Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

موجودی بنزین یارانه ای ٤٠٠ توماتی در کارتهای هوشمند سوخت به کمتر از ٧١٠ میلیون لیتر رسید و این موجودی همچنان دارای اعتبار است.

به گزارش شانا؛مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران به خبرنگار شانا، گفت: موجودی بنزین یارانه ای با نرخ ٤٠٠ تومان به ازای هر لیتر، به ٧٠٩ میلیون و ٦٨٢ هزار و ٨٧٣ هزار لیتر کاهش یافته است.
به گفته ناصر سجادی از این مقدار، ٥٩٠ میلیون و ٤١٤ هزار و ٩٠٦ لیتر بنزین به خودروهای سواری و ١١٩ میلیون و ٢٦٧ هزار و ٨٦٧ لیتر نیز به موتورسیکلتها مربوط می شود.
سجادی تصریح کرد: مقایسه آمارها نشان می دهد در یکماه گذشته ( ٣١ مرداد تا ٢٩ شهریور) موجودی بنزین یارانه ای باقیمانده در کارتهای سوخت، ١٦٠ میلیون و ٣١٧ هزار و ١٢٧ لیتر کاهش یافته است.
بنزین ٤٠٠ تومانی همچنان اعتبار دارد
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اعتبار داشتن بنزین ٤٠٠ تومانی در کارتهای سوخت گفت: تاکنون زمانی برای پایان اعتبار مصرف بنزین یارانه ای، اعلام نشده و مصرف آن با نرخ اعلام شده، همچنان پا برجاست.
به گزارش شانا، موجودی بنزین با نرخ ٤٠٠ تومان (یارانه ای) با پایان یافتن تعطیلات نوروز به دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتر رسید که دو میلیارد و ١٥٣ میلیون لیتر آن به خودروهای سواری و ٥٦١  لیتر باقیمانده نیز به موتورسیکلتها اختصاص داشت.
در تعطیلات عید تصور بر این بود که مردم برای سفر از بنزین یارانه ای موجود در کارتهای خود استفاده کنند، اما این اتفاق نیفتاد.
رفتار مصرفی مردم در زمینه استفاده کمتر از بنزین ٤٠٠ تومانی در تعطیلات عید نوروز را می توان به پیش بینی افزایش قیمت بنزین در مرحله دوم اجرای قانون هدفمندی یارانه ها نسبت داد.
این موضوع سبب شد مردم ترجیح دهند تا روشن شدن قیمت نهایی بنزین در فاز دوم قانون هدفمندی، مقدار بیشتری از این فرآورده با نرخ یارانه ای را در کارتهای خود نگه دارند و بجای  آن که از موجودی بنزین باقیمانده در کارتهای سوخت خود استفاده کنند، باک خودرو را با بنزین ٧٠٠ تومانی پر کنند.
آمارها نشان می دهد موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی در هفته سوم تیرماه امسال ١,٣ میلیارد لیتر بود که ١.١ میلیارد لیتر آن به خودروهای سواری و ٢٠٠ میلیون لیتر مابقی نیز به موتورسیکلتها مربوط می شد.
این آمار (موجودی بنزین ٤٠٠ تومانی) در پایان مردادماه به ٨٧٠ میلیون لیتر کاهش یافت که ٧٣٠ میلیون لیتر آن به خودروهای سواری اختصاص داشت.
همین آمارها نشان می دهد با گذشت ١٦٧ روز از پایان تعیطلات نوروز، بیش از دو میلیارد و چهار میلیون لیتر از موچودی دو میلیارد و ٧١٤ میلیون لیتری باقیمانده در کارتهای سوخت مصرف شده است.
پیشتر انتظار می رفت با پایان یافتن تابستان و افزایش سفرهای برون شهری، بنزین یارانه ای نیز به پایان راه برسد، اما باز اینگونه نشد و هنوز بیش از ٧٠٠ میلیون لیتر آن در کارتهای سوخت باقی است.
بدون تردید، با افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی و عرضه آن با قیمت ٧٠٠ تومان نیمه یارانه ای و ١٠٠٠ تومان به قیمت آزاد، رفتار مصرفی مردم نیز در استفاده از این فرآورده تغییر کرده است.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24