Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

وزیر نفت از آغاز تولید زودهنگام ٣٠ تا ٣٥ هزار بشکه نفت در روز از میدان آذر واقع در شهرستان مرزی مهران از نیمه دوم سال ٩٤ خبر داد.

به گزارش شانا، بیژن نامدار زنگنه در حاشیه بازدید از میدانهای نفتی منطقه ایلام، هدف از سفر خود به مهران را بررسی وضعیت پیشرفت پروژه نفتی و میدان آذر اعلام و تصریح کرد: با توسعه این میدان ظرفیت تولید نفت خام ٦٥ هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
وی اظهار کرد: این طرح به صورت بیع متقابل با شرکتهای ایرانی و سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در حال اجراست.
وزیر نفت ادامه داد: پنج دکل اکنون در این میدان در حال کار است که تاکنون پنج حلقه چاه حفر شده بقیه هم به مرور حفر می شود.
به گزارش خبرگزاری جهوری اسلامی ایران، زنگنه افزود: برداشت نفت از این میدان برای انجام کارهای آماده سازی باهدف صادرات به استان خوزستان و گاز حاصل شده از چاه های نفت این منطقه نیز برای تامین خوراک پتروشیمی به جنوب دهلران منتقل می شود.
وزیر نفت در باره طرح کمک به عمران مناطق نفت خیز نیز گفت: طرحی به نام کمک به مناطق نفت خیز در استان ایلام اجرا خواهد شد تا به شهرهایی که در نزدیکی پروژه های نفتی و مرتبط با مناطق نفت خیز هستند، کمک شود.
زنگنه بیان کرد: در این طرح، پروژه عام المنفعه در مناطق نفت خیز اجرا می شود که در توسعه این مناطق بسیار موثر است.
وی درباره مکان دفتر نفت مناطق مرکزی که ویژه استان ایلام بوده ولی در کرمانشاه مستقر است نیز گفت: باید بررسی شود که چه کاری می توانیم در این زمینه انجام دهیم زیرا علاوه بر رفاه کارکنان، موضوع انتقال برای استان ایلام نیز اهمیت دارد.
میدان نفتی آذر از میادین بلوک اکتشافی اناران در ٢٠ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مهران در استان ایلام است که با ٢,٥ میلیارد بشکه نفت درجا یکی از میادین مشترک میان ایران و عراق شناخته می شود. عمق بالای مخزن هیدروکربوری و نیاز به حفاری در سازندهای مختلف نفتی از ویژگی‌های این میدان است که عملیات حفاری را بسیار پیچیده و طولانی می‌کند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24