Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :امروز هم شاهد تسلط جوی مبهم و یا منفی در معاملات بسیاری از گروه‌ها در روز جاری بودیم اما شاخص کل توانست در این میان در اوایل ساعت معاملات به لطف رونق معاملات در بخش معدنی و تعداد ملموسی از نمادهای ساختمانی و فلزی و دارویی و برخی تک سهم‌ها در دیگر گروه‌ها در مسیر صعود قرار گیرد. در ادامه اما فشار نمادهای منفی منجر شد تا شاخص در اواخر ساعت معاملات وارد محدوده منفی گردد؛ اما کار بدین جا ختم نشد و معامله بلوکی در درصدهای مثبت در نماد مخابرات ایران توانست شاخص را با جهشی ملموس مواجه کرده و این نماگر را مثبت سازد. امروز روند صعودی قیمت دلار در بازار آزاد ادامه داشت لیکن از شدت رشد آن کاسته شده بود. در خصوص مذاکرات هسته‌ای که فعلاً به‌عنوان مهم‌ترین دلیل پایین بودن حجم معاملات از سوی بسیاری عنوان می‌شود، مهم‌ترین خبر شاید صحبت‌های آقای عراقچی در خصوص ادامه مذاکرات در دو هفته آینده در یک کشور اروپایی بود.

در این میان سخنان روز گذشته رییس جمهوری آرژانتین در مجمع عمومی سازمان ملل مبنی بر این‌که ایران هیچ نقشی در انفجار این کشور نداشته است، بمب خبری در دنیا به راه انداخت. پس از پایان بازار اطلاعات مربوط به تولید دو شرکت بزرگ خودروساز که مدت‌هاست توجه فعالان بازار را به خود جلب کرده است در سامانه کدال انتشار یافت بر اساس این اطلاعیه‌ها ایران‌خودرو بیش از ۲۷۴ هزار دستگاه و سایپا بیش از ۱۷۱ هزار دستگاه در این دوره تولید داشته‌اند به نظر می‌رسد فردا بازار با توجه به این آمار مجدداً در این نمادها شاهد حرکت باشد. درج شرکت پتروشیمی نوری (که با ظرفیتی در حدود 5.4 میلیون تن لقب بزرگ‌ترین آروماتیک جهان را با خود یدک می‌کشد) در فرابورس نیز از اخبار امروز بازار بود. ۷۰٪ سهام این شرکت متعلق به هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس است. لزوم ارائه اطلاعات از سوی شرکت‌های بهمن لیزینگ و نیز قاسم ایران به‌منظور فراهم شدن مقدمات عرضه اولیه امروز طی مصاحبه‌ای از سوی مسئولین فرابورس مورد تأکید قرار گرفت. در سایت شانا به نقل از یکی از رییس کمیسیون انرژی مجلس نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها برای بازه ۱۰ ساله اعلام‌شده است که البته بنا به اظهار ایشان نیاز به طرح در صحن علنی دارد. در این رابطه انتشار سود پیش‌بینی‌شده جدیدی از سوی پتروشیمی خارک در سامانه کدال با تعدیل مثبت به دلیل محاسبه خوراک گازترش مصرفی همانند سایر پتروشیمی‌ها (۱۳ سنت در هر مترمکعب) در آخر وقت جلب‌توجه می‌کند.

مجموع معاملات بورس و فرابورس با احتساب معاملات صورت گرفته در بازار بلوک (عمده) در روز جاری به 1.159میلیارد تومان رسید که از این میان سهم معاملات عمده (شامل معاملات بازار بلوک) انجام‌شده 2.36 میلیارد تومان و اوراق بدهی 8.23 میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی 9.69میلیارد تومان درفروش اوراق بهادار و 64.1میلیارد تومان در خرید اوراق بهادار نقش داشتند. سهم سهامداران حقوقی درمجموع معاملات 2.184میلیارد تومان بود. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۳۲ واحد افزایش ولیکن شاخص فرابورس تغییری نداشت. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با رشد امروز خود به عدد ۷۱۶۷۵ واحد رسید. صنعتی و معدنی چادرملو با ۴۵ واحد بیشترین اثر مثبت و بانک پاسارگاد با ۱۴ واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم ۸۴ میلیارد تومان و در فرابورس به 1.75میلیارد تومان رسید که شرکت مخابرات ایران با 7.3میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و اوراق صکوک اجاره پترو ریگ دانا کیش با 3.19 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان و اخبار و اطلاعات منتشره در ارتباط با این صنعت:

معاملات نمادهای صنعت سیمان امروز با حجم کم و عمدتاً در دامنه منفی قیمت صورت گرفت. از میان ۲۴ نماد مورد معامله تنها ۳ نماد مثبت، ۱ نماد بدون تغییر قیمت و مابقی نمادها منفی بودند. حجم معاملات به ۳۰۶۳ هزار سهم و ارزش آن به ۱۰۷۰۹ میلیون ریال رسید نمادهای سیمان اردبیل، ارومیه، بجنورد، خزر، دشتستان، دورود، صوفیان و نی‌ریز امروز را بدون انجام معامله خاصی سپری کردند. سیمان شرق با ۹۵۸ هزار سهم و مبلغ ۱۹۸۲ میلیون ریال حدود ۱۹% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان قاین با معامله تعداد ۵۳ هزار سهم به ارزش ۱۴۴۰ میلیون ریال (معادل ۱۳% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت.

در سامانه کدال صورت‌های مالی تا زمان تهیه این گزارش، اطلاعات شرکت‌های زیرمجموعه سیمان شرق، تغییرات کمیته حسابرسی شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع سیمان (CIDCO) و گزارش هیئت‌مدیره سیمان آبیک درج‌شده است.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

نماد سیمان فارس و خوزستان در روز جاری شاهد معاملاتی کم‌حجم و عموماً در دامنه منفی قیمت بود. حجم معاملات به ۴۰۱ هزار سهم و به ارزش ۱۰۱۷ میلیون ریال رسید. قیمت پایانی معادل ۲۵۴۱ ریال بود که نسبت به قیمت روز گذشته ۱ ریال کاهش نشان می‌داد. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 4.6 و مجموع ارزش بازار این شرکت ۱۱۴۳۵ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۲۷ فرد حقیقی و ۳ شخصیت حقوقی و فروشندگان متشکل از ۵۸ فرد حقیقی و ۱ شخصیت حقوقی بودند بر این اساس سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۲۰٪ و درفروش معادل ۹۹٪ بود. سهام سیمان تهران دیگر نماد مطرح این صنعت نیز تمامی معاملات خود را در دامنه منفی قیمت و با حجم پایین به ثبت رساند. مجموع معاملات به حجم ۳۷۴ هزار سهم و به ارزش ۱۴۲۳ میلیون ریال رسید. قیمت پایانی معادل 3873 ریال بود که نسبت به‌روز گذشته ۲۳ ریال کاهش نشان داد. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 3.88 و مجموع ارزش بازار این شرکت ۶۷۱۵ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۳۰ فرد حقیقی و ۱ شخصیت حقوقی و فروشندگان متشکل از ۲۶ فرد حقیقی بودند. بر این اساس سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۹۹٪ و درفروش معادل ۱۰۰٪ بود.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز گذشته گروه سرمایه‌گذاری مسکن فروشنده سهام شرکت‌های سیمان شرق و سپاهان و در نماد سیمان کارون شرکت آتی پژوهان سرمایه خریدار سهام بوده‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24