Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 مجری پروژه NGL خارک با تاکید بر محدودیت منابع مالی، گفت: امیدواریم طبق پیشنهادی که پیش از این داده شده،پیش از سال ٩٤ مبلغی حدود ١٠٠ میلیون یورو در اختیار پروژه قرار گیرد تا پیمانکار بتواند خود را به سال آینده و زمانی که ٦٠٠ میلیون دلار اختصاص می یابد، برساند.

علی عظیمی، مجری پروژه NGL خارک با اشاره به موافقت صورت گرفته برای اختصاص ٦٠٠ میلیون دلار از طریق صندوق توسعه ملی، به خبرنگار شانا اظهار کرد: تاکنون حدود ٥٦٠ میلیون یورو به پیمانکار پرداخت شده است، اما این مبلغ باید به حدود ١,٢ میلیارد یورو برسد تا پیمانکار کار را تکمیل کرده و تحویل دهد.
وی گفت: طبق توافق در جلسات مقدماتی قرار است یک ردیف ٣٠٠ میلیون فوت مکعبی از NGL خارک را پیش ببریم و پس از آن از طریق فروش محصولات این ترین ، هزینه های آماده سازی بخش دیگر را فراهم کنیم.
عظیمی با اشاره به پیشرفت ٤٣ درصدی این پروژه در بخش اجرایی و پیشرفت ٤٥ درصدی در پرداخت به پیمانکار، گفت: این پروژه تا ١٥ ماه آینده مراحل اجرایی را تمام کرده و سه تا شش ماه زمان نیاز دارد تا راه اندازی شود.
مجری پروژه NGL خارک با تاکید بر این که این پروژه ماه هاست که با محدودیت منابع مالی مواجه است، گفت: پیمانکار پروژه باوجود بحران مالی سایت پروژه را ترک نکرده و ما امیدواریم که طبق پیشنهادی که پیش از این داده شده تا پیش از سال ٩٤ مبلغی حدود ١٠٠ میلیون یورو را در اختیار پروژه قرار دهند تا پیمانکار بتواند خود را به سال آینده و زمانی که ٦٠٠ میلیون دلار اختصاص می یابد، برساند. این درخواست مدتهاست که مطرح شده و امیدواریم توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.
وی تاکید کرد که محصولات این مجموعه بدون هیچ نگرانی به فروش می روند و حتی از هم اکنون بسیاری از پتروشیمی ها در انتظار زمانبندی مشخصی برای تحویل محصولات هستند.
اهمیت سرمایه گذاری برای واحد استحصال گوگرد
مجری پروژه NGL خارک با تاکید بر اینکه پروژه استحصال گوگرد (SRU) در کنار پروژه NGL خارک اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: طبق تصمیم هیات مدیره شرکت ملی نفت قرار است که این پروژه از محل منابع سرمایه گذاری تامین مالی شود و تاکنون تعدادی از سرمایه گذاران پای کار آمده اند اما این ورود با توجه به شرایط حاضر بین المللی جدی نبوده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سازمان حفاظت محیط زیست اجازه سوزاندن گازهای ترش را نمی دهد، فضایی برای نگهداری این میزان گاز ترش نداریم و حتما باید واحد استحصال گوگرد آماده شود.
عظیمی افزود: پس از راه اندازی، به ازای هر ٦٠٠ میلیون فوت مکعب در روز خوراکNGL خارک ، ٧٠ میلیون فوت مکعب در روز گاز ترش اسیدی تولید خواهد شد که باید برای آن تدبیری اندیشیده شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24