Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

هلند (به هلندی: Nederland ، به انگلیسی: The Netherlands و Holland) کشوری است کوچک در شمال غربی اروپا با شانزده و نیم میلیون جمعیت که بیشترشان سکولار هستند و تنها ۳۹ درصد آنها مذهبی هستند و از این تعدا کمتراز ۲۰ درصد به طور مرتب به کلیسا می روند.

پایتخت هلند شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند بشمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق باآلمان همسایه‌است و از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از طریق دریا با بریتانیا.

بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به شمار می‌رود.کشوری کوچک با پرونده‌ای قطور و سابقه‌ای قابل تأمل در طول تاریخ که به شما آمیزه‌ای از فرهنگ سنتی، زیبایی طبیعی و دنیایی مدرن را یک‌جا ارائه می‌دهد.

در واقع هلند دلتایی بزرگ میان ۳ رودخانه بزرگ اروپاست و با وجود کانال‌ها، خلیج‌ها و دریاچه‌هایش کشوری است که می‌توان آن را دنیای آب نامید. این کشور یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای آنهایی است که دل‌شان می‌خواهد طبیعت را زیر پاهای خود و شاید با یک دوچرخه بگردند. هلند را می‌توان تمدنی بزرگ از موزه‌ها و آثار بزرگ نقاشی دوران طلایی و عصر هنر کلاسیک اروپا دانست.

آمستردام و روتردام از معروف‌ترین و خیره‌کننده‌ترین شهرهای جهان برای برگزاری جشنواره هنر، موسیقی و البته فیلم هستند. اگر می‌خواهید برای سفر به هلند اطلاعاتی داشته باشید، ما نکات مهمی را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 

زبان مردم هلند

زبان رسمی مردم این کشور هلندی است؛ اما در قسمت‌هایی از شمال منطقه فریس‌لند مردم به زبان محلی فریسیان صحبت می‌کنند؛ ضمن آن که زبان‌های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به طور گسترده‌ای در هلند استفاده می‌شوند.

 

موقعیت جغرافیایی

کشور هلند در جنوب با بلژیک، در شرق با آلمان و در شمال با دریای شمالی مرز مشترک دارد که البته مرز آبی آن از شمال تا غرب کشور را در برمی‌گیرد. مناطق گسترده‌ای از هلند یا به عبارتی یک‌پنجم این کشور زیر سطح دریا قرار دارد. سطح کشور تقریباً صاف است و رودخانه‌ها و کانال‌های متعددی در آن وجود دارند. وجود جنگل این کشور را به نوعی تقسیم کرده و به علت وجود تل ‌ماسه‌های فراوان یکی از اعجاب‌انگیزترین کشورهای اروپایی با مناظر استثنایی است.

 

شرایط آب و هوایی

هلند در بیشتر سال در شرایطی ملایم از نظر آب و هوا به سر می‌برد. تابستان‌های آن معمولاً گرم است و هر از گاهی هوا متغیر می‌شود؛ اما به‌ندرت هوای تابستانی بسیار گرمی پیدا می‌کند. زمستان‌های هلند کمی خنک و گاهی همراه با بارش برف است. بارش باران نیز امری عادی در هلند است.

 

هنگام سفر چه لباسی بپوشیم؟

برای تابستان خوب است که یک ژاکت سبک همراه‌تان باشد. سویی‌شرت هم لباس مناسبی برای اواسط تابستان است؛ زیرا گاهی تغییرات آب و هوایی، عصرهای تابستانی خنکی را به دنبال دارد که البته به علت باران‌های گاه و بی‌گاه همراه داشتن بارانی و چتر در تمام طول سال به شما کمک می‌کند.

 

کجا اقامت کنیم؟‌

‌در هلند شما به انواع اقامتگاه‌ها و هتل‌ها با هر قیمتی دسترسی دارید. از آنجا که این کشور از مقاصد بزرگ برای توریست‌هاست، در شهرهای مهم آن هتل‌های لوکس و مدرنی وجود دارد و حتی می‌توانید متل‌های خوب و عالی را هم به راحتی در محدوده شهرها پیدا کنید. رستوران‌ها و اقامتگاه‌های متعددی با قیمت‌های مناسب نیز در روستاهای هلند منتظر شما هستند.

