Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

عصر ایران: رییس جمهوری ایران آمادگی تهران را برای رفع مشکلات از طریق تفاهم، اعلام کرد و گفت: مقررات بین المللی و معاهدات آژانس بین المللی انرژی هسته ای، مکانیزم اصلی برای اعتمادسازی در موضوع هسته ای است.
 

«حسن روحانی» در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و در دیدار با «دیدیه بورکهالتر» رییس جمهوری سوییس، گفت: ایران تمام نظارت های بین المللی بر فعالیت های صلح آمیز هسته ای را پذیرفته است و باید از حقوق آن نیز بهره مند شود.

رییس جمهوری، تبعیض نسبت به بهره مندی کشورها از فناوری صلح آمیز هسته ای را غیرقابل پذیرش عنوان کرد و گفت: معتقدم عبور از این موضوع در چارچوب مقررات بین المللی، پله ای برای همکاری و مشارکت در مسایل مهم منطقه ای و جهانی است.

روحانی با اشاره به هشداری که سال گذشته نسبت به گسترش خشونت و افراطی گری خطاب به برخی رهبران اروپا مطرح کرده است، گفت: در آن زمان کسی باور نمی کرد که افراطی گری تا به این حد بروز و ظهور پیدا کند اما امروز شاهد هستیم که وقتی به تروریست ها کمک شد و قدرت پیدا کردند، خشونت خود را گسترش دادند.

رییس شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: دولت هایی که بخواهند از این گروه ها استفاده ابزاری کنند پشیمان خواهند شد؛ اگر روزی همه رهبران جهان به این نقطه اشتراک برسند که امنیت و توسعه یک فرآیند جمعی است و به اراده جمعی نیاز دارد، شرایط عمومی جهان هم تحول خواهد یافت.

رییس جمهوری اضافه کرد: توسعه یک کشور در حالی که همسایگان فقیر و عقب مانده باشند، پایدار و مطلوب نیست؛ تحریم هم به دلیل ماهیت تبعیض آمیز و غیر انسانی، باعث بدبینی مردم نسبت به کشورهایی است که اعمال تحریم کرده اند.

روحانی با اشاره به روحیه صلح جویی ملت سوئیس، گفت: باید از زیربنای فرهنگی خوبی که وجود دارد در جهت توسعه روابط استفاده کرد.

رییس جمهوری، علاقمندی برای توسعه مناسبات دو کشور در حوزه های اقتصادی و فرهنگی را یادآور شد و افزود: بسیاری شرکت ها در حوزه انرژی باید بتوانند آزادتر فعالیت کنند و مشکلی در خصوص همکاری های انسان دوستانه و دارو نیز نباید وجود داشته باشد.

«دیدیه بورکهالتر» رییس جمهوری سوییس نیز در این دیدار با تاکید بر اینکه اعتماد میان کشورها بر اساس مکانیزهای بین المللی ایجاد و با گفت وگو تعمیق پیدا می کند، گفت: ما از تلاش های ایران برای ایجاد اعتماد متقابل قدردانی می کنیم.

وی درباره تحولات خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی ایران از بازیگران مهم منطقه است و از نظر دولت سوییس، باید در هر نشست و فرآیندی که درباره تحولات خاورمیانه برگزار می شود ،حضور پیدا کند.

رییس جمهوری سوییس با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5، اظهار امیدواری کرد راه حلی برای دستیابی هر چه سریعتر به توافق نهایی حاصل شود.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24