Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مستندات منتشر شده از سوی برخی آموزشگاه‌های رانندگی حاکی از آن است که این آموزشگاه‌ها، از اجرای تعرفه‌های جدید سر باز زده و هنوز هم سهم مربیان را به رقم سال قبل ارائه می‌کنند.

 به گزارش اقتصاد نیوز،در حالی که هر ساله نرخ تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی با افزایش همراه شده و به کلیه آموزشگاه‌ها ابلاغ می‌شود، این اتفاق در سال جاری، اندرخم مسائل اداری باقی مانده است. 
آنطور که در سال‌های قبل دیده می‌شد، تعرفه آموزشگاه‌های رانندگی هر ساله با 15 درصد افزایش همراه می‌شد. برهمین اساس، سهم ارائه شده به مربیان آموزشگاه‌ها نیز با افزایش روبرو بود. اما بر اساس اظهارات مربیان آموزشگاه‌ها، این درصد افزایش در سال جاری هنوز محقق نشده و هنوز هم این مربیان سهم خود را به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند. 
بر اساس مستنداتی که این مربیان به «اقتصادنیوز» ارائه کرده‌اند، سهم مربیان پیش از این 15 هزار و 400 تومان بود که باید در سال جاری به 20 هزار تومان می‌رسید اما هنوز هم همان نرخ پیشین به این مربیان ارائه می‌شود. 
این نرخ‌گذاری هر ساله از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین کانون آموزشگاه‌های رانندگی صورت می‌گیرد. بر اساس تخلفی که در برخی از این آموزشگاه‌ها صورت می‌گیرد، شکایتی از طرف مربیان آموزشگاه‌های رانندگی به وزارت صنعت صورت گرفته اما همچنان بلاتکلیف مانده است. 
به گزارش اقتصاد نیوز؛در تعیین تعرفه‌های نظری دو سهم از جمله سهم آموزشگاه و بنیاد تعاون ناجا در نظر گرفته می‌شود. از طرف دیگر، در تعرفه عملی، مواردی از قبیل خودرو، مربی و آموزشگاه در نظر گرفته می‌شود. در نهایت هر افزایشی که صورت می‌گیرد، به سهم هرکدام از این موارد اضافه می‌شود. 
برای افزایش تعرفه‌های اعمال شده در آموزشگاه‌های رانندگی، ابتدا تعرفه‌ای به صورت پیشنهادی ارائه شده و بعد از مراحل کارشناسی، تعرفه‌ای تصویب و به آموزشگاه‌ها ابلاغ می‌شود.
با این حال، در سال 93 این تعرفه ابلاغ شده هنوز به مرحله اجرا نرسیده و در این میان بسیاری از آموزشگاه‌های رانندگی تخلف می‌کنند.
این در حالی است که پیش از این هم اعلام شده بود که برخی آموزشگاه‌ها سهمیه‌های بنزین خود را صرف خودروهای لوکس کرده‌اند و به همین دلیل سهمیه‌های برخی از خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی قطع شده بود. 

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24