Bourse24 Ads 245
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 236
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 248
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 249
تبلیغ بورس24

 دنیای اقتصاد / در حالی كه انتقادها به گسترش حضور چینی‌ها در صنعت و بازار خودرو  ایران همچنان ادامه دارد، آنها (چینی‌ها) پا را فراتر گذاشته و به‌سراغ بازارهای خارجی خودروسازان ایرانی نیز رفته‌اند.

بر این اساس «عراق» به‌عنوان مهم‌ترین مقصد خودروهای ایرانی، این روزها پذیرای خودروسازان چینی در خطوط تولیدی خود شده، خطوطی كه با كمك ایرانی‌ها طراحی و ساخته شده است. اگرچه در ابتدا قرار بود خودروهای ایرانی میهمان خطوط تولید عراق شوند، اما در نهایت این چینی‌ها بودند كه گوی سبقت را ربوده و راهی خطوط تولید موردنظر شدند.  هرچند فعالان صنعت خودرو یكی از دلایل اصلی عدم تمایل عراقی‌ها به تولید خودروهای ایرانی را «موضع گیری‌های داخلی علیه كیفیت خودروهای تولید کشور» می‌دانند، اما به‌نظر می‌رسد اگر خودروهای ایرانی توان رقابت با چینی‌ها را داشتند، قطعا می‌توانستند بازاری مانند عراق را با چشم بادامی‌ها تقسیم نکنند. به عقیده كارشناسان «كیفیت» و «قیمت مناسب» از اصلی‌ترین مولفه‌های تداوم حضور محصولی مانند خودرو در بازارهای هدف است. با تمام این تفاسیر فرصتی كه خودروسازان می‌توانستند برای تولید خودرو در  عراق داشته باشند، این روزها به‌دست چینی‌ها افتاده و حالا این پرسش به‌وجود آمده که آیا بازار عراق برای خودروسازان ایرانی از دست رفته است؟
باید دید خودروسازان برای به دست آوردن این بازار یا بازارهای صادراتی جدید برنامه‌ای دارند یا همچنان با تكیه بر توجیهاتی مانند «تبلیغات منفی»؛ ضعف‌های خود در «قیمت» و «كیفیت» را نادیده خواهند گرفت؟

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 242


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 250
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 246
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 247
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24