Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"انجام بیش از 90 درصد واگذاری های امسال به بخش خصوصی"؛ "عدم مخالفت مجلس با آزادسازی سهام عدالت"؛ "برگزاری نخستین جلسه شورای عالی اصل ۴۴ در دولت تدبیر و امید"؛ "انتقاد از برخی واگذاریها" و "شرط واگذاری سهام بابت رددیون" مهمترین عنوانهای خبری هفته گذشته پیرامون موضوع خصوصی سازی در کشور است.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته گذشته از این قرار است:

سهام سه شرکت دولتی در سبد واگذاریهای مهر

تعداد 8 میلیون سهم شرکت عمران و مسکن سازان منطقه شمال غرب معادل 40 درصد سهام این شرکت به قیمت پایه هر سهم 1378 ریال در روز شنبه 19 مهرماه در بازار سوم فرابورس عرضه می شود.

همچنین بلوک 5.01 درصدی سهام شرکت سرمایه گذاری رنا شامل 150 میلیون و 244 هزار و 245 سهم به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه 15درصد به شرط این که از 1215 ریال کمتر نباشد به صورت 30 درصد نقد و بقیه اقساط 2 ساله در بورس عرضه خواهد شد.

تعداد 91 میلیون و 630 هزار سهم نیز معادل 100 درصد از سهام شركت نوسازی صنایع ایران نیز به وکالت از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در روز 27 مهرماه در فرابورس عرضه می شود.

انجام بیش از 90 درصد واگذاری های امسال به بخش خصوصی

در هفته ای که گذشت رییس کل سازمان خصوصی از واگذاری بیش از 90 درصد واگذاری ها در سال جاری به بخش خصوصی واقعی خبر داد و گفت: براساس مدارک موجود واگذاری ها با استقبال این بخش مواجه شده است.

پوری حسینی افزود: در سال جاری یا واگذاری بابت رد دیون مستقیم انجام نشده و یا اگر هم صورت گرفته منابع حاصل از واگذاری بوده است.

مجلس با آزادسازی سهام عدالت مخالف نیست

عضو کمیسیون اقتصادی نیز گفت: با وجود اینکه آزادسازی سهام عدالت یک ضرورت است و با تحقق آن هم دولت به منافع خود دست می یابد و هم مردم به حقوق خود می‌رسند، تاکنون هیچ مصوبه‌ای برای رسیدگی و بررسی این طرح وارد مجلس نشده است.

محمد حسن‌نژاد افزود: اخیرا طرحی با عنوان آزادسازی سهام عدالت تنها بین نمایندگان توزیع شده است اما زمان بررسی و تصویب آن به طور دقیق مشخص نیست.

نمایندگان مجلس در هیئت واگذاری انتخاب شدند

نمایندگان در نشست علنی هفته گذشته مجلس، رمضانعلی سبحانی‌فر را با 85 رای و محمد حسن‌نژاد را با 74 رای از مجموع 176 رای به‌عنوان اعضای ناظر مجلس در هیئت واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی انتخاب کردند.

گفتنی است؛ کمیسیون اقتصادی مجلس محمدعلی مددی نماینده مردم میانه در مجلس، امید کریمیان نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس، عثمان احمدی نماینده مردم مهاباد در مجلس، مهناز بهمنی نماینده مردم سراب و مهربان، محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا در مجلس، ابراهیم نکونماینده مردم بهارستان ورباط کریم، رمضانعلی سبحانی‌فر نماینده مردم سبزوار در مجلس و علی علی‌لو نماینده مردم شبستر در مجلس را به‌عنوان کاندیداهای عضویت در هیات واگذاری فعالیت‌ها و بنگاه‌های دولتی به بخش غیردولتی معرفی کرده بود.

برگزاری نخستین جلسه شورای عالی اصل ۴۴ در دولت تدبیر و امید

در هفته ای که گذشت نخستین جلسه شورای عالی اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی در دولت تدبیر و امید عصر دیروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه سیاستهای کلی اصل 44 را از پراهمیت‌ترین سیاستهای کشور برشمرد و گفت: تصویب و ابلاغ این سیاستها اقدامی مهم و بزرگ برای ورود بخش خصوصی به اقتصاد کشور بود و با توجه به رویکرد دولت یازدهم برای اجرای سیاستهای کلی مقام معظم رهبری، امیدوارم با آسیب شناسی اقدامات گذشته، شاهد تلاش و اهتمام جدی برای اجرای دقیق این سیاستها در آینده باشیم.

فقط استخوان بخش خصوصی‌ باقی مانده است

خبر دیگر این که وزیر نفت با انتقاد از روند خصوصی سازی صورت گرفته در این صنعت گفت: متاسفانه در طول هشت سال گذشته بخش خصوصی در کشور ضعیف شده و گوشت آن از بین رفته و فقط استخوان باقی مانده است که البته همین هم جای شکر دارد.

بیژن زنگنه اظهار کرد: متاسفانه واحدهای خصوصی شده از دست دولت خارج شده و در اختیار بخش دیگری از دولت قرار گرفته است.

واگذاری 31.8 هزار میلیارد ریال سهم دولتی

31 هزار و 811 میلیارد ریال سهم دولتی از ابتدای سال تا پایان شهریور ماه توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شد که از این میزان، 75 میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار، 25 هزار و 443 میلیارد ریال در فرابورس، یک میلیارد ریال از طریق مذاکره و 6 هزار و 292 میلیارد ریال از طریق مزایده فروخته شده است.

همچنین در این مدت 31 هزار و 425 میلیارد ریال به صورت بلوکی، 75 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 311 میلیارد ریال به صورت ترجیحی واگذار شده که 31 هزار و 716 میلیارد ریال آن مربوط به شرکتهای گروه یک ماده دو قانون اصل 44 و 95 هزار میلیارد ریال مربوط به شرکتهای گروه دو ماده 2 این قانون بوده است.

واگذاری سرخابی‌ها بعد از حسابرسی انجام می‌شود

رئیس کارگروه نظارت بر امر واگذاری استقلال و پرسپولیس گفت: قرار است حسابرسی دو باشگاه مورد بررسی قرار بگیرد و پس از آن به واگذاری دو باشگاه نزدیک می‌شویم.

حسن زمانی در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت واگذاری دو باشگاه اتفاق می افتد یا خیر افزود: امیدواریم هرچه سریعتر مراحل واگذاری دو باشگاه به بخش خصوصی طی شود.

شرط واگذاری سهام بابت رددیون

و خبر پایانی این که رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه انتقادات بانک‌ها نسبت به دریافت سهام شرکت‌های بابت رددیون دولت به آنها به حق است گفت: در مصوبات سال‌های 90 و 91 برای این منظور سبدی از سهام در نظر گرفته شده بود که سهام شرکت‌های خوب، سودده و زیان‌ده در آن قرار داشتند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24