Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

اوراق آتی سهام ابزاریست که علاوه بر نقدشوندگی بازار سرمایه به پوشش ریسک سهامداران نیز کمک می کند و این امکان را فراهم می کند که حتی سهامداران بدبین از بازار در روزهای منفی نیز سود ببرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، مدیرعامل کارگزاری خبرگان سهام درباره اوراق آتی سهام گفت: این اوراق نه تنها به نقدشوندگی بازار کمک می کند بلکه برای کسانی که نسبت به بازار بدبین هستند و دید منفی دارند، فرصتی را فراهم می کند که معاملاتی را انجام بدهند که در آن سودی بدست آورند.
سید محمد بهشتیان با اشاره به پوشش ریسک در این سبک از معامله سهام گفت: برای مثال سهامداری در بازار نقد سهامی را خریداری می کند اما فکر می کند بازار منفی می شود بنابراین برای تاریخ و سررسید معینی موقعیت فروش می گذارد بدین ترتیب اگر بازار در آن تاریخ پایین هم بیاید به دلیل اینکه فروشنده قیمت خود را در سررسید به قیمت مد نظر قفل کرده است.
وی درباره چگونگی توسعه این اوراق در بازار سرمایه گفت: در سال 90 این اوراق برای نخستین بار امکان معامله پیدا کرد اما به دلیل برخی مشکلات نرم افزاری، نبودن زیر ساخت های لازم و پایین بودن حجم و ارزش معاملات با استقبال مواجه نشد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطر نشان کرد: برای اینکه اینبار مشکل بار نخست پیش نیاید علاوه بر تکمیل زیرساختهای لازم و همچنین فراهم شدن امکان معاملات آن لاین برای این معاملات باید زمینه افزایش حجم معاملات ایجاد شود.
وی درباره ضرورت افزایش حجم معاملات در بازار اوراق آتی سهام گفت: وقتی حجم و ارزش معاملات در بازار اوراق آتی کم باشد، امکان مچینگ  نشدن معاملات بین خریدار و فروشنده پیش می آید و همین امر مانع نقدینگی این بازار و فراهم نشدن موقعیت خرید و فروش می شود.
مدیر عامل کارگزاری خبرگان سهام افزود: باید این نکته را در نظر داشت که در بازار منفی باید حجم معاملات این اوراق به گونه ای باشد  که فروشندگان برای فروش سهام با مشکل مواجه نشوند البته کسانی که در این بازار وارد می شوند با علم اینکه سهم در بازار بالا یا پایین می رود اقدام به خرید و فروش می کنند اما پایین بودن حجم معاملات نباید به موضوع و دغدغه مضاعف برای سهامداران تبدیل شود.
بهشتیان درباره راهکار افزایش حجم و ارزش معاملات اوراق آتی سهام اظهار داشت: اطلاع رسانی درباره این اوارق بهترین راهکار برای افزایش استقبال فعالان بازار سرمایه به این اوراق است. مزایای این اوراق باید برای فعالان بازار سرمایه به طور شفاف روشن شود.
وی درباره مزایای اوراق آتی سهام گفت: این اوراق یشتر برای براورده کردن انتظارات آتی و پوشش ریسک استفاده می شود. چون سهامدار از اهرمی استفاده می کند که به واسطه آن 100 درصد پول خرید سهم را نمی دهد بنابراین چون برای معامله به جای نقدینگی از یک اهرمی استفاده می شود اگر سهامدار روی زیان باشد زیان بیشتری می برد و اگر روی سود باشد سود بیشتر از معمول و نرم بازار می برد در نتیجه این ابزار برای سهامداران حرفه ای مناسب و کاربردی است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24