Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 به دنبال کاهش نرخ بیکاری در آمریکا و افزایش ارزش دلار و ارزش شاخص سهام در بازار بوررس، قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز (پنجشنبه ١١ مهر ماه) بازار نفت به پایین ترین سطح خود در ٢٧ ماه گذشته رسید.

به گزارش خبرگزاری رویترز از نیویورک، روند اخیر کاهشی قیمتهای جهانی نفت خام در پایان معاملات دیروز بازار نفت نیز ادامه داشت، به طوری که درپی بهبود آمارهای نرخ بیکاری در آمریکا و به دنبال آن افزایش ارزش دلار، قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال به پاین ترین سطح خود در ٢٧ ماه گذشته رسید و این اوضاع نشان از این دارد که عرضه نفت در بازارهای جهانی بی نقص است.
 بهای نفت خام برنت برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات پایانی دیروز با یک دلار و ١١ سنت کاهش به ٩٢ دلار و ٣١ سنت رسید. قیمت نفت برنت پیش تر در طول معاملات به ٩١ دلار و ٤٨ سنت رسیده بود که پایین ترین سطح از ماه ژوئن سال ٢٠١٢ تاکنون بوده است؛ قیمت نفت برنت در طول هفته گذشته با ٥,١ درصد افت همراه بوده است که بیشترین کاهش هفتگی از آوریل ٢٠١٣ به شمار می رود.
 همچنین بهای نفت خام دبلیو تی آی آمریکا برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات پایانی روز جمعه با یک دلار و ٢٧ سنت کاهش به ٨٩ دلار و ٧٤ سنت رسید؛ میانگین هفتگی قیمت نفت خام آمریکا در هفته گذشته حدود دو دلار کاهش یافت و بیشترین کاهش هفتگی را ظرف یک ماه ثبت کرد.
 جان کیلداف، یک تحلیلگر در موسسه اگین کپیتال ال ال سی مستقر در نیویورک در این باره گفت: افزایش ارزش دلار از نخستین نشانه های آمارهای مثبت نرخ بیکاری در آمریکا و  وجود نشانه های مثبت از بهبود شرایط اقتصادی است.
 وی افزود: تولید نفت خام روسیه از میدانهایی که پس از پایان عملیات تعمیر و نگهداری هم اکنون به مرحله تولید رسیده، افزایش یافته است و هفته گذشته نیز گزارشی مبنی بر کاهش تولید اعضای اوپک در ماه گذشته میلادی منتشر شد که نشان می دهد تولید اعضای این سازمان در ماه سپتامبر به پایین ترین سطح از رقم ٣١ میلیون بشکه در دو سال گذشته رسید.
 میانگین اختلاف قیمت دو شاخص نفت خام برنت و نفت خام آمریکا با بیش از یک دلار کاهش به دو دلار و ٥٧ سنت برای هر بشکه رسید که کمترین مقدار از اوت ٢٠١٣ (یک دلار و ٤٢ سنت برای هر بشکه ) به شمار می آید.
 مازاد عرضه نفت
 ناآرامیهای سیاسی در منطقه خاورمیانه، تاثیر قابل توجهی بر عرضه نفت خام منطقه خاورمیانه نداشته است.
 فعالیتهای گروه تروریستی داعش در مناطق شمالی عراق تاثیری اندکی بر عرضه نفت خام میدانهای نفتی جنوب عراق داشته است در حالی که تولید نفت خام لیبی نیز روندی افزایشی را در پیش گرفته است.
 کاهش تولید اوپک می تواند سبب بهبود قیمتهای جهانی نفت خام شود اما اعضای این سازمان برنامه ای برای برگزاری نشست فوق العاده تا پیش از نشست ماه نوامبر ندارند.
 اگرچه ایران خواهان کاهش سقف تولید اوپک برای بهبود قیمتهای جهانی نفت خام شده است اما دیگر اعضای اوپک معتقدند تقاضای زمستانی سبب بهبود قیمتهای جهانی نفت خام می شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24