Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

روزنامه اعتماد / مراقب تبهكاران خارجی در این بازار بی‌سامان باشیم. كلاهبردارانی كه با شگرد «دلار سیاه» و «یورو سبز» توانستند پول خوبی به جیب بزنند و از كشور فرار كنند.

آنها تنها یك نقشه بسیار ساده دارند كه با آن به راحتی آب خوردن، سر طعمه‌های‌شان را كلاه می‌گذارند. تبهكاران آفریقایی در ابتدا با روش دلار سیاه كلاهبرداری‌های خود را در بازار فردوسی آغاز كردند. در این روش یكی از تبهكاران كه به سختی می‌تواند فارسی صحبت كند چند 100 دلاری را نشان قربانی می‌دهد قیمتی اعلام می‌كند كه خیلی پایین‌تر از قیمت بازار است. قربانی وقتی دلارهایش را نگاه كند، متوجه می‌شود كمی سیاه و كثیف است. مرد آفریقایی سپس ادعا می‌كند دلارهایش زمانی كه قصد داشته آنها را وارد ایران كند، كثیف شده است و اگر دلارها را بخرند او یك مایع شوینده به خریدار می‌دهد كه دلارها را ظرف مدت 48 ساعت تمیز كند.
آنها برای اطمینان همچنین چند اسكناس كثیف را برای قربانی تمیز می‌كنند اما كافی است این دلارها را خریداری كنید و بخواهید خودتان آنها را تمیز كنید آن موقع تازه متوجه می‌شوید كه چه كلاه گشادی بر سرتان رفته است و فقط یك مشت كاغذ كثیف خریداری كرده‌اید.
كلاهبرداران آفریقایی پس از آنكه پول خوبی به جیب زدند به كشورهای خود بازگشتند. آنها می‌دانستند خیلی زود پولی كه با خود آورده‌اند تمام می‌شود به همین خاطر به دنبال روشی جدید برای كلاهبرداری بودند.
میهمانان ناخوانده این‌بار با روشی جدید با عنوان یورو سبز به ایران آمدند. كلاهبرداران آفریقایی با مراجعه به تاجران ایرانی و وارد‌كنندگان كالا مدعی می‌شوند كه در كار وارد كردن یورو به ایران هستند و برای اینكه كسی به آنها مشكوك نشود و به دلیل تحریم‌ها یوروها را با واكنش‌های شیمیایی به كاغذهایی سبز رنگ درآورده‌اند. كافی است كاغذهای سبز را در محلولی سبز قرار دهید تا تبدیل به یورو شود.
اما این تنها برای فریب قربانیان و بالا بردن طمع آنهاست. زیرا وقتی فریب آنها را بخورید و دارایی خود را به طمع كسب سود كلان از دست بدهید تازه متوجه می‌شوید كه یك مشت كاغذ باطله سبزرنگ دریافت كرده‌اید و محلولی كه گرفته‌اید تنها آب مقطر است.
این كلاهبرداران هربار با شگردی تكراری اما روشی جدید به ایران می‌آیند و با جیب پرپول بازمی‌گردند. فروش ارز در مقدار بالا و به قیمتی پایین خود خبر از كلاهبرداری می‌دهد اما قربانیان حتی یك لحظه این فكر به ذهن‌شان خطور نكرد و آن‌وقت در چاهی افتادند كه خودشان به خاطر حرص و طمع‌شان آن را كنده بودند.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24