Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 با حضور معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ، طرح جامع منطقه معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان رونمایی و ابلاغ شد.

بر اساس طرح جامع منطقه صنعتی معدنی گل گهر در چشم انداز 1398 ، 26 میلیون و 500 هزار تن كنسانتره و 17 میلیون و 500 هزار تن گندله در سال تولید خواهد شد.
 به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، همچنین تولید سه میلیون تن محصولات تخت و 2 میلیون تن محصولات طویل ( با لحاظ سیاست های طرح جامع اخیر فولاد) از دیگر اهداف كلان توسعه در منطقه است.
مطابق چشم انداز 20 ساله كشور برنامه ریزی تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 پیش بینی شده است كه برای تحقق آن 80 میلیون تن كنسانتره و گندله و 120 میلیون تن سنگ آهن جهت خوراك دهی به طرح های پیش بینی شده مورد نیاز است.
تصویب طرح جامع گل گهر این امكان را فراهم می آورد كه طرح های توسعه ای در منطقه و یا احداث واحدهای جدید نظم و سرعت بیشتری اجرا شود.
شركت های فعال در منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با راهبری ایمیدرو به عنوان مالك پروانه بهره برداری معدن گل گهر و سازمان حاكمیتی در این زمینه، با درك این ضرورت و شرایط موثر بر طرح جامع و با ترسیم چشم انداز بلندمدت مجموعه، راه حل توسعه را در گرو تهیه طرح جامع كه به مثابه الگو و نقشه راه و راهنمای كنترل، مدیریت توسعه، تولید و بهره برداری پایدار خواهد بود، تلقی كرده و مورد اقدام قرار داده اند.
بر اساس این گزارش، مطابق طرح جامع مقرر شد طرح های تفصیلی و برنامه های توسعه در چارچوب طرح جامع پیگیری شده و طرح جامع به عنوان یك طرح بالادستی مبنای عمل طرح های توسعه و بهبود خطوط تولید قرار گیرد.
معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در مراسم رونمایی از طرح جامع گل گهر كه معاونان و مدیران ایمیدرو، شركت معدنی صنعتی گل گهر و نمایندگان شركت های اصلی منطقه شامل گهر زمین، جهان فولاد سیرجان ، توسعه آهن و فولاد گل گهر ، فولاد سیرجان ایرانیان و دیگر شركت های مرتبط حضور داشتند، این طرح را اقدامی ارزشمند توصیف كرد كه با كمك، همكاری و همدلی كارشناسان ایمیدرو و نمایندگان شركت های مستقر در منطقه و مشاوران خارجی با محوریت شركت گل گهر تهیه شده و نمونه كار مشترك جمعی ثمربخش است.
دكتر مهدی كرباسیان آینده منطقه گل گهر را درخشان توصیف كرد و ابراز امیدواری نمود با اجرای طرح جامع گل گهر اهداف پیش بینی شده در برنامه چشم انداز برای تحقق تولید فولاد گام به گام نزدیك شویم.
وی افزود: گل گهر در آینده با توجه به ذخایر غنی معدنی كه دارد ، یك سوم فولاد كشور را تولید خواهد كرد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران آمادگی دارد كه در این مورد هماهنگی و همكاری لازم را داشته باشد.
كرباسیان ادامه داد: شكل گیری اقتصاد مقاومتی با تلاش شما محقق می شود و بهره برداری از معادن سنگ آهن كار سخت و دشواری است كه با دست پرتوان كارگران و متخصصان انجام می شود.
وی افزود: طرح جامع گل گهر نمادی از نظم ، برنامه ریزی و انضباط در استحصال بهینه از ذخایر معدنی است و امیدواریم با اجرای صحیح آن بتواند به اهداف خود برسد.
در منطقه معدنی صنعتی گل گهر 1200 میلیون تن ذخیره سنگ آهن قطعی شناسایی شده كه همین امر ظرفیت های توسعه ای بالایی را برای این منطقه ایجاد می كند.
معادن سنگ آهن گل گهر در 55 كیلومتری جنوب غربی شهر سیرجان واقع شده است. مجتمع معدنی گل گهر یكی از اصلی ترین و عمده ترین كانون های معدنی ایران بوده و در زمره غنی ترین معادن سنگ آهن كشور قرار دارد.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24