت می شد اما پس از ارائه جدول تعرفه ای که ضمیمه مصوبه فوق الذکر در شورا به تصویب رسید برای هر صنف و شغل با توجه به شرایط و ضوابط نرخ پایه عوارض تعیین گردید.
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صنعت ومعدن در این میان به جدول 5-2  فصل پنجم کتابی تحت عنوان "راهنمای عمل ممیزی شهر تهران" اشاره کرد که در آن اصلاحیه برای عوارض پایه مشاغل ارائه شد و در تصمیمی بی سابقه صنعت کارگزاری بعنوان پول ساز ترین و در عین حال آلاینده ترین صنعت تاریخ شهر نشینی ایران قلمداد شده است .
وی ادامه داد: دلیل اینکه صنف خود را آلاینده ترین صنف ( البته از دید شورای شهر ) می نامم این است که بر طبق همین مصوبه 50% عوارض کسب و پیشه هر صنف برابر عوارض پسماند آن صنف است.
کریمی اضافه کرد: بطور مثال کارگزاری بانک صنعت و معدن وقتی 400 میلیون تومان عوارض کسب و پیشه می پردازد برای عوارض پسماند 200 میلیون تومان باید پرداخت کند.
بر این اساس وی تصریح کرد: از سوابق عملیاتی شهرداری و شورای اسلامی شهر تهران چنین برداشت می شود که برای خروج یک صنعت یا کسب آلاینده از سطح شهر اقدام به اخذ عوارض سنگین و وضع قوانین سخت گیرانه ای می کند تا صاحب حرفه و کسب عطای این شهر را به لقایش ببخشد و بار هجرت بندد.
وی یاد آورشد: این امر برای اصنافی چون تراشکاران، ریخته گران و . . . در گذشته رخ داده است .
این کارگزار بورسی اظهارداشت: این در شرایطی است که اگر بر فرض صنف کارگزاران موظف به اخذ استاندارد ISO 14001  باشند به مراتب سریع تر و آسانتر از بسیاری اصناف قادر به دریافت گواهینامه ی فوق هستند.
وی در بیان لزوم پرداخت این عوارض عنوان کرد: متفق القول همه ی کارگزاریها علاقمند به پرداخت عوارض هستند چراکه بعنوان جزیی از بدنه شهر نشین از خدمات و امکانات شهری بهره می برند.
مدیر عامل شرکت کارگزاری بانک صنعت ومعدن ادامه داد: اما در شرایط فعلی بقدری این عوارض سنگین و کمر شکن است که متاسفانه اگر راهکار قانونی برای اصلاح آن ایجاد نشود زمزمه هایی برای کاهش خدمت رسانی در سطح شهر از جانب برخی از کارگزاری ها بگوش می رسد.
وی در این میان به برگزاری جلسات متعددی با اعضای شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد که به رغم  توضیحات ارائه شده، اراده ای مبنی بر اصلاح عوارض مشاهده نشده است .
بر این اساس  کریمی عنوان کرد که ناگزیریم از دیوان عدالت اداری کسب تکلیف کنیم که خوشبختانه این مساله از سوی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار در حال پیگیری است. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24