Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

بورس24 :با اتمام مذاکرات تیم ایرانی با گروه 1+5 (که همزمان با مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار شد) و خروجی مشخص و ملموسی به همراه نداشت، فضای بازار سرمایه در روز جاری شروع متعادل و منفی داشت. البته به نظر می‌آمد فروشندگان اصرار چندانی برافزایش حجم شدید عرضه سهام و خروج از بازار سرمایه به هر قیمتی را ندارد گرچه گاه‌وبیگاه شاهد رفتارهای هیجانی نیز بودیم. از منظر نظر تعدادی از دست‌اندرکاران آنچه نصیب هیئت ایرانی شد ارزشمند است به‌ویژه اینکه رییس‌جمهور نیز ملاقاتی با سران سایر کشورها داشت.

البته صحبت‌های تند نخست‌وزیر انگلیس پس از ملاقات با آقای روحانی، بسیاری از فعالان داخلی را به پاسخ وادار کرد. من‌حیث‌المجموع شاخص روند نزولی را از همان ابتدا آغاز کرد لیکن به یمن تعدادی معاملات بلوکی در نمادهایی همچون پتروشیمی فناوران، توسعه معادن و فلزات و نیز هلدینگ نفت و گاز پارسیان توانست از شدت افول شخص تا حدودی بکاهد. البته شرایط در اوقات پایانی روز جاری مناسب‌تر به نظر رسید و بعضی از سهام شاخص در صنعت خودرو شرایط بهتری را تجربه کردند. به نظر می‌رسد با روند انتهایی روز جاری، فردا نیز بازار متعادل با گرایش به سمت منفی شدن پیش رو باشد.

مجموع معاملات بورس و فرابورس با احتساب معاملات صورت گرفته در بازار بلوک (عمده) در روز جاری به 3.164 میلیارد تومان رسید که از این میان سهم معاملات عمده (شامل معاملات بازار بلوک) انجام‌شده 2.40 میلیارد تومان و اوراق بدهی 9.30 میلیارد تومان بود. سهامداران حقیقی 8.75 میلیارد تومان درفروش اوراق بهادار و 3.63 میلیارد تومان در خرید اوراق بهادار نقش داشتند. سهم سهامداران حقوقی درمجموع معاملات 4.189 میلیارد تومان بود. نهایتاً شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۸۶ واحد و شاخص فرابورس ۱ واحد کاهش داشت. شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با افت امروز خود به عدد ۷۱۷۰۲ واحد رسید. پتروشیمی فن آوران با ۱۶ واحد بیشترین اثر مثبت و هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۱۹ واحد بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. ارزش اوراق بهادار مبادله شده در بورس به رقم ۹۸ میلیارد تومان و در فرابورس به ۶۶ میلیارد تومان رسید که معامله بلوک فولاد خوزستان با 4.11 میلیارد تومان بیشترین حجم را در بورس و اوراق صکوک اجاره چادرملو با 7.10 میلیارد تومان بیشترین حجم معامله را در فرابورس به خود اختصاص دادند.

وضعیت نمادهای صنعت سیمان و اخبار و اطلاعات منتشره در ارتباط با این صنعت:

برخلاف روز چهارشنبه گذشته که فضا مناسب رشد قیمت سهام شرکت‌های سیمانی بود، امروز اغلب نمادها در فضایی متعادل و مثبت و معدودی هم در دامنه منفی مورد معامله قرار گرفتند لیکن از فضای پر شروشور روز چهارشنبه اثری نبود. حجم معاملات به ۸۸۵۱ هزار سهم و ارزش آن به ۲۵۸۶۹ میلیون ریال رسید که در قیاس با روز چهارشنبه گذشته می‌توان گفت به نصف کاهش‌یافته است. ۲۱ نماد مورد معامله واقع شدند که از این میان تنها ۸ نماد مثبت و مابقی نمادها منفی معامله شدند. نمادهای سیمان اردبیل، بجنورد، بهبهان، خاش، خزر، دشتستان، اصفهان، فارس، مازندران و نی‌ریز امروز را بدون انجام معامله خاصی سپری کردند. سیمان شرق با ۳۷۹۹ هزار سهم و مبلغ ۷۹۶۳ میلیون ریال حدود ۳۱% مجموع معاملات سهام نمادهای سیمانی را به خود اختصاص داد. پس‌ازآن رتبه دوم حجم معاملات نمادهای سیمانی به نماد سیمان کارون با معامله تعداد ۴۰۹ هزار سهم به ارزش ۲۸۱۷ میلیون ریال (معادل ۱۱% حجم معاملات نمادهای صنعت سیمان) اختصاص داشت.

