Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

دنیای اقتصاد / هفته گذشته شورای شهر تهران در واکنش به ارائه لایحه مدیریت یکپارچه شهری پیشنهاد کردند: دولت تغییر شیوه انتخاب شهردار را در یک بسته کامل لحاظ کند و همزمان با حذف انتخاب شهردار از حوزه اختیارات شوراها، بخشی از اختیارات دولت مرکزی به مدیریت شهری به عنوان دولت محلی منتقل شود.

علی نوذرپور معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در گفت‌و‌گو با خبرگزاری مهر با تشریح مزایای این لایحه، از امکان تامین منابع همراه با انتقال برخی وظایف دولتی به مدیریت شهری خبر داد.
او با بیان اینکه اگر این لایحه با جدیت، همراهی و هماهنگی همه اجزای دولت دنبال شود تا پایان سال نهایی می‌شود، اظهار کرد: شاید تا اوایل سال آینده مجلس لایحه کاملی در اختیارش باشد.
نوذرپور ادامه داد: به بیان دیگر این لایحه، تمامی ابعاد مدیریتی را در بر می‌گیرد.
او به تشریح برخی ساختارهای دولت محلی در این لایحه پرداخت و گفت: بر اساس این لایحه اگر وظیفه‌ای به مدیریت شهری منتقل می‌شود، منابع آن و ساختارش هم باید منتقل شود. بنابراین اگر شهرداری متکفل امر فاضلاب، آب و برق می‌شود، منابعی هم که در حال حاضر در این حوزه‌ها هزینه می‌کند باید در اختیارش قرار بگیرد.
معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: علاوه بر این در قالب این لایحه ممکن است طرح‌های شهرسازی که در حال حاضر توسط وزارت راه و شهرسازی کارفرمایی می‌شود و طرح جامع و تفصیلی، به حوزه نظارتی شهرداری منتقل شود. به گفته نوذرپور به این ترتیب نه تنها اختیارات مدیریت شهری کاهش پیدا نمی‌کند بلکه افزایش نیز پیدا می‌کند.
او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «آیا اضافه شدن برخی وظایف حوزه شهرسازی به حوزه اختیارات شهرداری مشکلات فعلی این بخش را افزایش نخواهد داد؟» گفت: این‌طور نیست. چراکه هم اکنون نیز تخلفاتی که در دولت‌های قبلی در حوزه شهرسازی شده کمتراز شهرداری‌ها نبوده است.
او افزود: تغییری که در طرح جامع شهر تهران انجام شد، از سوی شورای شهر و شهردار تهران اعمال نشد، بلکه دولت در این کار دخالت کرده بود.
نوذرپور با اشاره به برخی اصول لایحه مدیریت یکپارچه شهری تاکید کرد: براساس این اصول، اگر پروژه‌ای در یک محله‌ای می‌خواهد آغاز شود، باید مردم محله بگویند و بخواهند؛ یعنی وقتی که ساخته می‌شود مردم محله باید بتوانند نظارت کنند و اگر پروژه‌ای همچون پروژه اتوبان صدر ابعاد شهری داشته باشد مردم شهر می‌توانند بر آن نظارت کنند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24