Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

تسنیم: هفتادمین نشست خبری حجت ‌الاسلام محسنی‌ اژه ‌ای سخنگوی قوه ‌قضاییه با حضور خبرنگاران رسانه‌ه ای مختلف کشور آغاز شد. 

سخنگوی قوه ‌قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دولت انگلیس بابک زنجانی را از تحریم خارج کرده است، آیا این موضوع صحت دارد اظهار داشت: در خصوص موجودی و نقدینگی این فرد در دو بانک تاجیکستان و مالزی که خود ادعا کرده بود، چیزی اثبات نشد. همچنین در بانک ‌های اروپا هم که گفته بود موجودی دارد چیزی ثابت نشد و تنها مبالغ ناچیزی در بانک ‌های تاجیکستان و مازی وجود داشت.

وی ادامه داد: تنها اموال غیر منقول مانند سهام شرکت، در مناطقی از کشورهای همسایه و دیگر کشورها شناسایی شده که اقداماتی در این زمینه صورت گرفته و وکلا در جریان این موضوع هستند. معاون اول قوه ‌قضاییه گفت: اگر اثبات شود که نقدینگی و موجودی داشته باشد می ‌تواند در تحریم یا رفع آن تأثیرگذار باشد. وجود اموال غیرمنقول وی تاثیری در تحریم و رفع تحریم آن ندارد. 

تحقیق از 3 وزیر و رئیس بانک مرکزی دولت قبل در پرونده بابک زنجانی

معاون اول قوه‌ قضاییه در مورد بازجویی از 3 وزیر دولت قبل در پرونده بابک زنجانی گفت: 3 تن از وزیران دولت قبل به همراه رئیس بانک مرکزی پیش از این مورد تحقیق قرار گرفته‌ اند.

سخنگوی قوه ‌قضاییه در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران درباره رسیدگی به پرونده کلاه برداری شرکت ‌های لیزینگ خودرو از تعدادی شهروندان خاطرنشان کرد: متاسفانه چنین پرونده ‌هایی در دستگاه قضا وجود دارد و گرفتاری اصلی برای مردم از آنجایی به وجود می ‌آید که علی ‌رغم تشکیل پرونده و رسیدگی به آن، شرکت لیزینگ مذکور به اندازه تعهداتی که به مردم داده است موجودی ندارد. لذا باید مردم توجه بیشتری به فعالیت چنین شرکت ‌هایی داشته باشند.

جمشید‌ بسم‌الله به اندازه اتهاماتش محاکمه شد

محسنی ‌اژه ‌ای در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد ادعای برخی از نمایندگان مجلس در خصوص رانت 7 هزار میلیاردی در دولت قبل و در خلال نوسانات ارزی و ادعای جمشید بسم‌الله مبنی بر بی‌گناهی وی گفت: هنوز گزارشی از سوی نمایندگان مجلس به قوه قضائیه ارسال نشده است و فرد نامبرده نیز در همان مقطع، به اندازه اتهامات وارده به وی محاکمه شد و با او برخورد نیز شد.

سخنگوی قوه قضائیه همچنین در مورد آخرین وضعیت پرونده موسوم به «م.ر» خاطرنشان کرد: پس از شروع حکم اولیه وکیل متهم اصلی و وکلای دیگر افراد متهم در این پرونده لوایح اعتراضی خود را تقدیم قوه قضائیه کردند و رسیدگی به این اعتراضات به زودی در دیوان عالی کشور بررسی می‌شود.

محسنی‌اژه‌ای در خصوص نحوه ورود مدعی‌العموم به موضوع تخریب محیط زیست نیز گفت: در برخی از موارد تخریب و ساخت و ساز جدید بدون داشتن هرگونه مجوزی انجام می‌شود و در مواردی نیز علی‌رغم وجود مجوزهای لازم، غیرقانونی بودن این مجوزها به اثبات می‌رسد که در هر دو مورد قوه قضائیه وارد موضوع شده و پیگیر ماجرا می‌شود اما در مواردی میان دو دستگاه رسمی و قانونی کشور اختلاف نظر وجود دارد و تا زمانی که این مراجع رسمی با یکدیگر اختلاف داشته باشد تخریب ساخت و سازهای ایجاد شده و یا توقف در تخریب محیط زیست امکانپذیر نیست.

وی درباره آخرین وضعیت پرونده فساد 3 هزارمیلیاردی نیز گفت: این پرونده متهمان زیادی داشته و هم اکنون رسیدگی به برخی از متهمان ادامه دارد و این در حالی است که برخی متهمان احکام‌شان صادر، برخی اجرا و برخی نیز در حال اجرا است.

معاون اول قوه‌قضاییه در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران درباره ادعای تبرئه شدن دادستان سابق تهران در پرونده تامین اجتماعی نیز گفت: ممکن است تاخیر در رسیدگی به برخی پرونده‌ها فرصت ادعای تبرئه برای برخی متهمان را به وجود آورد ولی اراده قوه قضائیه بر رسیدگی به چنین پرونده‌هایی و در خصوص پرونده متهم مذکور نیز این فرد محکوم شده و پس از تقاضای تجدید نظر وی، رسیدگی به آن در دیوان عالی کشور ادامه دارد. ولی در بخش دیگری از اتهامات این متهم هنوز حکمی صادر نشده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24