Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 بیژن زنگنه، وزیر نفت، صبح امروز در حاشیه نشست صبحانه کاری با فعالان بخش خصوصی حوزه انرژی درباره عرضه نفت خام در بورس انرژی گفت: با هدف صادرات 100 هزار بشکه نفت خام از طریق بورس انرژی به صورت ریالی عرضه می‌شود و اگر کسی بخواهد دلاری خرید کند نیز مشکلی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)، وزیر نفت طی گفت و گویی در جمع خبرنگاران با اشاره به این‌که در حال فراهم‌کردن مقدمات این امر هستیم، گفتتجربه‌ی این کار وجود دارد و در گذشته نفت خام برای صادرات در مقیاس کم عرضه شده بود.
به گفته وی این امر نیاز به ملاحظات بسیاری دارد که در حال فراهم شدن است.
حضور روس‌ها بر پروژه‌های ایرانی
وزیر نفت همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که انعقاد تفاهم‌نامه با روسیه تا چه اندازه می‌تواند نیازهای ما را در حوزه نفت برآورد کند، اظهار کرد: با روسیه به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری و فنی تفاهم‌نامه منعقد کردیم و این تفاهم‌نامه صرفا مربوط به بخش انرژی نیست.
وی افزود: براساس این تفاهم‌نامه روس‌ها بخشی از نیازهای کالایی خود را از طریق ایران تامین کرده و ما نیز بخشی از نیازهای کالا و خدمات و اجرای برخی از پروژه‌ها از طریق شرکت‌های روسی تامین خواهیم کرد.
زنگنه در ادامه افزود: انجام کارها با روس‌ها در حال انجام است و به زودی آثار آن روشن می‌شود.
  تهیه فرمول قیمت خوراک تا پایان مهرماه در صورت آمادگی پتروشیمی‌ها
وزیر نفت درباره‌ی تعیین قیمت خوراک مجتمع‌های پتروشیمی برای 10 سال، اظهار کرد: با پتروشیمی‌ها قرار‌ی گذاشتیم که اگر با آنها به تفاهم برسیم قیمت خوراک برای مدت طولانی تعیین می‌شود.
وی با اشاره به این‌که مجلس اکنون در حال کار بر روی این موضوع به منظور گنجاندن آن در لایحه تنظیم مقررات مالی دولت که باعث دائمی‌شدن قانون‌ها است، خاطر نشان کرد: البته مجلس قیمت‌گذاری نمی‌کند، بلکه چارچوب‌های لازم در این راستا را تعیین می‌کند.
زنگنه گفت: اگر پتروشیمی‌ها آمادگی داشته باشند، می‌توانیم فرمول تعیین قیمت خوراک را تا پایان مهرماه تهیه کنیم.
وضعیت پیشرفت ایران در زمینه صادرات نفت
وزیر نفت در پاسخ به این‌که میزان فروش نفت اکنون به چه صورت است و آیا بازارهای جدید صادرات نفت ایجاد شده است، تصریح کرد: من نمی‌توانم در این زمینه عدد و رقم و جا و مکانی را اعلام کنم، اما وضع ما مورد قبول و رو به پیشرفت است.
فراخوان بخش خصوصی برای استفاده از گاز فلر
وی درباره‌ی گاز فلر و اظهارات بخش خصوصی در این زمینه مبنی بر این‌که هیچ گاز فلری در اختیار آنها قرار نگرفته است، گفت: تا پیش از پایان مهرماه فراخوانی را اعلام می‌کنیم، برای کسانی که مایل به استفاده از گاز‌های فلر باشند

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24