Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: ۳۰هزار تولیدکننده در ایران وابسته به صنعت پتروشیمی هستند که نشان می‌دهد که برای توسعه پایین دستی پتروشیمی ، توسعه بخش بالادستی هم باید بی وقفه ادامه یابد.

به گزارش تسنیم؛عباس شعری مقدم در مراسم افتتاحیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست اظهار داشت: برگزاری نمایشگاههای تخصصی یکی از مهمترین ابزارهای معرفی توانمندی صاحبان صنایع است.
وی افزود: تا سال 81 صنعت پلاستیک کشور از داشتن چنین نمایشگاهی بی بهره بود، اما در سال 80 موضوع برگزاری نمایشگاهی متناسب با جایگاه رشد صنایع پلاستیک کشور با ابتکار آقای مهندس نعمت زاده در دستور کار قرار گرفت و اکنون نهمین دوره آن در حال برگزاری است.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: بر اساس برنامه تدوین شده برای توسعه صنعت پتروشیمی، تولید الفین ها علی الخصوص پروپیلن از گاز طبیعی در اولویت قرار گرفته که با توجه به ضریب نفوذ گسترده پروپیلن در صنایع پتروشیمی کشور، پیش بینی می شود با تولید این ماده زمینه احداث واحدهای متعدد پایین دستی در کشور فراهم شود.
وی ادامه داد: تاکنون سالانه فقط 5 درصد هیدروکربور کشور را صنعت پتروشیمی مصرف کرده در حالی که بیش از 40میلیون تن تولیدات داشته و بیش از 40 درصد از صادرات غیرنفتی را در بر گرفته است، اکنون بیش از 30 هزار واحد تولیدی در کشور به تولیدات پتروشیمی کشور وابسته هستند، این نشان میدهد که برای توسعه پایین دستی پتروشیمی ، توسعه بخش بالادستی هم باید بی وقفه ادامه یابد.
شعری مقدم با بیان اینکه امروزه صنایع مختلفی وابسته به صنعت پتروشیمی هستند، گفت: در زمینه توسعه صنعت پتروشیمی اگرچه امروز شرایط بین المللی در سایه مذاکرات مدبرانه گروه مذاکره کننده کشور با اعضای 1+5 امیدوارکننده تر از گذشته شده است و بسیاری از شرکت های خارجی برای مذاکره و سرمایه گذاری در ایران اظهار تمایل نموده اند اما هنوز تا رسیدن به شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
شعری‌مقدم تصریح کرد: امروزه صنعت خودرو، صنایع هوافضا، صنایع بهداشتی،غذایی و پزشکی، صنایع بسته‌بندی، لوازم خانگی و لاستیک و پلاستیک همه وابسته به صنعت پتروشیمی هستند،؛ علاوه بر این صنایع نساجی، فرش ماشینی،موکت و گونی‌ها از محصولات راهبردی هستند که به طور مستقیم به صنعت پتروشیمی‌ وابسته هستند.
وی افزود: برخی از دانش آموختگان محترم علم اقتصاد و توسعه به دلیل عدم شناخت کافی از صنعت پتروشیمی این صنعت ارزش‌آفرین را غیر اقتصادی تلقی می‌کنند که بنده نیز چند ملاحظه را برای روشنگری افکار عمومی و بویژه برای متخصصان بیان می‌کنم، اولا، خوراک عمده واحدهای پتروشیمی گاز طبیعی است که قیمت فروش بین‌المللی ندارد و قیمت 13 سنت اعلام شده برای آن هم کاملا با قیمت‌هایی که در منطقه خلیج فارس به تولیدکنندگان فروخته می‌شود مطابقت دارد و اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و این قیمت را نبایستی با قیمت معادل یک لیتر گازوئیل که 70 سنت است مقایسه نمود.
شعری‌مقدم ادامه داد: ثانیا، نباید محصولات صادراتی مبنای مقایسه قرار گیرند بلکه ارزش محصولات فروخته شده به صنایع داخلی نیز باید بر آن افزوده گردد.
معاون وزیر نفت در ادامه گفت: ثالثا، ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی در کشور در حال حاضر 100 میلیون تن است و نه 40 میلیون تن که انشاءالله با رفع تحریم‌ها و تامین خوراک به آن خواهیم رسید.
وی افزود: رابعا، ارزش افزوده حاصل از تولیدات 30 هزار واحد پایین دستی و اشتغالزایی حاصله را نیز باید برآن افزود آن وقت به این نتیجه خواهیم رسید که توسعه صنعت پتروشیمی در ایران بدون تردید از صنایع پیشران در توسعه اقتصادی - اجتماعی کشور است که خوشبختانه در بسته اقتصادی دولت نیز به آن توجه جدی شده است.
شعری‌مقدم افزود: در نمایشگاه امسال سعی شده از روش‌های جدید و عادلانه ثبت نام شرکتها استفاده شود تا تبعیض به حداقل برسد و همه متقاضیان بتوانند در شرایط مساوی در این نمایشگاه حاضر شوند.
وی افزود: در نمایشگاه امسال شاهد حضور بیش از 500 شرکت داخلی و 250 شرکت خارجی در فضایی به وسعت 60 هزار متر مربع هستیم.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24