 

واحد پول

مانند تمام کشورهای اروپایی، واحد پول هلند همیورواست که هریورومعادل ۱۰۰ سنت است. پول‌های رایج این کشور ۵، ۱۰، ۲۰، ۵۰، ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ یورویی هستند و انواعسکه‌های ۱، ۲، ۵، ۱۰، ۲۰ و ۵۰ سنتی هم در داد و ستدها رد و بدل می‌شوند.

 

غذا و نوشیدنی

غذاهای معمول هلند اگرچه خیلی عالی نیستند؛ اما در میان آنها انواع مناسبی برای مسافران بین‌المللی وجود دارد. البته در شهرهای بزرگ آن رستوران‌های بهتری با منوهای ویژه‌تر وجود دارد که انواع غذاهای بین‌المللی را سرو می‌کنند. از آنجا که غذاهای محلی هلند تحت‌تأثیر فرهنگ آشپزی اندونزی نیز هست، در غذاهای آن از چاشنی‌ها به‌خصوص فلفل زیاد استفاده می‌شود. صبحانه‌های هتل‌های هلند معمولاً شامل نان تازه، پنیر، سوسیس، کره و شکلات، مربا و تخم‌مرغ آب‌پز است. قهوه در هلند بسیار تند و تلخ تهیه می‌شود. شام و ناهارهای هلندی هم بین ۱۸۰۰ تا ۱۹۰۰ واحد کالری دارند که عمدتاً مخلوطی از گوشت، ماهی، سیب‌زمینی و سبزیجات هستند. در ضمن پنیرهای هلندی بسیار معروفند که در سفر به آنجا حتماً سعی کنید طعم آنها را بچشید.

 

سوغات هلند

به جز پنیر که سوغات عمده هلند است، می‌توانید ظروف ویژه آبی‌رنگ سنتی، ظروف نقره و کریستال را هم در اشکال مختلف تهیه کنید. البته ظروف سنتی را از دلفت، نقره‌جات را از شونهاون، پنیر را از گودا و کریستال را از شمرلیردم تهیه کنید، بهتر است؛ هرچند الماس‌های آمستردام هم شهره هستند.

 

باغ های لاله

تاریخچه پیدایش لاله‌های هلندی جالب است. امروزه این گل‌های هلندی تبدیل به یکی از بزرگترین جاذبه‌های گردشگری هلند شدند. بزرگ ترین زمین‌های گل‌های لاله نیز در محلی به نام باغ گل Keukenhof است. این باغ‌ها از سال ۱۹۴۹ تبدیل به یکی از بزرگترین جذابیت‌های توریستی این منطقه شده اند. بودن در نمای باشکوهی از میلیون‌ها گل لاله و انواع دیگر گل واقعا حس و حال بهار را به انسان می‌دهد. تماشای اینجا تجربه ای است که هیچگاه فراموش نمی‌شود. اینجا مکانی است برای پیر و جوان، دارندگان نمایشگاه‌های گل و افراد معمولی ای که می‌خواهند روز خوش و مطبوعی را تجربه کنن.

 

آمستردام هلند(رویایی ترین شهر)

مستردام پایتخت کشور هلند است و در غرب این کشور واقع شده‌است. این شهر بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و از این تعداد نزدیک به نیمی از آنها را مهاجران خارجی یا خارجی تبارها تشکیل می‌دهند که تنوع آنها به صد ملیت می‌رسد.

