Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

"نظر وزیر اقتصاد در مورد آزادسازی سهام عدالت"؛ "ورود ۲۵۰ نفر مافیا به حوزه سهام عدالت" و "تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری ۷ شرکت" مهمترین عنوان های خبری پیرامون موضوع خصوصی سازی در هفته گذشته هستند.

به گزارش خبرنگار بورس24 ؛ مهمترین خبرهای حوزه خصوصی سازی در هفته ای که گذشت از این قرار است:

۳ هزار میلیارد تومان سهم دولتی خصوصی شد

از ابتدای تا نیمه شهریور امسال بالغ بر 31 هزار و 811 میلیارد ریال سهم دولتی توسط سازمان خصوصی سازی واگذار شده که از این میزان 25 هزار و 443 میلیارد ریال در فرابورس، 75 میلیارد ریال در بورس، 6 هزار و 292 میلیارد ریال از طریق مزایده و یک میلیارد ریال از طریق مذاکره فروخته شده است.

همچنین در این مدت 31 هزار و 425 میلیارد ریال سهم دولتی به صورت بلوکی، 75 میلیارد ریال به صورت تدریجی و 311 میلیارد ریال به صورت ترجیحی به فروش رسیده است.

برای آزادسازی هرچه سریع‌تر سهام عدالت تلاش می‌کنیم

در هفته ای که گذشت وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت اقتصاد گفت: تلاش می کنیم هرچه سریعتر مقدمات آزادسازی سهام عدالت را فراهم کنیم تا مردم از منافع این طرح بهره مند شود.

طیب نیا با بیان این که صندوق‌های قابل معامله یکی از ساختارهای مفید برای مدیریت سهام عدالت در کشورند تاکید کرد: باید تلاش کنیم با واگذاری سهام دولتی به بخش خصوصی، رسالت دولت را به سمت سیاستگذاری و هدایت‌گری سوق دهیم.

ورود ۲۵۰ نفر مافیا به حوزه سهام عدالت

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز از وارد شدن فشارهای سنگین به مجلس برای عدم اجرای شفاف سازی صورت مالی خبر داد و گفت: در بررسی ها مشاهده کردیم از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان واگذاری، ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به بخش عمومی غیردولتی واگذار شده است.

محمدرضا پور ابراهیمی افزود: در حال حاضر برای مدیریت سهام عدالت میلیارد ها تومان حق مدیریت و حضور دریافت می شود در صورتی که هیچ کاری انجام نمی شود. متاسفانه باید گفت 250 نفر به صورت مافیایی به حوزه سهام عدالت وارد شده و شرکت های بزرگ کشور از سوی سهام عدالت دچار آسیب شده اند. در حقیقت سهام عدالت مانع از افزایش سرمایه شرکت هایی که با آن در ارتباط هستند شده است.

قیمت پایه و شرایط واگذاری ۷ شرکت مشخص شد

خبر دیگر این که پس از وقفه چند ماهه در قیمت‌گذاری سهام شرکتهای دولتی توسط سازمان خصوصی سازی بدلیل برگزاری فصل مجامع شرکتها و تاثیر تصمیمات آنها در قیمت سهام این شرکتها، قیمت گذاری سهام دولتی برای عرضه از سرگرفته شد.

بر این اساس، جلسه اخیر هیات واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری 100 درصد سهام پتروشیمی دماوند؛ 10 درصد سهام پتروشیمی شهید تندگویان؛ 30 درصد سهام شرکت گسترش ایلیا صنعت شفق؛ 100 درصد سهام شرکت نوسازی صنایع ایران؛ 5.01 درصد سهام شرکت سرمایه گذاری رنا؛ 36.18 درصد سهام شرکت مقره سازی ایران و 31 درصد سهام شرکت بهره برداری از کانال های آبیاری و زهکشی میناب رود به تصویب رسید.

کلیه برگه‌های سهام عدالت معتبرند

رئیس سازمان خصوصی سازی در مورد آخرین وضعیت لایحه سهام عدالت و اینکه آیا سهامی که در گذشته به مردم ارائه شده، محفوظ خواهد ماند اظهار داشت: هرگونه توضیح در مورد جزئیات لایحه منوط به تکمیل آن و نیز تصویب در هیات دولت است، زیرا احتمال تغییر در جزئیات آن وجود دارد.

پوری حسینی در پاسخ به این سوال که چه اطمینان خاطری وجود دارد که برگه‌های سهام عدالتی که دست مردم است، ارزش خواهد داشت گفت: دولت هشتم، نهم و دهم و یازدهم مسیری را شروع کردند که ابتدا اسم آن افزایش ثروت خانوارهای ایرانی بود که در راستای آن آئین‌نامه‌های متفاوتی تهیه و در قانونی نیز وضع شد.

روند واگذاری‌ها کند نیست

در هفته گذشته معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر اینکه روند واگذاری سهام شرکت‌های دولتی در یکسال فعالیت دولت یازدهم کند نبوده است و آمارها این واقعیت را نشان می‌دهد، رویکرد دولت را فروش سهام به بخش خصوصی واقعی در حوزه خصوصی‌سازی اعلام کرد.

شاپور محمدی در پاسخ به انتقاداتی که نسبت به کندی روند واگذاری سهام شرکت های دولتی در یکسال اخیر صورت می گیرد؟ گفت: روند واگذاری سهام شرکت های متعلق به دولت کند نبوده است، آمارهای واگذاری نتیجه دیگری را به ما نشان می دهد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24