Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 در یکسال و نیم آخر جنگ به طور متوسط هر روز یک نفتکش مورد اصابت واقع می‌شد.

به گزارش شانا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی امروز ( یکشنبه ٣٠ شهریورماه) در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: این ایام یادآور شجاعت رزمندگان اسلام و ملت سربلند ایران است.
رئیس مجلس در میان نطقش با اشاره به کمکهای آمریکا و کشورهای غربی به رژیم بعث عراق در طول هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: اطلاعات نظامی را برای جنگ نفتکشها در اختیار رژیم صدام قرار دادند، بطوریکه در دو سال اول جنگ نفتکشها در دو روز یک کشتی مورد حمله قرار می گرفت و در یکسال و نیم آخر جنگ بطور متوسط هر روز یک نفتکش مورد اصابت واقع می‌شد.
لاریجانی افزود: در دفاع مقدس ١٧٢ هزار نفر از فرزندان این ملت به شهادت رسیدند و ١٧ هزار نفر در اقدامات تروریستی شهید شدند، ٢٣ هزار نفر در اقدامات تجزیه طلبانه به قائله‌های ابتدای انقلاب به شهادت رسیدند که ١٠ هزار نفر از شهدای جنگ مربوط به استفاده عراق از تسلیحات شیمیایی بوده است.
وی ادامه داد: مجموعا در جنگ تحمیلی ٧٩٦ هزار نفر از ملت ایران شهید، جانباز و یا اسیر شده‌اند و حدود یک میلیون نفر از رزمندگان اسلام مجروح شدند که ١٣٠ هزار نفر آنها ناشی از سلاحهای شیمیایی بوده است. براساس بررسی رسمی کارشناسان، جمع خسارات وارده به ایران در جنگ تحمیلی معادل هزار میلیارد دلار برآورد شده است.
 لاریجانی گفت: ملت ایران  هزینه سنگینی برای استقلال و عزت خود داده است. آیا آمریکا امروز هم نباید این واقعیت را بفهمد؟ آیا این توقع زیادی است که در مقابل عظمت ملتی که در راه انقلاب خود حدود ٢٠٠ هزار شهید داده است، آمریکا بعد از حدود سه دهه حداقل بفهمد که به چه جنایتی علیه ملت ایران دست زده است.
 رئیس مجلس تصریح کرد: ما به پاکی خون شهدای خود ایمان داریم، ما به وعده الهی اطمینان داریم و همانطور که رژیم صدام با ذلت از بین رفت؛ اعتبار آمریکا در منطقه زائل خواهد شد. امر مضحک این است که با این کارنامه سیاه آمریکا امروز در راه مبارزه با تروریسم غش کرده است.
لاریجانی گفت: اصولا ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده تروریسم گره خورده است .چه در افغانستان چه در عراق و سوریه. به همین جهت به خوبی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (حفظ الله) پس از رفع نقاهت در بیمارستان فرمودند که در بیمارستان تفریحی داشتیم و آن عبارت بود از مبارزه با تروریسم توسط آمریکا و فرمودند ما اعتمادی به آمریکا نداریم و مشارکت در چنین امری نخواهیم داشت که موضعی بسیار دقیق و حکیمانه بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شیطنت آمیزتر برخی اظهارات مسئولان آمریکا در مسئله هسته‌ای ایران است، این‌که در آستانه مذاکرات با حرفهای نسنجیده و کودکانه قصد انحراف در بحث هسته‌ای را دارند، روحیه دیگر خوی استکباری آمریکا است که وقتی در مبارزه با ایران عاجز شدند و در مذاکرات هم نتوانستند تحمیلی ایجاد نمایند و ضمنا به قدرت التزام بخش و امنیت ساز ایران در منطقه وقوف یافتند که در اصلاح گفتار وزیر امور خارجه آمریکا در شورای امنیت تا حدی دیده شد، به بایدها  و نبایدهای غیرمنطقی در حد و اندازه فعالیتهای هسته‌ای ایران روی آورده‌ و خط و نشان کشیده‌اند.
وی گفت: اگر این اقدامات را به عنوان مانور روانی انجام می‌دهند باید این امر را فهم کرده باشند که ایران در مذاکرات هسته‌ای پایبند منطق است و علاقه‌ای به کرشمه‌های بی‌خاصیت آمریکا ندارد که اتلاف وقت است. اگر آنها واقعا معتقد به این خط و نشان کشیدنها هستند چرا دنبال مذاکره می‌روند؟ این چه مذاکره‌ای است که نتیجه آن از قبل با خط و نشان مشخص می‌شود و این تصور اشتباهی است اگر فکر می‌کنند با این گونه شلوغ کاری مذاکره ایران محدودیت اتمی را به دست خود به گردن می‌نهد؟ مذاکرات هسته‌ای صرفا پایه مقرارت بین المللی که برای همه کشورهای دنیا یکسان است، مفهوم دارد نه با گردن کشی و گران فروشی.
رئیس مجلس تصریح کرد: جالب این است که در حالی که خود اذعان می‌کنند که به نفوذ و قدرت ایران در منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت نیاز دارند اما سخنان سبک در باید و نباید نتیجه مذاکرات بر زبان می‌رانند، این هم یک نوع کلاهبرداری مدرن است، البته ایرانیان صبورند و صحنه را می‌پایند و همت خود را مصروف بهبود اقتصاد درونی کشور می‌کنند که امروز پیشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت در پیشرفت و آبادانی و رفع فقر در کشور است و انشاءالله ملت ایران در این مقطع از مبارزات خود موفق خواهد شد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24