هستهٔ اصلی این شهر تاریخی در قرون وسطا بوجود آمد و در قرن شانزدهم توسعه یافت و تبدیل به مهم‌ترین بندر تجاری اروپا شد. بندر آمستردام از شرق به دریاچهٔ اَیسل مِیر وصل می‌شود و از غرب از طریق یک کانال کشتیرانی به دریای شمال و آبهای آزاد راه دارد. ورودآب به این مجراها کنترل می‌شود چون آمستردام نیز مانند مناطق وسیعی از هلند زیر سطح دریا قرار گرفته‌است. رودخانهٔ آمستِل از وسط آمستردام می‌گذرد و شبکهٔ گسترده‌ای از کانالها و نهرها بخش‌های مختلف شهر قدیمی را به هم وصل می‌کنند.این کانالها به تدریج طی چهار پنج قرنِ گذشته به شکل نیم دایره‌هایی دورِ هستهٔ اولیهٔ شهر حفر شده و گسترش یافته‌اند. کاربرد اصلی آنها جابجایی بار و محصولاتِ وارداتی از کشتی‌ها به انبارها و تجارتخانه‌ها و بالعکس از آنجا به بندرگاه بوده‌است. در قرون هفدهم و هجدهم که دوران شکوفایی اقتصاد استعماری هلند بود، خانه‌های اعیان نشین بسیاری در حاشیهٔ کانالهای بیرونی ساخته شدند که بسیاری از آنها هنوز هم پابرجا هستند.

بخش مرکزی آمستردام بافت فشرده و زیبای قدیمی خود را به خوبی حفظ کرده‌است و به یک موزهٔ رو باز و دیدنی می‌ماند. به همین خاطر یکی از جاذبه‌های گردشگری در آمستردام، قایق‌سواری در کانال‌های داخل شهر است که از مقابل بسیاری از ساختمان‌های زیبای شهر می‌گذرد.

هلند برای هنردوستان نیز مکانی رؤیایی‌ست. گذشته از معماری زیبا، این شهر نسبت به مساحتش گنجینه‌های هنری بسیاری را داراست و پر است از موزه‌ها و گالریهای جورواجور. از نقاشی‌های خیره‌کنندهٔ رمبراند ، ورمیر (فرمیر) و ون گوگ Van Gogh (فان خوخ) که در موزه‌های اصلی به نمایش گذاشته شده‌اند گرفته ، تا موزه‌های کوچکی مانند موزهٔ سکس یا موزهٔ شکنجه. سه موزه اصلی آمستردام در میدان موزه [Museumplein] واقع اند.

از نظر تجاری این شهر اهمیت زیادی در هلند دارد و دفاتر بسیاری از شرکت های بزرگ در آن واقع شده است. برخی شرکت های جهانی نیز بدلیل تسهیلات مالیاتی هلند نسبت به کشورهای مجاور، دفاتر منطقه‌ای خود را در این شهر و بخصوص در اطراف فرودگاه اسخیپل (سکیپل) در نزدیکی آمستردام مستقر ساخته اند که از آن میان می‌توان به سونی اشاره کرد.

 

۱۰ کار خاطره‌ساز در هلند:

۱٫ رانندگی در جاده آفسولوتیجک: تا زمانی که وارد این جاده ویژه ۳۰ کیلومتری نشده‌اید، نمی‌توانید تصور کنید رانندگی در منطقه‌ای خوش‌منظره و توریستی چه لذتی دارد. این جاده تاریخی که در سال ۱۹۳۰ ساخته شده، در نزدیکی منطقه زویردزی از دریای شمالی واقع است.

۲٫ گردش در آمستردام: یکی از تفریحات مرسوم در سفر به هر کشوری، عزیمت به پایتخت آنجاست و آمستردام نمونه‌ای مثال‌زدنی از پایتخت‌های توریستی جهان است. شما با سفر در دل کانال‌های قدیمی و تماشای معماری بناهای تاریخی و آثار به‌جا مانده از هنر کلاسیک تا مدرن، لحظاتی به یادماندنی در این کلان‌شهر خواهید داشت.

۳٫ بازدید از خانه آن‌فرانک: خانه ساده و کوچک آن‌فرانک آن‌قدر معروف است که سالانه بیش از ۱ میلیون نفر از آن دیدن می‌کنند. این خانه محلی است که آن‌فرانک و اعضای خانواده‌اش طی حملات آلمان‌ها در جنگ دوم جهانی در آن پنهان شده بودند؛ اما سرانجام پس از ۲ سال دستگیر و به کمپ فرستاده شدند. آن‌فرانک در همان کمپ از دنیا می‌رود؛ اما پدر او نجات پیدا می‌کند و خاطرات وی را منتشر می‌کند.