در سامانه کدال صورت‌های مالی چند شرکت فرعی زیرمجموعه شرکت سیمان شرق درج و منتشر شد. صورت‌های مالی شرکت سیمان‌سفید شرق که ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به سیمان شرق می‌باشد و به‌تازگی به بهره‌برداری رسیده، قابل‌توجه و بررسی است. مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده در دارایی‌های ثابت توسط این شرکت بالغ‌بر ۱۵۰ میلیارد تومان بوده که حدود ۴۵ میلیارد تومان دارایی‌های خریداری‌شده از شرکت سیمان شرق می‌باشد. سرمایه ثبت‌شده این شرکت ۳۰ میلیارد تومان و حدود ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای راه‌اندازی این کارخانه اخذ شده است.

شرایط نمادهای لیدر صنعت سیمان:

فضای آغازین معاملات نماد سیمان فارس و خوزستان متعادل و مثبت بود لیکن تدریجاً در میانه وقت به دامنه منفی قیمت افول کرد و در یک ساعت پایانی مجدداً به دامنه مثبت قیمت بازگشت. حجم معاملات به ۹۸۶ هزار سهم و به ارزش ۲۵۱۱ میلیون ریال رسید. قیمت پایانی معادل ۲۵۴۶ ریال بود که نسبت به قیمت روز چهارشنبه گذشته ۱ ریال افزایش نشان می‌داد. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 4.61 و مجموع ارزش بازار این شرکت ۱۱۴۵۷ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۵۹ فرد حقیقی و ۲ شخصیت حقوقی و فروشندگان متشکل از ۷۳ فرد حقیقی بودند بر این اساس سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۸۳٪ و درفروش معادل ۱۰۰٪ بود. دیگر نماد مطرح این صنعت، سیمان تهران شاهد معاملاتی در دامنه مثبت در ابتدای معاملات و سپس افول به دامنه منفی و باقی ماندن در این دامنه تا آخر وقت بود. مجموع معاملات به حجم ۶۳۹ هزار سهم و به ارزش ۲۴۸۱ میلیون ریال رسید. قیمت پایانی معادل 3890 ریال بود که نسبت به‌روز چهارشنبه گذشته ۱۸ ریال کاهش نشان داد. بر این اساس نسبت قیمت به درآمد معادل 3.93 و مجموع ارزش بازار این شرکت ۶۸۰۸ میلیارد ریال است. خریداران متشکل از ۴۵ فرد حقیقی و فروشندگان متشکل از ۳۸ فرد حقیقی و ۱ شخصیت حقوقی بودند بر این اساس سهم اشخاص حقیقی در خرید معادل ۱۰۰٪ و درفروش معادل ۹۴٪ بود.

تغییرات سهامداران بالای 1% صنعت سیمان:

بر اساس اطلاعات منتشره توسط شرکت مدیریت فناوری بورس تهران، از میان سهامداران بالای 1% شرکت‌های این صنعت، در روز چهارشنبه گذشته گروه سرمایه‌گذاری مسکن فروشنده سهام شرکت‌های سیمان هرمزگان، خزر و سپاهان، شرکت سرمایه‌گذاری سمند خریدار سیمان خزر و در نماد سیمان شرق یک شخصیت حقیقی خریدار سهام بوده‌اند.

مقصود پورابولی

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24