Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 نشست خبری سخنگوی دولت ظهر امروز در محل سالن شهید بهشتی نهاد رئیس‌جمهوری برگزار شد.

به گزارش اقتصادنیوز، محمدباقر نوبخت در این نشست با تشریح جزییات مصوبات هیات دولت گفت: اعضای هیات وزیران در جلسه امروز تصویب کردند که 5725 میلیارد تومان یارانه به بخش تولید پرداخت شود. از این رو 1200 میلیارد تومان برای حفظ اشتغال موجود، هزار میلیارد تومان برای برقی کردن چاه‌ها، 1621 میلیارد تومان برای تخفیف فروش برق، 750 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و 500 میلیارد تومان به سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت پرداخت می‌شود و بقیه ارقام به اشکال دیگر هزینه خواهد شد. همچنین بانک مرکزی اعلام آمادگی کرد که 140 هزار میلیارد تومان تسهیلات در اختیار بخش تولید قرار دهد. 
او افزود: همچنین دولت مصوب کرد 4800 میلیارد تومان از محل درآمدهای اجرای فاز دوم هدفمندی را در اختیار نظام سلامت قرار دهد. 
سخنگوی دولت در ادامه این جلسه به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.
 او در پاسخ به پرسشی در خصوص پهنای باند و فیلترینگ گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران تفکیک قوا یک اصل پذیرفته شده است و هر قوه می‌تواند براساس اختیارات خود اقدامات قانونی را انجام دهد. قوه قضائیه نیز براساس اختیارات قانونی و دولت هم به خاطر قانونمداری در خصوص پهنای باند و فیلترینگ عمل می‌کند. از این رو با توجه به بحث‌هایی که در خصوص فیلترینگ برخی شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است، دولت قصد دارد مذاکراتی با قوه قضائیه ترتیب دهد که نتیجه این مذاکرات به زودی اعلام خواهد شد. سیاست دولت در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام پرسش بعدی خبرنگاران بود. 
سخنگوی دولت در این رابطه گفت: نمی‌خواهیم پروژه‌های غیراقتصادی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهیم. چرا که بخش خصوصی به دنبال طرح‌هایی است که توجیه اقتصادی داشته باشد. اگر هم پروژه‌ای اقتصادی نباشد، به این معنا نیست که دولت طرح‌های نیمه‌تمام را فراموش کرده است و قصد دارد مسئولیت خود را به بخش غیردولتی دهد. 
او با اشاره بودجه عمرانی گفت: تا پایان شهریورماه 53 درصد اعتبارات طرح‌های عمرانی محقق شده است و 100درصد اعتبارات استانی پرداخت شده است. این نشان از آن دارد که دولت به طور مستقیم در طرح‌های عمرانی سرمایه‌گذاری کرده است تا رونق را به بخشی از اقتصاد بازگرداند. 
نوبخت افزود: تا پایان امسال تعداد قابل توجهی از طرح‌های نیمه‌تمامی که بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند به بهره‌برداری خواهد رسید. 
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در خصوص تصویب نشدن بخش هایی از لایحه خروج از رکود گفت: این لایحه ظرفیت‌هایی دارد که می‌تواند با نظر مجلس بلااستفاده شود. بنابراین اگر نظر مجلس این باشد که بخشی از لایحه را به تصویب نرساند، دولت به نظر نمایندگان احترام خواهد گذاشت. 
نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص به هنگام نبودن و نبود دقت در آمارهای مرکز آمار ایران گفت: حاضر هستم که اثبات کنم آمارهای این نهاد به هنگام‌تر و دقیق‌تر است و هر ماه گزارش‌های تورمی ماه قبل به موقع منتشر می شود. 
او افزود: قصد من این نیست که رقابتی با آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی داشته باشیم؛ اما می‌توانم بگویم که آمارهای مرکز آمار دقیق و قابل اتکاست که معمولاً پیش از اعلام آمارهای مشابه از سوی بانک مرکزی منتشر می‌شود.
نوبخت در واکنش به بحث‌هایی در خصوص اینکه آیا کشور به برنامه‌ریزی نیاز دارد یا خیر؟ گفت: کدام کشور در حال توسعه را می‌توانید بیابید که بدون برنامه توسعه‌ای کار خود را انجام می‌دهد. عربستان، ترکیه و مالزی هر کدام برنامه‌های توسعه‌ای دارند که کشور خود را بر این اساس اداره می‌کنند.
او گفت: از نظر ما برنامه‌ای که تنها رشد اقتصادی را مبنا قرار دهد، برنامه توسعه‌ای نیست. برنامه بدون فرهنگ و عدالت اجتماعی از نظر ما معنای واقعی برنامه را ندارد. دولت به دنبال توسعه همه جانبه و جامع فرهنگی است و علاوه بر شاخص‌های اقتصادی، سایر شاخص‌ها را نیز مد نظر دارد. 
نوبخت افزود: نرخ رشد اقتصادی در بهار امسال مثبت و در حال افزایش است که به زودی پس از اعلام نرخ تورم شهریورماه گزارش مربوط به رشد اقتصادی بهار امسال منتشر خواهد شد.
او همچنین در خصوص نماینده ایران در سازمان ملل نیز گفت: از نظر ما آقای ابوطالبی فرد معرفی شده به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24