۴٫تورقایق‌سواری: حتماً شما هم گشت‌وگذاری تفریحی را با قایق‌هایی که سقف شیشه‌ای دارند، دوست خواهید داشت. این راهی خارق‌العاده برای تماشای دیدنی‌های اطراف آمستردام است که همیشه در خاطرتان می‌ماند. البته شما می‌توانید به جای هزینه هنگفت این کشتی‌های تفریحی از قایق‌های موسوم به تاکسی آبی هم استفاده کنید که کارشان حمل و نقل مسافران در محدوده مسیرهای آبی آن حوالی است.

۵٫ تماشای باغ گل‌های لاله: اگر کمی اهل جغرافی باشید، حتماً می‌دانید که هلند به خاطر گل‌های لاله‌اش بسیار معروف است؛ پس چرا در سفر به این کشور سری به باغ گل‌های لاله آن نزنید؟ این باغ گل که در کوکنهاف واقع شده، ۱۴ کیلومتر مربع وسعت دارد و در آن ۵/۴ میلیون گل لاله منظره‌ای چشم‌نواز را خلق کرده‌اند. باغ گل‌های لاله کوکنهاف در جنوب محله هارلم واقع شده و از بی‌بدیل‌ترین چشم‌اندازهای توریستی جهان است.

۶٫ اجاره کردن دوچرخه: استفاده از دوچرخه در هلند بسیار رایج است. در واقع بیشترین تردد مردم هلند با این وسیله سلامتی‌بخش و بی‌آزار برای طبیعت است. در هلند بیش از ۱۷ هزار کیلومتر جاده مخصوص دوچرخه‌سواری ساخته شده که بیشتر آنها در جاده‌های هموار هستند و شما را خسته نمی‌کنند.

۷٫ موزه‌ها و گالری‌ها: شما می‌توانید آثار هنری متعددی را از نقاشان بسیار نامدار هلندی مانند رامبراند، ون‌گوگ و ورمیر در گالری‌ها و موزه‌های پرتعداد آمستردام ببینید. حتی اگر اهل نقاشی و مجسمه‌سازی هم نباشید، تماشای آثار این بزرگان می‌تواند برایتان لذت‌بخش باشد.

۸٫ پارک ملی زوید: هلند مناطق محافظت‌شده زیادی ندارد؛ اما در همین تعداد انگشت‌شمار هم بهترین‌هایش را دارد. نمونه‌اش پارک ملی زوید است که از نظر مناظر طبیعی و ویژگی‌های بصری و اقلیمی‌اش شاهکاری خارق‌العاده است. مسیر پرپیچ و خم این پارک که به ارتفاعات می‌رسد، از دل جنگلی زیبا با دریاچه‌های خیره‌کننده می‌گذرد که به ساحلی ۲۰ کیلومتری ختم می‌شود. در بهار و تابستان وجود شکوفه‌های درخشان متعدد، شن‌زار آن منطقه را مانند آسمان شب‌های پرستاره می‌کند.

۹٫ سر زدن به تاریخ: اگر از علاقه‌مندان به تماشای آثار معماری تاریخی و باستانی هستید، بهتر است در سفر به هلند سری هم به سرزمین باستانی ماستریخت بزنید که قدیمی‌ترین شهر متمدن هلند است. در این منطقه مرتفع می‌توانید کلیساهای قدیمی دوران قرون وسطی و کنده‌کاری‌ها و تندیس‌های به‌جا مانده از روزگاران کهن را از نزدیک ببینید و از تپه‌های حصار مانند شهر لذت ببرید.

۱۰٫ جزایر زیبای وادن: آنها که اهل اکتشاف در مناطق بکر و جذاب هستند، می‌توانند سری به جزایر وادن بزنند و از تماشای این جزایر زنجیره‌ای لذت ببرند. در تابستان این محل بیشترین بازدیدکنندگان را دارد و شامل ۵ جزیره اعجاب‌انگیز است که پشت سر هم میزبان گردشگران هستند و باید پیاده یا با دوچرخه در آنها گشت و گذار کرد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24