Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان روند کلی بازار را در نیمه دوم سال مثبت ارزیابی کرد اما حاکم شدن این روند را مبتنی بر اخبار مثبت داخلی و خارجی در حوزه های مختلف اقتصادی و سیاسی دانست.

به گزارش سنا، حمیدرضا مهرآور با بیان مطلب فوق گفت: گوش بازار سرمایه برای شنیدن اخبار مثبت از داخل و خارج تیز است و با اولین شنیده های موثق، راه خود را برای بازگشت به روند مثبت شروع می کند.

وی افزود: بازار انتظار شنیدن اخبار مثبت از روند مذاکرات با گروه 1+5 را دارد اما این موضوع به این معنا نیست که چشم بازار فقط به مذاکرات دوخته شده است.

مهرآور با اشاره به اینکه حتی در شرایط فعلی که کشور در تحریم به سرمی برد بارقه های امید در صنایع کم نیست، تصریح کرد: عملی شدن مصوبات دولت و مجلس در خصوص حمایت از صنایع و تولیدات داخلی می تواند خبر خوبی باشد که اهالی بازار سرمایه در انتظار تحقق و بالطبع واکنش به آن هستند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: بدون شک بازار در انتظار مشخص شدن نتیجه مذاکرات با گروه 1+5 است به طوریکه بعد از هر نشست، بازار نسبت به مشخص نشدن نتیجه مذاکرات واکنش های هیجانی مقطعی نشان می دهد.

وی گفت: به عنوان مثال، خبر رفع برخی تحریم ها درباره اشخاص حقیقی و حقوقی، باعث بروز واکنش های مثبت در بازار شد به طوریکه ارزش معاملات افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

مهرآور اظهار داشت: چنانچه باز هم خبرهای مثبت به گوش برسد، طبیعتاً بازار سرمایه رشد خوبی را به خود خواهد دید به عنوان مثال، رفع تحریم ها امکان سرمایه گذاری سرمایه گذاران خارجی و سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور را فراهم و تسهیل می کند.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان با اشاره به تصمیمات دولت برای خروج از رکود گفت: وعده کاهش نرخ تورم تا مرز 15 درصد و گسترش صنعت مسکن می تواند موتور محرک قوی برای درصد قابل توجهی از صنایع بورسی باشد.

مهرآور از دیگر تصمیمات مؤثر در بازار سرمایه را کاهش نرخ سود بانکی خواند و گفت: کاهش نرخ سود بانکی از جمله عواملی است که به انتقال سرمایه ها به بازار سرمایه کمک شایانی می کند.

وی به شرایط رکودی اقتصاد اشاره کرد و گفت: در شرایط رکود اقتصادی، شرکت های تولیدی و واحدهای تولید سعی می کنند از طریق تأمین سرمایه در گردش گذران امور کنند تا از این دوران عبور کنند بنابراین دست به سرمایه گذاری جدید نمی زنند اما وقتی بوی تحرک و رونق اقتصادی شنیده می شود طبیعتاً سرمایه گذاران خرد نیز فعال می شوند و سرمایه های جدید را برای مولد کردن واحد تولیدی به خدمت می گیرند و این رویه و روند ناخودآگاه به اقتصاد و بورس کمک می کند.

مهرآور در بخش پایانی گفتگو با سنا چشم انداز بورس را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشور شرایط رکود را پشت سر گذاشته و هم اکنون در شرایط رونق است. حتی اگر تحریم ها هم برداشته نشود شرایط رونق ایجاب می کند که بازار سرمایه به عنوان رکن اصلی کمک به صنایع بزرگ وارد فاز رشد شود.

وی افزود: به گفته مسوولان و مدیران اقتصادی کشور، رونق و توسعه صنایع بزرگ فقط به دست بازار سرمایه رقم می خورد چون بازار پول توان جذب سرمایه های بزرگ برای صنایع بزرگ را ندارد.

مدیر عامل کارگزاری بانک سامان خاطر نشان کرد: تأمین مالی صنایع بزرگ از طریق بازار سرمایه علاوه بر کمک به توسعه و رشد اقتصادی کشور و تولید ملی به بزرگتر شدن بازار سرمایه و همچنین رونق بازار ثانویه کمک می کند.

این کارشناس بازار سرمایه تأکید کرد: چنانچه سیکل اشاره شده به درستی کار خود را انجام دهد می تواند به تحرک بیشتر رشد اقتصادی و آینه اقتصاد یعنی بازار سرمایه و بورس منجر شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24