Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد اعلام کرد: برداشت صادراتی این مجموعه در 6 ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 56 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ،محسن دلاویز امروز در نشست خبری خود که به منظور تشریح اهداف و برگزاری کنفرانس بین المللی قیر در ایران برگزار شده بود، با بیان این که برداشت صادراتی با صادرات متفاوت است، افزود: در برداشت صادراتی شما محصول را هم فروخته و هم تحویل می دهید که این موضوع در صنعت قیر بسیار اهمیت دارد.

وی اظهارکرد: فروش صادراتی "شپاس" در شش ماه گذشته نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد رشد داشته است، این درحالی‌ است که قراردادهای بلندمدت این مجموعه هنوز در این گزارش 6 ماهه مدنظر قرار نگرفته است و اکنون در حال بستن این قراردادها هستیم.

دلاویز با اشاره به استراتژی جدید نفت پاسارگاد به گونه‌ای است که تا دو سال آینده فروش محصولات شرکت و سود سهامداران تضمین شده است، افزود: در تحقق بودجه امسال در 6 ماهه گذشته 800 هزار تن قیر تولید شده است این در حالیست که در بودجه رقم 2 میلیون تن تولید پیش بینی شده بود که تا پایان سال به راحتی محقق خواهد شد.

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی‌های این مجموعه برای افزایش تولید و توسعه زیرساخت‌ها، افزود: مجموعه نفت پاسارگاد تا دو ماه آینده افزایش سرمایه خواهد داشت که سرمایه 60 میلیارد تومانی مجموعه به 100 میلیارد تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد بلندمدت از سوی این مجموعه با یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که منجر به فروش 500 هزار تن قیر شده است، افزود: پس از این قرارداد ما با درخواست‌های متعدد برای قراردادهای بلندمدت فروش قیر مواجه شدیم که یکی از درخواست‌ها مبنی بر خرید 2 میلیون تن قیر مجموعه بود که این درخواست از سوی یک کشور اروپایی مطرح شد.

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد با تاکید بر برنامه این مجموعه بر افزایش تولید و ذخیرسازی قیر در کشور، افزود: پروژه کارخانه قیرسازی آبادان که در زمان حاضر 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد به افزایش ظرفیت پنج برابری این کارخانه می‌انجامد و روزانه دو هزار و 400 تن قیر تولید می‌کند.

وی افزود: همچنین ما در حال راه‌اندازی بزرگ‌ترین انبار قیر در بندرعباس هستیم که پس از پایان پروژه این مجموعه می‌تواند 600 هزار بشکه قیر در سال انبار کند.

وی با بیان اینکه فاز اول این پروژه تا پایان دی‌ماه راه‌اندازی می‌شود، افزود: این پروژه تاثیر بسیار زیادی در بحث قراردادهای بلندمدت و توان ما در تضمین این قراردادها دارد.

وی همچنین افزود: مجموعه نفت پاسارگاد بر تولید تمرکز کرده‌ است و ما برای سال‌جاری رشد 30 درصدی در تولید را در بودجه پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم به بودجه امسال و سال آینده دست پیدا کنیم.

برگزاری کنفرانس بین‌المللی قیر در تهران

دلاویز با بیان این که در زمان حاضر 100 میلیون تن تقاضای قیر در جهان وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود در سال 2020، این تقاضا 3.6 درصد رشد داشته باشد، افزود: ایران یکی از کشورهایی است که 3.8 درصد تقاضای جهانی را تامین می کند و به نظر می‌رسد که باید برای حضور موثر در بازارهای جهانی برنامه‌ریزی‌های مدون داشته باشیم.

وی ادامه داد: شرکت نفت پاسارگاد به عنوان مجموعه‌ای که 60 درصد بازار قیر را در اختیار دارد با مهندسی مجدد در این شرکت به ترسیم هدف های بزرگ به منظور توسعه صادرات، توسعه کسب و کار و حمایت از تولید داخلی پرداخته است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری کنفرانس قیر ایران با تلاش این مجموعه با هدف بازیابی بازارهای بین‌‌المللی از سوی قیر ایران و معرفی قیر باکیفیت ایرانی به جهان است، افزود: این کنفرانس بهانه خوبی است برای ارائه توانمندی صنعت قیر ایران به دنیا است.

مدیرعامل نفت پاسارگاد با اشاره به اینکه کنفرانس قیر چهارم و پنجم آبان‌ماه برگزار می‌شود، افزود: از تمامی خریداران بزرگ و فعالان صنعت قیر دنیا در این کنفرانس دعوت به عمل آمده است که حدود 40 تا 50 کشور دنیا هستند و در این کنفرانس پیش‌بینی کرده‌ایم وزرای کار، نفت و راه به عنوان سخنرانان حضور پیدا کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای دعوت از مهمانان خارجی وجود ندرد، گفت: قیر ایران به 25 تا 30 کشور دنیا صادر می‌شود و از تمامی فعالان این حوزه در کنفرانس دعوت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: این کنفرانس کمک می‌کند تا ما برخلاف تبلیغات سوء‌ی که شده است به بازارهای بین‌المللی اعلام می‌کنیم که قیر ایرانی تحریم نیست و زمینه‌سازی‌ها برای تشکیل اوپک قیری در آینده‌ای نه چندان دور انجام شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24